Otse põhisisu juurde

7 kasulikku nõuannet oma esimese poolmaratoni jooksmiseks

Kuna ka minul on esimene poolmaraton peagi ees, otsisin internetist (inglise keeles) nõuandeid poolmaratoni jooksmiseks. Sirvisin paari artiklit ja mulle meeldis just see 7 nõuandega postitus (panen pärast ka lingi) ja jagan neid soovitusi lühidalt ka teiega, kirjutan ise ikka eesti keeles siia, aga panen täiesti oma sõnadega need soovitused, lihtsalt mõte jääks samaks. :)


1. Tee endale treeningplaan! See aitab poolmaratoniks ette valmistada. Ei tasu unustada, et jooksmine võtab aega. Kui sa pole just nagu mingi gasell, et oled võimeline kohe poolmaratoni jooksma (mõni üksik võib olla selline), siis tuleks vähemalt mõni nädalgi enne võistlust hakata treenima ja end end ette valmistama. Treeningplaan aitab kaasa sellele, et sa treeningpäevadel kindlal ajal oma trenni tehtud saad ja seega ka poolmaratoniks valmistuda.



2. Leia endale trennikaaslane/toetaja! Võid osaleda mingis spordigrupis, aga miks mitte ka lihtsalt ühe kindla kaaslasega trennid ära teha. Trennikaaslane on see, kes julgustab ja motiveerib ka neil päevadel, kui üldse ei tahaks välja jooksma minna.



3. Harjuta oma poolmaratoni tempot. Paljud teevad võistlustel nii, et alustavad liiga kiiresti ja on võistluse ajal ruttu omadega läbi ja jooksu teine pool on sellepärast palju vaevalisem. Enne poolmaratoni piisaval jooksmas käies su keha harjub ja sa õpid ka ise tundma, mis tempo on su organismile sobilik nii, et sa saaks seda jooksu ka nautida.



4. Praktiseeri, tee endale selgeks, mis toiduained (meil kasutatakse ka geele) ja joogid sulle sobivad poolmaratoni jaoks! Proovi seda just pikemate jooksude korral, nii saad selgeks, mis sobib su kõhule kõige paremini. (inglise keeles oli see nõuanne "practice race day fueling," seda otse tõlkida ei saa, aga lugedes saab põhimõttele pihta).



5. Jookse pikki distantse! Paljud inimesed pidavat tegema selle vea, et enne võistlust ei ole pikki distantse harjutanud ja nende jalad ei ole harjunud korraga sellise maa läbimisega. Distantse tuleb harjutades pikendada ka tasapisi, et nt see nädal jooksed 10km, järgmine nädal proovid juba 13, siis nt ülejärgmine 16km jne. Oluline on, et jalad, lihased ja organism saaksid harjuda, siis saab ka võistluspäeval jooksu nautida. :)



6.Taastu! Mõned inimesed kipuvad võistluseks treenides iga päev raskelt ja palju treenima ning ei anna endale puhkust. Kui sa ei anna oma organismile piisavalt puhkust, siis on palju suurem oht saada ka vigastusi. Mõni päev tuleb teha ka kergem päev, sest siis puhkavad ka lihased ja piisav puhkus tuleb poolmaratoniks ettevalmistumisel hoopis kasuks. Sellega ei tohi ka muidugi liiale minna, tean enda pealt, et kui üks päev jääb trenn vahele, siis teine päev on juba lihtsam trenn ära jätta, aga teine päev peaks tegelikult taas trenni tegema (siin võib abiks tulla soovitus nr 2 selles artiklis 😉 ).



7. Usalda ennast ja oma võimeid. Vaid sina ise tunned ennast kõige paremini. Ära unusta, et sa jooksed iseenda jaoks ja naudi seda.☺



Seda inglise keelset artiklit võite lugeda SIIT.



Eelmine aasta ma poolmaratonidel küll ei osalenud, aga SELLES blogipostituses ma tõin välja oma eelmise aasta võistlused ja seal ka paar pilti diplomitest ja medalitest.



Kuidas ma ise alates märtsist poolmaratoniks treenima olen hakanud, nendest on artiklid SIIN ja SIIN.



Muideks mu isa jookseb homme Ljepavas poolmaratoni ja mu ema ning tädi, kes on muideks PLUSS PUHASTUS OÜ omanik, jooksevad seal 10km. Nad sõitsidki juba täna Lätti ära, nii et hoidkem neile seal homme pöialt. ☺



Kuna mulle millegipärast meeldib alati ka mingi pilt blogipostitustele lisada, siis panen siia paar pilti endast, mis on tehtud pärast eelmise aasta Tartu jooksumaratoni 10km-se distantsi läbimist.



Järgmine postitus tuleb mul siis selle nädala kokkuvõttest, aga selle kirjutan ma vist esmaspäeval, sest pühapäeval on mul väga pikk tööpäev ees.


Jooksmisteni! :)


Kommentaarid

  1. Ehh, mul sama põhimõttega postitus mustandites, aga maratoni kohta :D :D Varsti avaldan ka :D

    VastaKustuta

Postita kommentaar

Populaarsed postitused sellest blogist

Minu tellimused Aliexpressist 2014-2016

Panen siia pildid väikese selgitusega toodetest, mis olen ostnud. Pildid panengi konkreetselt enda asjadest, nii nagu nad kätte sain. Mu kõige esimene proovitellimus oli 16.mail 2014. Tellisin 6.35 eurot maksva siidise vööga kleidi S suurus. Minu mõõdud ongi XS/S (rohkem XS). See oli mulle paraku tiba suur ja ebaõnnestunud ost. Seda kleiti mul enam pole alleski. Nüüd oma aliexpressi lehelt vaadates näen, et olen tellinud samal päeval kaks kleiti. Tellisin ka ühe kollase suvekleidi, maksis 7,09 eurot, samuti S suurus. See oli üks mu lemmikkleite. Panen nüüd ka paar pilti, kus mul on see kleit seljas. :) Sellest kleidist ma jäin ilma, sest juhtus üks tobe õnnetus. Maal trügivad ikka sügisel rotid kappi, mu lemmik kleit oli mingi kurja roti poolt nii katki näritud, et pidin ära viskama. Seda toodet seal enam müügil pole ka, muidu telliks uue, vb sinise, sest tumesinine tundus ka väga ilus. Ma olen sel esimesel korral prooviks kohe mitu asja tellinud, tellisin

Kauneid kohti Eestimaal (Põhja-Eesti ümbrus)

Kuna ma käisin juuli lõpus/augusti alguses meie kodumaa kaunites paikades, siis otsustasin teha sel teemal siia blogisse ühe postituse. Nii mõnigi koht oli minu jaoks täiesti uus. Käesoleval aastal on "Puhka Eestis" eriti teemas. Kusjuures meil saab puhata küll. Siin postituses mainitud kohtades  käisime kolme päeva jooksul (aitäh mu  tädile , kes mind neisse kohtadesse sõidutas). Teksti tuleb siin vähe, pilte palju (fotod on tehtud tavalise nutitelefoniga). Esimesel päeval külastasime Jägala juga. Kusjuures mina polnud seal varem käinud. Tegemist on looduslikult ilusa vaatamisväärsusega. Samas jalutamist on seal vähe, vähemalt mulle tundus vaid üks pisike rajake olevat. Kui olime juga, sh jõge, piisavalt imetlenud, läksime vaatama 5 km eemal asuvat Linnamäe hüdroelektrijaama. Õhtupoole jalutasime Kadrioru pargis, sh roosiaias. Park ja roosiaed on mõlemad nii ilusad, et muudkui pildista ja imetle.  Teisel päeval k

Teekond elu esimese operatsioonini ning operatsioon ise (laparoskoopia)

Kui mul 2019 aasta veebruaris esmakordselt müoom diagnoositi, ei osanud ma sellest esialgu mitte midagi arvata. Arst ütles vaid, et ma tuleks aasta pärast kindlasti kontrolli tagasi, aga kui probleeme tekib, võin alati ka varem tulla. Läksin ära, koduteel mõtlesin, et müoom - ma olen seda sõna kuulnud, aga mis see on. Googeldades ehmatas esimese hooga sõna kasvaja ikka väga ära. Uurisin netist selle kohta edasi ja sain aru, et karta pole mul midagi vaja. See healoomuline kasvaja avastataksegi enamjaolt tavalise günekoloogilise läbivaatuse käigus ultraheliga. Pahaloomuliseks muutumise tõenäosus alla 1 protsendi. Sümptomite puhul on naistel sagedaseimaks kaebuseks väga vererohked päevad. Seda probleemi mul polnud. Müoom oli mul väga väike kah - 2,2*2,4 cm. Internetist selle haiguse kohta uurides jäi silma vaid nii palju, et peale esmaskordset avastamist tasuks minna uuesti kontrolli poole aasta pärast. Elasin siis oma tavalist elu edasi, probleeme polnud. Pikematel jooksudel (marat