Otse põhisisu juurde

Mis juhtus 2019? Mis ootab ees 2020?

Kuna seda postitust kirjutama asumise hetkel oleme jõudnud aastasse 2020, siis kõigepealt head uut aastat mu lugejatele! 😊

Mis mul esimese hooga meenub möödunud aastast?

4 maratoni, 11 medalit, ametikõrgendus, telefoniga sportimiselt kellaga sportimisele üle minek. Hakkasin raamatuid lugema. Need positiivsed esmameenutused. Mõned terviseprobleemid nii toredad  enam pole.

Jaanuar

Virtuaaljooksust üks medal, 27.01 sai selle raames joostud poolmaraton. 89,67 jooksukilomeetrit, 41,88 km kõndimist. Tänu massaažile/võimlemisele paranes ka üks terviseprobleem.

Veebruar

Jooksin vaid 25,49 km, kuid kõnnitud sai 49,75 km. Küllaltki laisk kuu. Lisaks sain ühe diagnoosi, mis mind alguses väga ära ehmatas. Netist siiski nii palju sain kindlust juurde, et üldiselt see ei ole ohtlik. Esialgu piisab jälgimisest (mis see täpsemalt on, sellest teavad vaid väga lähedased). Panin uue aja arstile igatahes augustikuusse. Kui pool aastat hiljem muutusi pole, siis edaspidi piisab kontrollist kord aastas.

Märts

Taas sai osaletud virtuaaljooksul ning medal välja teenitud. Samas sel korral piirdusin 5 ja 10 km distantsidega. Jooksukilomeetreid 58,43, kõndisin 57,62 km ning rattaga sõitsin 41,4 km.

Aprill

Sellest kuust hakkasin palju rohkem treenima. Võistlused lähenesid, Riia maraton oli mais ees ootamas. Ilmad olid paremad ja asjad läksid spordi alal pigem ülesmäge. Jooksukilomeetreid 164, kõndimist 102 km ning rattasõitu 200 km.
Minu esimene Garmini kell (Forerunner 35)
Matemaatika kursus sai läbi, lõputöö tulemus tuli palju kehvem, kui ma lootsin.



Mai

Tartu maastikumaratoni 24 km distantsil kõndimine koos tädiga.
See kurikuulus Riia maraton, kus viga sain, vigastatuna ei andnud ka alla ja tegin maratoni lõpuni ära. Peale seda ei saanud tükk aega trenni teha ja vorm muudkui langes.
Matemaatika riigieksami sooritamine.




Juuni

Nii Elva Südaööjooks kui ka Peterburi Valgete Ööde Maraton said ettevaatlikult läbitud. Esimene oli kõigest 10 km jooks, mõlemad võistlused said läbitud ettevaatlikus tempos. 124 km jooksmist, 50,39 km kõndimist, 275 km jalgrattasõitu.
Sain teada matemaatika riigieksami tulemuse, millega (tulemusega) ma eriti rahul polnud.




Juuli

Puhkusereis Venemaal, mis juuni lõpus algas, kestis veel ka juulikuu esimestel päevadel. Spordiblogijate kokkutulek, Lahemaa käimismaraton. Edutamine tööl jäi samuti sellesse kuusse. Üks parimaid kuid vist üldse 2019. aastal, sai palju ringi liikuda, kogeda.  Puhkust kasutada puhkamiseks. Jooksin 103 km, kõndisin 73,83 km ning rattaga sõitsin 187 km.





August

Sportliku poole pealt taas üks väga tore kuu, kuhu jäid kaks võistlust - Kuldiga poolmaraton ja Gdovi poolmaraton. Viimaselt sain möödunud aastal kõige ilusama medali (kolmikusse saavad ka Peterburi ja Elva Südaööjooksu medalid). Jooksin 189 km, kõndisin 70,1 km, rattaga sõitsin 205 km. Sellest kuust hakkasin osalema vahelduva eduga 5 km väljakutses.
Kuna veebruarist oli pool aastat möödas, läksin oma haigusega (ma ei leia head nimetust, kui ei soovi avalikult täpsemalt öelda, mis mul diagnoositi) kontrolli, lootuses, et muutusi pole. Paraku oli asi pisut edasi arenenud. Pidin endale uue aasta (2020) algusesse uue aja panema ning kui see on ikka edasi vaikselt arenenud, siis pannakse mulle operatsiooni aeg, mis omakorda tähendab, et mingi kuu tuleks eemal olla jooksurajalt.





September

Valmiera poolmaraton halva ilmaga ja juba päris hea ajaga (alla 1:44:00, aasta kiireim poolmaraton sellelt võistluselt). Sel kuul sai ka omal käel läbitud 22 km ning koos Katiga tehtud korra peaaegu 22-kilomeetrine sörk-matk. Jooksin 209 km, kõndisin 68,77 km ning rattaga sõitsin 103 km. Maratonieelse kuu kohta sain väga hea jooksu kilometraaži.



Oktoober

Väga hästi õnnestunud Tartu linnamaraton, sest jooksin maratonis uue isikliku rekordi. Teistel distantsidel jäid möödunud aastal isiklikud rekordid ära. See maraton oli 2019 aasta viimane võistlus ja hooaeg sai edukalt ning rahulolevalt lõpetatud. Oktoobris jooksin 107 km, kõndisin 90,2 km ning rattaga sõitsin 135 km. Sellel kuul sain lõpuks lahti ka breketitest ehk palju ilusama naeratuse omanikuks. 😃
Lisaks võtsin sellest kuust alates endale väljakutse lugeda läbi igal kuul vähemalt üks raamat. Ühe lugesin oktoobris ka läbi.




November

Õel ja vennal oli sünnipäev, isadepäev jäi ka samasse kuusse, aga mis minu jaoks sel kuul oli meeldejääv? Ehk see, et 5 km väljakutses suutsin novembris veel tubli olla. Jooksin 125 km, kõndisin 35,82 km ning sõitsin rattaga 102 km.
2 raamatut lugesin läbi.



Detsember

Jõulukuu, kvaliteetaeg lähedastega, sünnipäev ja sünnipäeva torm koos elektrikatkestusega, uus korralikum spordikell Garmin Forerunner 245, Pihkva külastus. Taas üks raamat sai läbi loetud.
Väsimus kimbutas endiselt, aga Synlabis tehtud D-vitamiini analüüs näitas, et mul on see vaid 31,8 (norm ül 75). Võtan nüüd korralikult D-vitamiini ja püüan igal vabal päeval ka värskes õhus liikuda.
Käisin KSA kliinikus kontrollis, et kas olen silma laseroperatsiooniks sobilik. Momendil veel ei ole, aga aasta pärast kontrolli tagasi. Silmaehitusega oli kõik hästi. Selgust vaja saada pigem selles, kuidas mu dioptrid aasta jooksul muutuvad. Praegu oli nii, et prillid natuke kehvemad mu reaalsest nägemisest. Kuna ise saan aga nendega hakkama, siis ei pea uusi prille soetama.



2019. aastal jooksin 1433 km, kõndisin 750 km ning rattaga sõitsin 1474 km. Võistlused olid kõik omamoodi meeldejäävad. Eriliselt ehk jäid meelde Lahemaa käimismaraton, Gdovi poolmaraton ja Tartu linnamaraton. Peterburi reis oli suvel väga tore. Möödunud aastal sain lahti breketitest, sain tööl astme võrra edasi liikuda. Vaatamata vigastusele kogusin palju jooksukilomeetreid. Telefoni asemel hakkasin kasutama spordikella, mis on palju mugavam, eriti maratonide puhul. 

Lemmikud medalid on Gdovi, Elva Südaööjooksu ja Peterburi omad (pildid samas järjekorras).





Mis saab aga 2020 aastal? Kus ma võistlen ja kas ma võistlen?

Mul on selle aasta esimene võistlus juba ukse ees, sest 26. jaanuaril ootab mind ees Elu Tee Maraton Venemaal. Kindlasti ma võistlen sel aastal veel, aga täpsema plaani saan paika panna alles peale 31 jaanuari, sest mul on siis väga oluline arsti visiit. Selle kuu lõpus selgub, kas pean olema sel aastal mingil kuul operatsiooni tõttu rajalt maas või ehk polegi asi edasi arenenud ja piisab edaspidi regulaarsest kontrollist. Ma väga loodan viimast, samas natuke kardan, et tuleb esimene variant.

2020 on minu juubeli aasta! See võiks tulla mingit moodi eriline, aga ma veel ei tea ise ka, kuidas. Jookseks ehk 18.detsembril 30 km (või detsembris mingil päeval)? 30 võistlust aastasse ei saa ma samuti hetkel veel planeerida (tervislikel põhjustel siis). Elame, näeme, mis see uus aasta mulle toob. 
Iseendale soovin selleks aastaks palju tervist!



Head uut aastat teile mu lugejaid ja palju tervist teilegi! 😉



Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Minu tellimused Aliexpressist 2014-2016

Panen siia pildid väikese selgitusega toodetest, mis olen ostnud. Pildid panengi konkreetselt enda asjadest, nii nagu nad kätte sain. Mu kõige esimene proovitellimus oli 16.mail 2014. Tellisin 6.35 eurot maksva siidise vööga kleidi S suurus. Minu mõõdud ongi XS/S (rohkem XS). See oli mulle paraku tiba suur ja ebaõnnestunud ost. Seda kleiti mul enam pole alleski. Nüüd oma aliexpressi lehelt vaadates näen, et olen tellinud samal päeval kaks kleiti. Tellisin ka ühe kollase suvekleidi, maksis 7,09 eurot, samuti S suurus. See oli üks mu lemmikkleite. Panen nüüd ka paar pilti, kus mul on see kleit seljas. :) Sellest kleidist ma jäin ilma, sest juhtus üks tobe õnnetus. Maal trügivad ikka sügisel rotid kappi, mu lemmik kleit oli mingi kurja roti poolt nii katki näritud, et pidin ära viskama. Seda toodet seal enam müügil pole ka, muidu telliks uue, vb sinise, sest tumesinine tundus ka väga ilus. Ma olen sel esimesel korral prooviks kohe mitu asja tellinud, tellisin

Kauneid kohti Eestimaal (Põhja-Eesti ümbrus)

Kuna ma käisin juuli lõpus/augusti alguses meie kodumaa kaunites paikades, siis otsustasin teha sel teemal siia blogisse ühe postituse. Nii mõnigi koht oli minu jaoks täiesti uus. Käesoleval aastal on "Puhka Eestis" eriti teemas. Kusjuures meil saab puhata küll. Siin postituses mainitud kohtades  käisime kolme päeva jooksul (aitäh mu  tädile , kes mind neisse kohtadesse sõidutas). Teksti tuleb siin vähe, pilte palju (fotod on tehtud tavalise nutitelefoniga). Esimesel päeval külastasime Jägala juga. Kusjuures mina polnud seal varem käinud. Tegemist on looduslikult ilusa vaatamisväärsusega. Samas jalutamist on seal vähe, vähemalt mulle tundus vaid üks pisike rajake olevat. Kui olime juga, sh jõge, piisavalt imetlenud, läksime vaatama 5 km eemal asuvat Linnamäe hüdroelektrijaama. Õhtupoole jalutasime Kadrioru pargis, sh roosiaias. Park ja roosiaed on mõlemad nii ilusad, et muudkui pildista ja imetle.  Teisel päeval k

Teekond elu esimese operatsioonini ning operatsioon ise (laparoskoopia)

Kui mul 2019 aasta veebruaris esmakordselt müoom diagnoositi, ei osanud ma sellest esialgu mitte midagi arvata. Arst ütles vaid, et ma tuleks aasta pärast kindlasti kontrolli tagasi, aga kui probleeme tekib, võin alati ka varem tulla. Läksin ära, koduteel mõtlesin, et müoom - ma olen seda sõna kuulnud, aga mis see on. Googeldades ehmatas esimese hooga sõna kasvaja ikka väga ära. Uurisin netist selle kohta edasi ja sain aru, et karta pole mul midagi vaja. See healoomuline kasvaja avastataksegi enamjaolt tavalise günekoloogilise läbivaatuse käigus ultraheliga. Pahaloomuliseks muutumise tõenäosus alla 1 protsendi. Sümptomite puhul on naistel sagedaseimaks kaebuseks väga vererohked päevad. Seda probleemi mul polnud. Müoom oli mul väga väike kah - 2,2*2,4 cm. Internetist selle haiguse kohta uurides jäi silma vaid nii palju, et peale esmaskordset avastamist tasuks minna uuesti kontrolli poole aasta pärast. Elasin siis oma tavalist elu edasi, probleeme polnud. Pikematel jooksudel (marat