Otse põhisisu juurde

Kambja jooksusarja I etapp 29.06.2021

Käesoleval aastal on Kambja jooksusarjal juba 6. hooaeg. Tegemist on mulle armsaks saanud väikese jooksuvõistlusega Kopsumäel. Ennast saab proovile panna nii 5 km tervisejooksul kui ka 10 km võistlusjooksul. Esimese variandi puhul on start avatud alati kell 18-20. Võistlusjooks hakkab kell 18 (või mõni minut hiljem). Finiš suletakse kell 21:00. Üritusest osavõtt on tasuta ning see on on igal suvekuul ühe teisipäeva õhtul. Tänavune esimene etapp oligi ära 29. juunil.

Enda tutvusringkonnast osalesid lisaks minule ja mu vanematele ka mu hea sõbranna Kati. Tema ma meelitasin sellele võistlusele. 😀

Kohale jõudsime kõik piisava varuga. Jooksuriided olime juba kodus selga pannud. Kohapeal polnudki teha muud, kui võtta oma stardinumber ning oodata starti. Sel korral oli võistlusjooksu omadel vaja teha kaks ringi. Tänu sellele oli võimalus esimese ringi lõpus vett juua.

Kui start anti, siis (ainult) esimesel kilomeetril oli rada kergem. Kati pani mul kohe eest minema, ise panin mingi mõnesaja meetri pärast oma isast mööda.  Esimese kilomeetri aeg tuli mul 5:49. Kui mul esimesel kilomeetril oli veel pulss väga hea, isegi üle 140 ei läinud, siis juba teisel kilomeetril oli ees ränkraske tõus, mis hakkas pulssi lakke viima. Ometigi suutsin selle tõusu läbida sörgi sammul. Oli vaja ju Katist ikka mööda joosta. 😀 Mäe otsas fotograaf pildistas ja siis tuli muidugi naeratada.


Kuigi pulss läks juba üle 180, olin ikkagi rõõmus. Teise kilomeetri aeg oli 5:52. Kui see esimene raske tõus sai läbi, siis peagi viis rada üle kruusatee ning seal oli järgmine väga raske tõus, pulss läks mul 192 peale. Kolmas kilomeeter tuli ajaga 5:19. Õnneks mingi aeg oli rada pisut kergem, kuid peagi tuli joosta tagasi üle kruusatee. Seal terendas järgmine väga raske tõus, pulss läks 194 peale. Atv-ga sõitis veel fotograaf  vastu ja tegi pilti. Talle vist veel üritasin pildi jaoks mäe alguses naeratada, ometigi enamiku sellest tõusust võtsin kõndides. Jõudu lihtsalt polnud jooksmiseks. Kui olin mäe otsa jõudnud, siis võtsin jooksusammu tagasi sisse. Neljanda kilomeetri jooksin ajaga 5:44. Nüüd oli mingi aeg rada kergem. Jõudsin stardipaika, jõin vett. Kuna ühtegi topsi maas polnud, siis mina ka ei julgenud visata, vaid jõin seistes. Korraldajad ütlesid mulle, et mu aeg jookseb ja võin topsi maha visata. Jõin siis topsist vee lõpuni kiirkõnni sammul ja suundusin teisele ringile.



Viies kilomeeter saigi täis teisel ringil, aeg 5:22 (sisaldas joogipausi). Nüüd ma juba teadsin, mis mind rajal ees ootab. Kuna pulss 192 allapoole ei tahtnudki enam minna selles kuumuses, siis edaspidi võtsin kõik mäkketõusud kõndides. Tahtsin ju ikkagi tervena finišisse jõuda. Kuigi lootsin joosta teise poole kiiremini, siis ikkagi esimesel ringil tulid ajad paremad. Teisel ringil enne seda, kui tuli tagasi üle tee minna, suutsin veel ühest mehest mööda joosta. Võistlusvaim ei andnud mu sees järele. Isegi siis, kui ma kõndisin viimasest mäkkeõtusust üles, ei jõudnud see inimene mulle enam järele. Kuuenda kilomeetri aeg oli mul 5:51, seitsmenda 6:04, kaheksanda 5:16 ning üheksas kilomeeter 5:55. Kuigi võistluse protokolli läheb kirja 10 km, siis reaalselt oli maa lühem. Mina jooksin enda kella järgi 9,41 km ajaga 52:56, keskmise tempoga 5:37 min/km. Keskmine pulss oli mul 183 ja kella andmetel maksimaalne 199 (ise kogu aeg ei vaata kella ja nägin 194 kõrgeima numbrina). 


Korraldajad ütlesid juba alguses, et kuigi reaalselt 10 km täis ei tule, siis tõusumeetreid saame korralikult kogeda ja nii oligi. Kella andmetel oli minimaalne kõrgus meetrites 81 ja maksimaalne 132. Kuigi jah, ma Kambjas jooksin enamuse ajast punases, siis treeningutel on mu pulss palju parem. Küllap ma sellepärast Kambjas hakkama saingi. 



Selle ürituse võistlusjooksul autasustatakse oma vanuseklasside kolme parimat. Kuigi mu jooks oli raske ja pulss oli laes, siis selle ränkraske jooksuga sain oma vanuseklassis II koha. Medalist ei jäänud ilma ka mu vanemad ning Kati. Tänu sellele oli eriti rõõm oma seltskonnaga võistelda, sest kõik lahkusime medalitega.



Tegemist on väikese ja tasuta jooksuüritusega. 10 km võistlusjooksus osales selle aasta I etapil 21 inimest (ja seitsmest erinevast vanuseklassist) ning 5 km tervisejooksul (võib ka kõndida) sai tulemuse kirja 62 inimest. Teine etapp toimub juba 20. juulil. Kel tekkis huvi, siis nende kodulehelt https://www.kambjasport.ee/ leiab ürituse kohta infot. Samuti leiab infot nende Facebooki lehelt.

Mainin veel igaks juhuks ära, kuna tegemist on väga väikese võistlusega, siis riided tuleb vahetada oma autos ja WC-d seal pole.



Jooksmiseni! ;) 


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Minu tellimused Aliexpressist 2014-2016

Panen siia pildid väikese selgitusega toodetest, mis olen ostnud. Pildid panengi konkreetselt enda asjadest, nii nagu nad kätte sain. Mu kõige esimene proovitellimus oli 16.mail 2014. Tellisin 6.35 eurot maksva siidise vööga kleidi S suurus. Minu mõõdud ongi XS/S (rohkem XS). See oli mulle paraku tiba suur ja ebaõnnestunud ost. Seda kleiti mul enam pole alleski. Nüüd oma aliexpressi lehelt vaadates näen, et olen tellinud samal päeval kaks kleiti. Tellisin ka ühe kollase suvekleidi, maksis 7,09 eurot, samuti S suurus. See oli üks mu lemmikkleite. Panen nüüd ka paar pilti, kus mul on see kleit seljas. :) Sellest kleidist ma jäin ilma, sest juhtus üks tobe õnnetus. Maal trügivad ikka sügisel rotid kappi, mu lemmik kleit oli mingi kurja roti poolt nii katki näritud, et pidin ära viskama. Seda toodet seal enam müügil pole ka, muidu telliks uue, vb sinise, sest tumesinine tundus ka väga ilus. Ma olen sel esimesel korral prooviks kohe mitu asja tellinud, tellisin

Teekond elu esimese operatsioonini ning operatsioon ise (laparoskoopia)

Kui mul 2019 aasta veebruaris esmakordselt müoom diagnoositi, ei osanud ma sellest esialgu mitte midagi arvata. Arst ütles vaid, et ma tuleks aasta pärast kindlasti kontrolli tagasi, aga kui probleeme tekib, võin alati ka varem tulla. Läksin ära, koduteel mõtlesin, et müoom - ma olen seda sõna kuulnud, aga mis see on. Googeldades ehmatas esimese hooga sõna kasvaja ikka väga ära. Uurisin netist selle kohta edasi ja sain aru, et karta pole mul midagi vaja. See healoomuline kasvaja avastataksegi enamjaolt tavalise günekoloogilise läbivaatuse käigus ultraheliga. Pahaloomuliseks muutumise tõenäosus alla 1 protsendi. Sümptomite puhul on naistel sagedaseimaks kaebuseks väga vererohked päevad. Seda probleemi mul polnud. Müoom oli mul väga väike kah - 2,2*2,4 cm. Internetist selle haiguse kohta uurides jäi silma vaid nii palju, et peale esmaskordset avastamist tasuks minna uuesti kontrolli poole aasta pärast. Elasin siis oma tavalist elu edasi, probleeme polnud. Pikematel jooksudel (marat

7 kasulikku nõuannet oma esimese poolmaratoni jooksmiseks

Kuna ka minul on esimene poolmaraton peagi ees, otsisin internetist (inglise keeles) nõuandeid poolmaratoni jooksmiseks. Sirvisin paari artiklit ja mulle meeldis just see 7 nõuandega postitus (panen pärast ka lingi) ja jagan neid soovitusi lühidalt ka teiega, kirjutan ise ikka eesti keeles siia, aga panen täiesti oma sõnadega need soovitused, lihtsalt mõte jääks samaks. :) 1. Tee endale treeningplaan! See aitab poolmaratoniks ette valmistada. Ei tasu unustada, et jooksmine võtab aega. Kui sa pole just nagu mingi gasell, et oled võimeline kohe poolmaratoni jooksma (mõni üksik võib olla selline), siis tuleks vähemalt mõni nädalgi enne võistlust hakata treenima ja end end ette valmistama. Treeningplaan aitab kaasa sellele, et sa treeningpäevadel kindlal ajal oma trenni tehtud saad ja seega ka poolmaratoniks valmistuda. 2. Leia endale trennikaaslane/toetaja! Võid osaleda mingis spordigrupis, aga miks mitte ka lihtsalt ühe kindla kaaslasega trennid ära teha. Trennikaaslane on