Otse põhisisu juurde

Oktoober 2020

Oktoobris olin aktiivne, liikusin tihti. Samas kilometraaž tuli pigem tagasihoidlik, sest kuu keskel olin mingis viiruses. Möödunud kuul osalesin taas edukalt Jooks on lahe 5 km väljakutses (kolmandat kuud järjest). Kaks medalit jooksin ka endale välja - Tartu linnamaratoni poolmaratonilt üks ning Suunto virtuaaljooksult teine (5 ja 10 km). Kirjutan nüüd neist asjust pisut lähemalt.

01.10 - 04.10

Neljapäev (01.10.) - jalutasime õega Elvas 6,67 km ajaga 2:03:45. Tempo tuli nii aeglane, sest me tegime palju pilte. 😀 Õhtul jooksin kodus 3,05 km ajaga 17:23, keskmine tempo 5:42 min/km, pulss 161. Reede hommikul jooksin 5,1 km ajaga 29:26, keskmine tempo 5:47 min/km,  pulss taas 161. Hiljem sõitsin rattaga tööle. Laupäeval jooksin Tartus poolmaratoni, sellest ma juba kirjutasin siin. Pühapäeva hommikul sõitsin rattaga tööle.






05.10 - 11.10

Esmaspäeval sõitsin rattaga 10,21 km, tegin paar lühikest kõndimist ning õhtul jooksin 5,1 km ajaga 28:28, keskmine tempo 5:41 min/km, pulss 165. Teisipäeval kõndisin 5,04 km ajaga 55:21. Kolmapäeva hommikul jooksin 5,12 km ajaga 29:20, keskmine tempo 5:44 min/km, pulss 162. Hiljem sõitsin rattaga tööle ning õhtul koju tagasi. Neljapäeval sõitsin rattaga tööle. Reedel sõitsin rattaga 10,24 km. 

Hiljem kõndisin Tartus aja parajaks tegemiseks 5,25 km peaaegu tunniga. Käisin seoses parema jala pöiavaluga tallatugede valmistaja juures. Kuna probleem sai alguse töölt, siis viisin näitamiseks töö jalanõud, mu mugavad Skechersid polnud tallatugede jaoks sobilikud. Küll aga valmistati toestamiseks üks padi ja kinnitasin, et piisab, kui paremale jalale vaid see padi teha, sest vasakul jalal pole ühtegi probleemi. Arvasin, et mul läheb selle arsti juures maksimaalselt 15 minutit, aga tegelikult kulus peaaegu tund, et mu probleemile sobiv lahendus leida. Pärast kõndisin veel 3,57 km.

Laupäeval käisime õega Toomemäe ja Emajõe ümbruses pildistamas, samal ajal 5,66 km maha jalutades. Mina sain hiljem bussi peale minekuks veel 1,21 km kõnnitud. Õhtul sõitsin rattaga 10,2 km. Pühapäeval jooksin 10,12 km ajaga 55:49, keskmise tempoga 5:31 min/km, pulss 169. Joostes oli kuidagi raske olla. Õhtul jäi kurk valusaks, tekkis kerge köha ning tõusis väike palavik.



12.10 - 18.10

Esmaspäevast neljapäevani püsisin toas. Esmaspäeval sai küll koroonatestil käidud ning selle tulemus osutus õnneks negatiivseks. Reedel läksin peale haigust esimest korda kõndima - 5,11 km peaaegu tunniga. Laupäev ja pühapäev olid pikad tööpäevad ees ootamas. Kuna mul said haiguse tõttu väljakutse vabad päevad täis, siis pidin pisut uneajast ohverdama, et väljakutses jätkata. Mõlemal päeval oli 5:20 äratus, jõin kohvi, sõin hommikusöögi ning kuue paiku läksin juba õue kõndima. Laupäeval ühe koeraga, pühapäeval teisega. Väljas oli nii pime, et lausa must. Lõpupoole võis siiski lambi juba välja lülitada. Mõlemad jalutuskäigud olid täielikus vaikuses, selline teistmoodi elamus. Siiski, teisel päeval suurema koeraga oli kuidagi julgem olla. 😀 Mõlemal hommikul sai hiljem veel rattaga tööle sõidetud.



19.10 - 25.10

Suunto virtuaaljooksu nädal, pikima jooksuna plaanisin 10 km, mitte poolmaratoni. Mulle lihtsalt meeldis selle nädala medal. 😊 Esmaspäeval jooksin 5,09 km ajaga 27:34, keskmine tempo 5:25 min/km, pulss 171. Teisipäeva hommikul jooksin 5,11 km ajaga 28:50, keskmine tempo 5:38 min/km, pulss 166. Kolmapäeva hommikul jooksin 5,1 km ajaga 28:45, keskmine tempo 5:38 min/km, pulss 166. Hiljem sõitsin rattaga tööle. Neljapäeva hommikul jooksin 5,1 km ajaga 27:27, keskmine tempo 5:23 min/km, pulss 175. Tegemist oli nädala kiireima 5 km jooksuga, see tulemus läks ka virtuaaljooksule kirja. Hiljem sõitsin rattaga tööle. Reede hommikul jooksin 5,23 km 29 minutiga, keskmine tempo 5:33 min/km, pulss 171. Hiljem sõitsin rattaga tööle. Laupäeva lõunal jooksin isaga 3 km, tegemist oli kiirustrenniga. Maa jooksin läbi 14 minuti ja 37 sekundiga, keskmine tempo 4:52 min/km. Kilomeetrite ajad järjest tulid 5:07; 4:50 ja 4:38. Keskmine pulss tuli kella andmetel 174, aga ma kahtlen selle tõepärasuses, pigem oli kõrgem. Mul oli selle tempoga kellal ees pulss 150 ümbruses pikka aega, kuigi mul alla 160 isegi sörkides raske saada. (Mul poleks midagi madala jooksupulsi vastu, kui see tõsi oleks ja näit tasapisi paraneks, mitte äkitsi üksikul jooksul). Hiljem jalutasin 7,19 km. Pühapäeval jooksin Suunto virtuaaljooksu raames  10,10 km ajaga 52:58, keskmine tempo 5:15 min/km, pulss 175. Kuna tegemist siiski sellise väikese võistlusjooksuga, võib tulemusega rahule jääda küll. 😊




26.10 - 31.10

Esmaspäeval kõndisin 5,05 km ajaga 53:52. Teisipäeva hommikul jooksin 5,09 km ajaga 29:45, keskmine tempo 5:51 min/km, pulss 165. Hiljem sõitsin rattaga tööle. Kolmapäeval sõitsin rattaga 10,22 km ajaga 38:24. Hiljem jooksin täpselt 5 km ajaga 27:08, keskmine tempo 5:25 min/km, pulss 169. Neljapäeva hommikul jooksin 5,11 km ajaga 29:25, keskmine tempo 5:46 min/km, pulss 169. Hiljem jalutasin väikese koeraga 3,11 km ajaga 34:17. Reede hommikul jooksin 5,11 km ajaga 29:43, keskmine tempo 5:49 min/km, pulss 170. Hiljem sõitsin rattaga tööle. Laupäeva hommikul läksin kell 5:31 suure koeraga kõndima - 5,02 km ajaga 53:10, sellega sai ühtlasi lugeda novembri 5 km väljakutse õnnestunuks/edukalt sooritanuks. Hiljem sõitsin rattaga tööle.
















Oktoobris tuli kilometraaž tagasihoidlikum kui septembris. Eelmisel kuul jooksin vaid 116 km (sept-s 141), rattaga sõitsin 184 km (sept-s 349 km), kõndimiskilomeetreid tuli aga 66,2 (sept-s 46,93). Kuigi kilometraaž tuli tagasihoidlik, siis aktiivne olin tihti. Reaalselt tuligi vaid 5 päeva, kui ma ei jooksnud ega kõndinud (ja isegi rattaga ei sõitnud). 

Kahju, et Endomondo tegevuse selle aastaga lõpetab. Kuigi ma kasutan Garmini kella, siis mul lähevad tegevused automaatselt üle ka Endomondosse. Viimast ma kasutan oma blogipostitusi tehes, sealt on hästi mugav statistikat vaadata. Telefoni tõmbasin endale vahepeal ka Strava, viimast ei saa aga 5 km väljakutses kasutada, sest see ei näita tegevuse kuupäeva, vaid täna on täna ja eile on eile. Tõmbasin endale siis Mapmyruni ja uudistangi vaikselt seda. Jooksen ikka Garmini kellaga, tegevus läheb Connecti üles ja seal automaatselt nii Stravasse, Endomondosse kui ka Mapmyruni. Kui Endomondo rakenduses saan uurida nädala kaupa statistikat, siis Mapmyrun'i telefoni rakenduses ei saa valida, kas päev, nädal või aasta. Arvutis on siiski rohkem valikuid ja saab statistikat jälgida. Selle postituse tegin valmis siiski Endomondo abiga. 😀 

Panen paar näidet möödunud kuu statistikast Mapmyrunis tehtud printscreenidega.




Novembris oli plaan 5 km väljakutsega jätkata, sest lausa 6 vaba päeva oli lubatud. Paraku tekkis vasakul jalal üks probleem ning seega pigem taastun ja puhka sel kuul. Novembri kokkuvõttesse võib-olla polegi midagi suurt kirjutada. Detsembrist saan ehk taas koormust suurendama hakata, aga eks seda näitab aeg.


Olge terved ja jooksmiseni! 😉

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Minu tellimused Aliexpressist 2014-2016

Panen siia pildid väikese selgitusega toodetest, mis olen ostnud. Pildid panengi konkreetselt enda asjadest, nii nagu nad kätte sain. Mu kõige esimene proovitellimus oli 16.mail 2014. Tellisin 6.35 eurot maksva siidise vööga kleidi S suurus. Minu mõõdud ongi XS/S (rohkem XS). See oli mulle paraku tiba suur ja ebaõnnestunud ost. Seda kleiti mul enam pole alleski. Nüüd oma aliexpressi lehelt vaadates näen, et olen tellinud samal päeval kaks kleiti. Tellisin ka ühe kollase suvekleidi, maksis 7,09 eurot, samuti S suurus. See oli üks mu lemmikkleite. Panen nüüd ka paar pilti, kus mul on see kleit seljas. :) Sellest kleidist ma jäin ilma, sest juhtus üks tobe õnnetus. Maal trügivad ikka sügisel rotid kappi, mu lemmik kleit oli mingi kurja roti poolt nii katki näritud, et pidin ära viskama. Seda toodet seal enam müügil pole ka, muidu telliks uue, vb sinise, sest tumesinine tundus ka väga ilus. Ma olen sel esimesel korral prooviks kohe mitu asja tellinud, tellisin

Teekond elu esimese operatsioonini ning operatsioon ise (laparoskoopia)

Kui mul 2019 aasta veebruaris esmakordselt müoom diagnoositi, ei osanud ma sellest esialgu mitte midagi arvata. Arst ütles vaid, et ma tuleks aasta pärast kindlasti kontrolli tagasi, aga kui probleeme tekib, võin alati ka varem tulla. Läksin ära, koduteel mõtlesin, et müoom - ma olen seda sõna kuulnud, aga mis see on. Googeldades ehmatas esimese hooga sõna kasvaja ikka väga ära. Uurisin netist selle kohta edasi ja sain aru, et karta pole mul midagi vaja. See healoomuline kasvaja avastataksegi enamjaolt tavalise günekoloogilise läbivaatuse käigus ultraheliga. Pahaloomuliseks muutumise tõenäosus alla 1 protsendi. Sümptomite puhul on naistel sagedaseimaks kaebuseks väga vererohked päevad. Seda probleemi mul polnud. Müoom oli mul väga väike kah - 2,2*2,4 cm. Internetist selle haiguse kohta uurides jäi silma vaid nii palju, et peale esmaskordset avastamist tasuks minna uuesti kontrolli poole aasta pärast. Elasin siis oma tavalist elu edasi, probleeme polnud. Pikematel jooksudel (marat

7 kasulikku nõuannet oma esimese poolmaratoni jooksmiseks

Kuna ka minul on esimene poolmaraton peagi ees, otsisin internetist (inglise keeles) nõuandeid poolmaratoni jooksmiseks. Sirvisin paari artiklit ja mulle meeldis just see 7 nõuandega postitus (panen pärast ka lingi) ja jagan neid soovitusi lühidalt ka teiega, kirjutan ise ikka eesti keeles siia, aga panen täiesti oma sõnadega need soovitused, lihtsalt mõte jääks samaks. :) 1. Tee endale treeningplaan! See aitab poolmaratoniks ette valmistada. Ei tasu unustada, et jooksmine võtab aega. Kui sa pole just nagu mingi gasell, et oled võimeline kohe poolmaratoni jooksma (mõni üksik võib olla selline), siis tuleks vähemalt mõni nädalgi enne võistlust hakata treenima ja end end ette valmistama. Treeningplaan aitab kaasa sellele, et sa treeningpäevadel kindlal ajal oma trenni tehtud saad ja seega ka poolmaratoniks valmistuda. 2. Leia endale trennikaaslane/toetaja! Võid osaleda mingis spordigrupis, aga miks mitte ka lihtsalt ühe kindla kaaslasega trennid ära teha. Trennikaaslane on