Otse põhisisu juurde

Teel oma esimese maratoni poole - maratonieelne nädal

Maratonieelne nädal, ühtlasi juba aasta XXXV nädal, oli mul selle aasta üks halvimaid. Kuigi enne esimest maratoni on normaalne koormust pisut vähendada, siis minul tuli eelmisel nädalal täpselt 0 kilomeetrit. Sellel on muidugi oma põhjus, suutsin haigestuda ja jäin nö vinduma. Samas käisin tööl ja ilmselt see aitas kaasa, et ma ei saanud end korralikult terveks ravida.

Esmaspäev - ärkasin meeletu kurguvaluga, kuid õnnes see andis varsti pisut järele. Sõitsin rattaga tööle, aga õhtul tundsin end veidi halvasti ja piiripealne palavik 37.0 oli tekkinud. Sain autoga koju.

Teisipäev - oli taas tööpäev, ei julgenud eelmise õhtu halva enesetunde pärast jooksma minna ja tööle sain autoga. Õhtuks viskas paraku taas väikese palaviku 37.3. Sain autoga koju.

Kolmapäev - töövaba, päev otsa toas, üritasin end ravida ja kõike, mis aitab, sisse süüa ja juua. Arvata on, et joosta ei saanud, pealegi väike palavik oli veel alles.

Neljapäev - vaba, jooksma ei läinud, õhtul palavikku polnud. Kuna toas istumine ajab hulluks, siis panin end soojalt riidesse ja tegin hästi rahuliku jalutuskäigu.

Reede - ei riskinud jooksma minna hommikul, sest tugev nohu oli alles. Hommikul sain autoga tööle ning õhtul siis sõitsin sinna esmaspäeval jäetud rattaga koju. 

Laupäev - rattaga sõitsin hommikul tööle ja millegi pärast rattaga sõitmise ajal oli enesetunne kehv, enne nii polnudki. Päev otsa töötamine on tõbisena organismile ilmselt ikka kurnav (ma ei promo oma blogis haigena tööl käimist, ma ise see rumal, kes seda teeb) ning 9 paiku õhtul viskas mul taas väikese palaviku (37.3 üles). Võtsin rohtu ning enesetunne läks paremaks ja sõitsin tunni pärast töölt rattaga koju.

Pühapäev - ei saanud ka siis minna hommikul jooksma, sest eelmise õhtu palaviku pärast ei tahtnud riski võtta. (Nädala alguses lootsin, et ehk hästi rahulikult laupäeval ja pühapäeval 2-3 km jooksen). Siiski rattaga sai tööle sõidetud. Koju sain õhtul autoga.

Nädal oli ühesõnaga pisut masendav mu jaoks, aasta aega treenid hoolega oma esimeseks maratoniks, kolm nädalat enne oled üliheas vormis ja siis jääd lihtsalt haigeks. Loodad, et läheb ruttu üle, mõtled plaani ümber, et ma jooksen siis sel hommikul ning justkui meelega viskab eelmisel õhtul palaviku.

Maratoni nädalal ma siiski veidi pean end liigutama, ma olen nii palju vaeva selle esimese maratoni nimel läinud. Plaan on aga selline, et kui ma pole 100% terve, siis ma ei lähe aega (alla 4h) taga ajama, vaid teen selle lihtsalt jõukohaselt läbi. Kuna praegu on alles esmaspäev ja maraton ootab ees pühapäeval, siis ehk on lootust, et maratonipäeval mul enesetunne juba parem ning võimaldab sellegipoolest hea aja joosta.

Maratonieelsel nädalal jooksin 0 kilomeetrit, kõndisin 2,15 km ning rattaga sõitsin 50,63 km, kokku tuli 52,78 km.


Jooksmiseni! 😉

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Minu tellimused Aliexpressist 2014-2016

Panen siia pildid väikese selgitusega toodetest, mis olen ostnud. Pildid panengi konkreetselt enda asjadest, nii nagu nad kätte sain. Mu kõige esimene proovitellimus oli 16.mail 2014. Tellisin 6.35 eurot maksva siidise vööga kleidi S suurus. Minu mõõdud ongi XS/S (rohkem XS). See oli mulle paraku tiba suur ja ebaõnnestunud ost. Seda kleiti mul enam pole alleski. Nüüd oma aliexpressi lehelt vaadates näen, et olen tellinud samal päeval kaks kleiti. Tellisin ka ühe kollase suvekleidi, maksis 7,09 eurot, samuti S suurus. See oli üks mu lemmikkleite. Panen nüüd ka paar pilti, kus mul on see kleit seljas. :) Sellest kleidist ma jäin ilma, sest juhtus üks tobe õnnetus. Maal trügivad ikka sügisel rotid kappi, mu lemmik kleit oli mingi kurja roti poolt nii katki näritud, et pidin ära viskama. Seda toodet seal enam müügil pole ka, muidu telliks uue, vb sinise, sest tumesinine tundus ka väga ilus. Ma olen sel esimesel korral prooviks kohe mitu asja tellinud, tellisin

Kauneid kohti Eestimaal (Põhja-Eesti ümbrus)

Kuna ma käisin juuli lõpus/augusti alguses meie kodumaa kaunites paikades, siis otsustasin teha sel teemal siia blogisse ühe postituse. Nii mõnigi koht oli minu jaoks täiesti uus. Käesoleval aastal on "Puhka Eestis" eriti teemas. Kusjuures meil saab puhata küll. Siin postituses mainitud kohtades  käisime kolme päeva jooksul (aitäh mu  tädile , kes mind neisse kohtadesse sõidutas). Teksti tuleb siin vähe, pilte palju (fotod on tehtud tavalise nutitelefoniga). Esimesel päeval külastasime Jägala juga. Kusjuures mina polnud seal varem käinud. Tegemist on looduslikult ilusa vaatamisväärsusega. Samas jalutamist on seal vähe, vähemalt mulle tundus vaid üks pisike rajake olevat. Kui olime juga, sh jõge, piisavalt imetlenud, läksime vaatama 5 km eemal asuvat Linnamäe hüdroelektrijaama. Õhtupoole jalutasime Kadrioru pargis, sh roosiaias. Park ja roosiaed on mõlemad nii ilusad, et muudkui pildista ja imetle.  Teisel päeval k

Teekond elu esimese operatsioonini ning operatsioon ise (laparoskoopia)

Kui mul 2019 aasta veebruaris esmakordselt müoom diagnoositi, ei osanud ma sellest esialgu mitte midagi arvata. Arst ütles vaid, et ma tuleks aasta pärast kindlasti kontrolli tagasi, aga kui probleeme tekib, võin alati ka varem tulla. Läksin ära, koduteel mõtlesin, et müoom - ma olen seda sõna kuulnud, aga mis see on. Googeldades ehmatas esimese hooga sõna kasvaja ikka väga ära. Uurisin netist selle kohta edasi ja sain aru, et karta pole mul midagi vaja. See healoomuline kasvaja avastataksegi enamjaolt tavalise günekoloogilise läbivaatuse käigus ultraheliga. Pahaloomuliseks muutumise tõenäosus alla 1 protsendi. Sümptomite puhul on naistel sagedaseimaks kaebuseks väga vererohked päevad. Seda probleemi mul polnud. Müoom oli mul väga väike kah - 2,2*2,4 cm. Internetist selle haiguse kohta uurides jäi silma vaid nii palju, et peale esmaskordset avastamist tasuks minna uuesti kontrolli poole aasta pärast. Elasin siis oma tavalist elu edasi, probleeme polnud. Pikematel jooksudel (marat