Otse põhisisu juurde

Bigbank Skrien Latvija 2018 ehk Läti jooksusarja 2018 kokkuvõte






Kuna kuidagi tuleb postitust alustada, siis sissejuhatuseks panin pildid. Osalesin Läti jooksusarja Bigbank Skrien Latvija 2018 kuuel etapil. Etappe ise oli kaheksa. Piltidel näitan medaleid. Jooksin Lätis kuus poolmaratoni, teenides endale välja 6 ilusat medalit.

Sarja 1. etapp oli Liepajas 7. aprillil. Võistlus oli ilusas mereäärses linnas, kus ma polnud varem käinud. Tore oli linnaga tutvuda ning hooaja esimene ametlik poolmaraton sai joostud ajaga 1:45:47. Liepaja reisist ning võistlusest kirjutasin SIIN.



Sarja 2. etapil, mis toimus 28. aprillil Daugavpilsis, ma ei osalenud.

Sarja 3. etapp toimus 27. mail Rezeknes. Mäletan, et ilm oli palav ning rada raske. Rezekne on linn, mis asub mägedes. Samas see andis linna ilule palju juurde. Rezekne etapist jäi positiivse asjaoluna meelde see, et kõik naised, kes lõpetasid poolmaratoni, said finišis punase roosiõie. Kusjuures see lill oli väga värske, sest roos sai koju transporditud ning püsis vaasis ilus veel mitu päeva. Sellel raskel rajal sain poolmaratoni ajaks 1:48:05. Rezekne võistlusest kirjutasin pikemalt SIIN.


Läti jooksusarja 4. etapp toimus Juunis Ventspilsis (seal saab joosta ka täismaratoni). Tegemist mereäärse linnaga nagu Liepajagi. Küll on aga see erinevus, et jooksutrass on merest nii palju eemal, et merd Ventspilsis ei näe (Liepajas näeb natuke merd). 4. etapil jooksin poolmaratoni ajaga 1:44:46. Sellest võistlusest kirjutasin SIIN.



Sarja 5. etapp oli Jelgava ööjooks, mis on neil üks populaarseimad rahvajookse. Kuigi jooks oli õhtul hilja, siis ikkagi oli palav ja tuli end kasta. Jelgavas jooksin poolmaratoni läbi ajaga 1:43:48. Jelgava ööjooksu postitust saab lugeda SIIT.


Bigbank Skrien Latvia 6. etapp toimus Kuldigas. Tegemist oli ilusa linnaga, mis nägi välja pisut vanaaegne. Äge elamus oli joosta keskajas. Kuldigas jooksin oma poolmaratoni uue ametliku rekordi 1:42:10. Statistika järgi ongi seesama mu rekord siiani. Kuldiga võistlusest kirjutasin SIIN.



Läti jooksusarja 7. etapil, mis toimus 16. september Valmieras, ma ei osalenud.

Bigbank Skrien Latvia viimane ehk kaheksas etapp toimus Siguldas. Seal lihtsalt pidi osalema. Uue rekordi võimaluse rikkus ära vale koht stardikoridoris. Jooks ise oli väga lahe ning olin tippvormis. Finišeerisin ajaga 1:42:23. Sigulda poolmaratonist kirjutasin SIIN.




Selles sarjas kogusid osalejad punkte, edetabelis võeti arvesse 5 parima poolmaratoni tulemused. Mina sain sarjas oma 3876. punktiga 16. koha (naiste seas, sarjas ka üldarvestuses naistel-meestel täiesti eraldi edetabel). Sarjas sai tulemuse kirja 488. naist (vähemalt 5 etappi küll läbis palju vähem, ka 488. koht vaid ühel etapil osalenud). Oma vanuseklassis suutsin saada koha esikümnes, saades üheksanda koha (mõni päev enne selle postituse kirjutamist olin üldse 8.kohal).

Kusjuures kõige parema koha oma vanuseklassis, 8. koha, sain Rezeknes, kus jooksin kõige aeglasemalt. Nii rada kui ka ilm mõjutavad tulemust alati. Kõige kehvema koha oma vanuseklassis, 28. koha, sain Liepajas. Kuna ise olen oma aegadega rahul, siis ei virise ühegi koha üle. Olen tulemustega rahul.

Väga raske on valida, millist jooksu lemmikuks valida või kuhu enam kindlasti minna ei taha. Sellist võistlust, kuhu enam kindlasti kunagi ei lähe, lihtsalt polnudki. Küll aga lemmikutena tooks välja Sigulda ja Liepaja. Ma ei tea, kas mulle meeldib oktoobris jooksmine, aga millegipärast nii Eestis toimuv Tartu linnamaraton kui ka Lätis toimuv Sigulda on mõlemad südamelähedaseks saanud. Liepaja on ilusas mereäärses linnas ning toimub siis, kui väljas ilmad pole veel üle liia palavad. Võimalik, et mõlemad lemmikud nii hea raja kui ka talutavama ilma pärast.

Minu käest on nii mõnigi kord küsitud, mis Läti jooksud maksavad. Informeerin nüüd siis oma lugejaid lõpuks hindade osas. Enne võistlusele registreerimist on 5 etappi. Kui aprillil algavale esimesele etapile registreerid end eelmise aasta novembris, saad poolmaratonile 10 euroga. Kui aprillis algavale poolmaratonile registreerid end detsembris ehk teisel etapil, siis tuleb maksta 15 eurot. Liepaja etapp, mis oli 7. aprillil, kui jõudsid end registreerida poolmaratonile kolmandal etapil ehk 17. jaanuar kuni 27. märts, siis pidi maksma juba 18 eurot (nii lähedal esimesele võistlusele - minu meelest Eesti suurtel võistlustel pole nii hilja selline hind enam). Neljandal etapil maksab pilet poolmaratonile juba 21 eurot. Viimane etapp, mis on päev enne võistlust ning võistluspäev, siis on pilet kõige kallim. Pääsed poolmaratonile siis, kui maksad 35 eurot.

Meie küll registreerisime end võistlustele nö ükshaaval, aga on võimalik osta ka hooaja pilet kõigiks kaheksaks etapiks. Kui tahad joosta 8 poolmaratoni ning registreerid end hiljemalt 2. detsembril, maksad 80 eurot. 25. veebruarini maksab hooaja pilet poolmaratonidele 90 eurot ning 31. märtsini maksab hooaja pilet juba 100 eurot.

Täismaratoni hinnad etappide kaupa on 15, 20, 30, 35 ja 50 eurot. Täpsustan veel üle, et 50 euri maksab 42,2 km siis kui registreerid end eelviimasel või samal päeval sellele distantsile.

Viide käesoleva aasta Läti jooksusarja hindadele on SIIN.

Ühesõnaga kui oled jooksja ning tahad reisida ja kauneid Läti linnu avastada, võid võtta julgelt jooksuvõistlused plaani. Õigeaegselt registreerides on hinnad paremad kui Eestis ning päris kalliks lähevad alles üks päev enne võistlust.

Mina olen käesoleva aasta Läti jooksusarjal osalemisega igati rahul. 😊

2018 võistluste hooaeg sai läbi ning nüüd jooksen lihtsalt oma rõõmuks mõned korrad nädalas.



Jooksmiseni! 😉


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Minu tellimused Aliexpressist 2014-2016

Panen siia pildid väikese selgitusega toodetest, mis olen ostnud. Pildid panengi konkreetselt enda asjadest, nii nagu nad kätte sain. Mu kõige esimene proovitellimus oli 16.mail 2014. Tellisin 6.35 eurot maksva siidise vööga kleidi S suurus. Minu mõõdud ongi XS/S (rohkem XS). See oli mulle paraku tiba suur ja ebaõnnestunud ost. Seda kleiti mul enam pole alleski. Nüüd oma aliexpressi lehelt vaadates näen, et olen tellinud samal päeval kaks kleiti. Tellisin ka ühe kollase suvekleidi, maksis 7,09 eurot, samuti S suurus. See oli üks mu lemmikkleite. Panen nüüd ka paar pilti, kus mul on see kleit seljas. :) Sellest kleidist ma jäin ilma, sest juhtus üks tobe õnnetus. Maal trügivad ikka sügisel rotid kappi, mu lemmik kleit oli mingi kurja roti poolt nii katki näritud, et pidin ära viskama. Seda toodet seal enam müügil pole ka, muidu telliks uue, vb sinise, sest tumesinine tundus ka väga ilus. Ma olen sel esimesel korral prooviks kohe mitu asja tellinud, tellisin

Kauneid kohti Eestimaal (Põhja-Eesti ümbrus)

Kuna ma käisin juuli lõpus/augusti alguses meie kodumaa kaunites paikades, siis otsustasin teha sel teemal siia blogisse ühe postituse. Nii mõnigi koht oli minu jaoks täiesti uus. Käesoleval aastal on "Puhka Eestis" eriti teemas. Kusjuures meil saab puhata küll. Siin postituses mainitud kohtades  käisime kolme päeva jooksul (aitäh mu  tädile , kes mind neisse kohtadesse sõidutas). Teksti tuleb siin vähe, pilte palju (fotod on tehtud tavalise nutitelefoniga). Esimesel päeval külastasime Jägala juga. Kusjuures mina polnud seal varem käinud. Tegemist on looduslikult ilusa vaatamisväärsusega. Samas jalutamist on seal vähe, vähemalt mulle tundus vaid üks pisike rajake olevat. Kui olime juga, sh jõge, piisavalt imetlenud, läksime vaatama 5 km eemal asuvat Linnamäe hüdroelektrijaama. Õhtupoole jalutasime Kadrioru pargis, sh roosiaias. Park ja roosiaed on mõlemad nii ilusad, et muudkui pildista ja imetle.  Teisel päeval k

Teekond elu esimese operatsioonini ning operatsioon ise (laparoskoopia)

Kui mul 2019 aasta veebruaris esmakordselt müoom diagnoositi, ei osanud ma sellest esialgu mitte midagi arvata. Arst ütles vaid, et ma tuleks aasta pärast kindlasti kontrolli tagasi, aga kui probleeme tekib, võin alati ka varem tulla. Läksin ära, koduteel mõtlesin, et müoom - ma olen seda sõna kuulnud, aga mis see on. Googeldades ehmatas esimese hooga sõna kasvaja ikka väga ära. Uurisin netist selle kohta edasi ja sain aru, et karta pole mul midagi vaja. See healoomuline kasvaja avastataksegi enamjaolt tavalise günekoloogilise läbivaatuse käigus ultraheliga. Pahaloomuliseks muutumise tõenäosus alla 1 protsendi. Sümptomite puhul on naistel sagedaseimaks kaebuseks väga vererohked päevad. Seda probleemi mul polnud. Müoom oli mul väga väike kah - 2,2*2,4 cm. Internetist selle haiguse kohta uurides jäi silma vaid nii palju, et peale esmaskordset avastamist tasuks minna uuesti kontrolli poole aasta pärast. Elasin siis oma tavalist elu edasi, probleeme polnud. Pikematel jooksudel (marat