Otse põhisisu juurde

Jaaanuar-juuni 2021 - väike kokkuvõte

Kuna ma pole mitu kuud kirjutanud, proovin võimalikult lühidalt ära jutustada, kuidas mul läinud on. Kui lugejad mäletavad, siis sügisel tabas mind vigastus ja olin jooksurajalt pikalt eemal. Jalale sain õnneks ravi peale ning juba kevadel sain vaikselt taasalustada jooksmisega.

Jaanuar

Kuna ma ei tohtinud joosta, pidin leppima kõndimisega. Osalesin edukalt "Jooks on lahe iga päev 5 km" väljakutses. Ühes kuus on lubatud 5 vaba päeva ning need ma kasutasin samuti kõik ära. Käesoleva aasta esimesel kuul kõndisin maha  143,83 km. Talvekuu kohta võis rahule jääda küll, mõnel üksikul päeval sai kõnnitud ka rohkem kui 5 km  korraga. Pikim kõnd oli 9,13 km 5. jaanuaril.


Veebruar

Ei jooksnud veel kilomeetritki, aga see-eest kõndisin 144,48 km. Sel kuul aitas mul taas reel püsida see 5 km väljakutse, kuigi sai ära kasutatud ka 5 lubatud vaba päeva. Kolmel korral kõndisin 10 km korraga.



Märts

Kõndisin 121,75 km ning rattaga sõitsin 51 km (5 rattasõitu). Selle aasta esimese jooksu tegin 17. märtsil, täpselt 3 km ajaga 18:29 (keskmine pulss 151). Jooks on lahe väljakutses üritasin tegelikult märtsis ka osaleda, aga vabu päevi tuli lubatust rohkem ja nii ta siis jäi.



Aprill

Jalgrattaga sõitsin 123,36 km. Kuigi enamik jalgratta kilomeetreid koguneb tööl käimisest (üks ots 10 km), siis kuu lõpu poole sõitsin niisama 20 km korraga. Valisin veel mingi Pangodi tõusu, arvasin, et hull äge on niimoodi ringiga Elvast koju sõita. See sõit tegelikult väsitas mu ikka päris korralikult ära (eks samal päeval sai nii joostud kui ka kõnnitud lisaks).

Selle aasta naljakuul kõndisin 182,79 km. Iga päev 5 km väljakutse tuli mul aprillis taas väga hästi välja, viiest lubatud vabast päevast kasutasin ära kolm. Jooksma jõudsin üheksal korral ning kuu jooksukilometraažiks tuli 32 km. Osalesin virtuaalsel sinilille jooksul (3,2 km ajaga 20:56). Enamjaolt jooksin korraga 3 km, kahel korral 4 km ning kuu viimasel päeval juba 5 km korraga. Kui kuu alguses oli jooksu keskmine tempo 6:22 min/km, siis kuu lõpuks sain tempo 6:10 min/km ümbrusesse. Keskmine pulss oli aprilli jooksudel 155-162. Pikk jooksupaus tegi vist südamele head, et sellise tempoga sörkides üle 170 enam keskmine pulss polnud.




Mai

Jalgrattaga sõitsin 191 km. Kuigi tiheda töögraafiku tõttu ei osalenud iga päev 5 km väljakutses, osalesin kahel virtuaaljooksul. Tallinki maijooksul (7 km) ning Tartu maastikumaratoni maratoni kombol (42,2 km nö juppideks jaotatuna, kuni maratoni distants täitub, minimaalne korraga läbitav maa oli 4,2 km). Maikuus jooksin üheteistkümnel korral ning jooksukilomeetreid kogunes 70,63 km. Korraga joostavad distantsid olid 5-8 km pikkused. Keskmine pulss oli enamikel jooksudel 158-162, vaid kahel korral üle 170. Keskmine jooksu tempo oli enamjaolt üle 6 minuti kilomeetri kohta, sest pidin veel mõnda aega kiirusetrennidega tagasi hoidma. Maikuus kõndisin 62,45 km.






Juuni

See kuu oli mul juba väga asjalik, jalgrattaga sõitsin 295,87 km. Kõndisin 99,29 km ning jooksukilomeetreid kogunes juba 86,14. Keskmine jooksupulss püsis 165 ümbruses, samuti hakkas paranema mu tempo, keskmine tempo hakkas tasapisi tulema juba alla 6 minuti. Kuu teisel poolel tegin ühe korraliku lühikese kiirustrenni - 3,04 km ajaga 15:25, keskmise tempoga 05:02 ning keskmine pulss tuli 172 (vanasti oleks üle 180 läinud). Juunikuus sain endale kaks toredat medalit - Elva südaööjooksu virtuaaljooksult hundikujulise medali (kõikidele lõpetajatele) ning Kambja tervisejooksu 10 km võistlusdistantsi omalt enda vanuseklassi II koha medali. Südaööjooksul pidin virtuaaliga leppima, sest see sattus mu tööpäevale, muidu oleks ma loomulikult valinud päris võistluse. Minu tänavune esimene päris võistlus oligi Kambjas, sellest aga kirjutan täpsemalt juba oma järgmises postituses. Vihjeks ütlen vaid nii palju, et keskmine pulss oli sel õhtul toimuval võistlusel 183 ning distants ligi 10 km. 




Lõpetuseks panen siis pildi sel aastal välja teenitud medalitest. Kuigi praegu on mul neid vaid neli, siis aasta lõpuks on kindlasti poole rohkem. 😉



Jooksmiseni! 😉




Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Minu tellimused Aliexpressist 2014-2016

Panen siia pildid väikese selgitusega toodetest, mis olen ostnud. Pildid panengi konkreetselt enda asjadest, nii nagu nad kätte sain. Mu kõige esimene proovitellimus oli 16.mail 2014. Tellisin 6.35 eurot maksva siidise vööga kleidi S suurus. Minu mõõdud ongi XS/S (rohkem XS). See oli mulle paraku tiba suur ja ebaõnnestunud ost. Seda kleiti mul enam pole alleski. Nüüd oma aliexpressi lehelt vaadates näen, et olen tellinud samal päeval kaks kleiti. Tellisin ka ühe kollase suvekleidi, maksis 7,09 eurot, samuti S suurus. See oli üks mu lemmikkleite. Panen nüüd ka paar pilti, kus mul on see kleit seljas. :) Sellest kleidist ma jäin ilma, sest juhtus üks tobe õnnetus. Maal trügivad ikka sügisel rotid kappi, mu lemmik kleit oli mingi kurja roti poolt nii katki näritud, et pidin ära viskama. Seda toodet seal enam müügil pole ka, muidu telliks uue, vb sinise, sest tumesinine tundus ka väga ilus. Ma olen sel esimesel korral prooviks kohe mitu asja tellinud, tellisin

Teekond elu esimese operatsioonini ning operatsioon ise (laparoskoopia)

Kui mul 2019 aasta veebruaris esmakordselt müoom diagnoositi, ei osanud ma sellest esialgu mitte midagi arvata. Arst ütles vaid, et ma tuleks aasta pärast kindlasti kontrolli tagasi, aga kui probleeme tekib, võin alati ka varem tulla. Läksin ära, koduteel mõtlesin, et müoom - ma olen seda sõna kuulnud, aga mis see on. Googeldades ehmatas esimese hooga sõna kasvaja ikka väga ära. Uurisin netist selle kohta edasi ja sain aru, et karta pole mul midagi vaja. See healoomuline kasvaja avastataksegi enamjaolt tavalise günekoloogilise läbivaatuse käigus ultraheliga. Pahaloomuliseks muutumise tõenäosus alla 1 protsendi. Sümptomite puhul on naistel sagedaseimaks kaebuseks väga vererohked päevad. Seda probleemi mul polnud. Müoom oli mul väga väike kah - 2,2*2,4 cm. Internetist selle haiguse kohta uurides jäi silma vaid nii palju, et peale esmaskordset avastamist tasuks minna uuesti kontrolli poole aasta pärast. Elasin siis oma tavalist elu edasi, probleeme polnud. Pikematel jooksudel (marat

7 kasulikku nõuannet oma esimese poolmaratoni jooksmiseks

Kuna ka minul on esimene poolmaraton peagi ees, otsisin internetist (inglise keeles) nõuandeid poolmaratoni jooksmiseks. Sirvisin paari artiklit ja mulle meeldis just see 7 nõuandega postitus (panen pärast ka lingi) ja jagan neid soovitusi lühidalt ka teiega, kirjutan ise ikka eesti keeles siia, aga panen täiesti oma sõnadega need soovitused, lihtsalt mõte jääks samaks. :) 1. Tee endale treeningplaan! See aitab poolmaratoniks ette valmistada. Ei tasu unustada, et jooksmine võtab aega. Kui sa pole just nagu mingi gasell, et oled võimeline kohe poolmaratoni jooksma (mõni üksik võib olla selline), siis tuleks vähemalt mõni nädalgi enne võistlust hakata treenima ja end end ette valmistama. Treeningplaan aitab kaasa sellele, et sa treeningpäevadel kindlal ajal oma trenni tehtud saad ja seega ka poolmaratoniks valmistuda. 2. Leia endale trennikaaslane/toetaja! Võid osaleda mingis spordigrupis, aga miks mitte ka lihtsalt ühe kindla kaaslasega trennid ära teha. Trennikaaslane on