Otse põhisisu juurde

Aprill 2019 II osa ehk aprillikuu lõplik kokkuvõte

Kui ma oma eelmises postistuses kirjutasin lahti 1-14.aprilli treeningud, siis selles postituses räägin, mis tegin 15-30. aprillil ning lõpuks võtan kogu kuu kokku.

15-21. aprill

Esmaspäev - läksin hommikul jalgrattaga Elvasse, silmaarstile, 10,4 km. Peale visiiti tahtsin koju tagasi sõita, aga see oli silmatilkade tõttu võimatu. Ere päike ärritas mind (mu silmi) kohutavalt. Mul ei olnud võimalik endale ka autot järele kutsuda. Kõige ohutum tundus koju minna jalgsi, lükates ratast käe kõrval. Läksin läbi metsa, esiteks sain lõigata ning teiseks puud pisut kaitsesid mu silmi selle päikesevalguse eest. Kõndisin siis 9,64 km ajaga 1:45:21, keskmine tempo 10:55 min/km. 

Õhtul olid mul silmad juba selginenud ning tegin ühe väikese jooksu - 5,02 km ajaga 28:59. Aeglaseim kilomeeter oli esimene ajaga 6:14 ning kiireim neljas ajaga 5:23. Selle jooksu keskmine tempo oli 5:47 min/km.

Kolmapäev - sõitsin rattaga tööle pikemat teed pidi - 11,05 km. Õhtul tagasi sõites pisut lõikasin ning väntasin 10,45 km, et koju tagasi jõuda.

Neljapäev - hommikul enne tööle minekut jooksin 3,01 km ajaga 15:46. Kilomeetrite ajad järjest tulid 5:18; 5:35 ja 4:49. Selle jooksu keskmiseks tempoks kujunes 5:14 min/km. Hiljem (kell 9:38) sõitsin rattaga tööle  10,46 km ning õhtul kell 22:24 hakkasin koju tagasi väntama. Kuna töötame emaga samas kohas ja meie tööpäevade lõpud kattusid, siis ei pidanud õnneks üksinda nii hilja sõitma.

Reede - hommikul sõitsin rattaga tööle (10,02 km), kuid koju sain sel korral õhtul autoga.

Laupäev - sel päeval oli plaanis teha kaks kiirustrenni jooksmises. Esimese jooksin hommikul - 4,3 km ajaga 20:20. Kilomeetrite ajad järjest tulid 5:40; 4:46; 5:12 ja 4:33. Jooksin teadlikult esimese ja kolmanda rahulikult ning teise ja viimase kiiresti. 

Teise kiirustrenni tegin õhtul - 3,12 km ajaga 14:34. Jooksin 250-meetrisel lõigul edasi-tagasi. Esimesed viissada meetrit võtsin rahulikult, edasi tegin 250 m kiiresti - 250 m rahulikult ning viimasel edasi-tagasi lõigul jooksin ainult kiiresti. Sellise dünaamikaga tulid kilomeetrite ajad järjest 4:47; 4:47 ja 4:25. Selle jooksu keskmine tempo oli 4:40 min/km.

Sel laupäeval mahtus kahe kiirustrenni vahele üks 5,16-kilomeetrine jalutuskäik. Kõndisin oma väikese koeraga selle maa maha (ta küll saab juunis 10-aastaseks, aga on ikkagi väike ja armas 😊).



Pühapäev - lõunal jalutasin õe ja selle väikese koera Vedruga 7,39 km. Käisime Mõrtsukjärve vaatamas ja pilte tegemas. 😊


Õhtul jooksin 10,2 km ajaga 54:25. Jooksu aeglaseim kilomeeter oli teine ajaga 5:48 ning kiireim üheksas ajaga 4:59. Keskmiseks tempoks tuli 5:26 min/km.

22-28. aprill

Esmaspäev - tööpäev ning sain veidi varem kui vaja Elvasse. Isa pani minu ja venna Elva surnuaia juures maha, et minge jalgsi. Kuna töökohani oli alla veidi alla kahe kilomeetri, siis andsin Konsumi juures seljakoti ära venna kätte (tema läks ära töö juurde) ning läksin ise Arbi järve ringile. Kõndisin päris tempokalt ja jõudsin teha kaks ringi. Kokku kõndisin 5,62 km ajaga 52:37. Keskmine tempo oli 9:22min/km.



Teisipäev - hommikul läksin tööle bussiga, aga õhtul tulin koju rattaga (ratas oli reedest alates töö juures). Sõitsin siis 10,95 km ajaga 43:12. Eks see Elvast Lagujale sõit üks paras mäkketõus on. Rattaga tööle pigem veeren, koju tagasi väntan ja nii alati. 😄

Kolmapäev - kõndisin 4,46 km ajaga 51:39, keskmine tempo 11:34 min/km. Seda vist oleks mõistlikum nimetada jalutamiseks.

Õhtul jooksin 10,01 km ajaga 53:44. Aeglaseim kilomeeter oli teine ajaga 5:53 min/km ning kiireim viimane ajaga 4:33 min/km (üheksas kilomeeter samuti alla viie minuti - 4:49). Seda jooksu alustasin teadlikult rahulikult ning lõpus tegin nimelt kiiresti. Keskmiseks tempoks tuli 5:22 min/km.

Neljapäev - mul oli hommikul vara Tartusse asja, pidin Maaülikooli Tehnikahoonest korra läbi käima. Kõndisin bussijaamast sinna, panin Endomondo pausile (sest mul tõesti oli vaja vaid korraks minna) ning edasi kõndisin Lõunakeskusesse. Kokku kõndisin 7,3 km ajaga 1:10:01, keskmine tempo 9:36 min/km.


Olin eelmisel õhtul teada saanud, et Pihkva poolmaraton jääb ära, sest sel aastal nõutakse esmakordselt ka välismaalastelt tervisetõendit. Kalkuleerisin pisut Lõunakeskuses oma majanduslikku seisu ja ostsin endale lõpuks lihtsamat sorti spordikella - Garmin Forerunner 35. Minu põhilised tegevused ongi jooks, kõnd ja rattasõit, kellal on GPS, ühildub Endomondoga - vastas minu nõuetele, ülejäänud asjad on pigem juba lisahüved. Mina jooksmise ajal muusikat ei kuula, seega polnud mulle seal valikus üks kallim variant nii oluline, mingi Fenix äkki. Minu Forerunner 35 mõõdab pulssi randmelt, aga selles osas ma ei tea, kui täpselt ta mõõdab. Olen Samsung Healthiga samal ajal katsetanud, kord on sama, vahel näitab kell kõrgemat ja korra näitas ka Samsung Health kõrgemat. Lihtsalt tean, et see kell võibki vahest näidata 10-12 lööki kõrgemat, õnneks suuremat erinevus pole tuvastanud.

Tulles nüüd tagasi selle neljapäeva juurde, mina ootan ja ootan Tartus bussi, mis viiks mind otse koju. Seda bussi ei tulnudki, sest ootasin vales peatuses. 😃 Mis seal siis ikka, järgmise bussiga Elvasse ning sealt edasi sain juba autoga koju. Koju saabudes panin kella kohe laadima ja sain varsti ka kasutama hakata. Elekter läks osaliselt ära (mingi faaside kõikumine). Kuna kell oli pisut laadinud, tuli katsetama hakata ühilduvust Endomondoga. Kõndisin ühe kilomeetri ja kell laadiski kohe peale seda andmed Endomondosse üle. Elektrit polnud jätkuvalt ning kõndisin veel ühe kilomeetri.

Peale seda kahte lühikest kõndi läksin jooksma - 5,01 km ajaga 25:55. Alustasin rahulikult ja iga järgmise kilomeetri jooksin eelmisest kiiremini, kilomeetrite ajad järjest tulid 5:31; 5:30; 5:14; 4:51 ja 4:47. Jooksu keskmine tempo oli 5:10 min/km. Ma esimesel päeval ei osanud treeningu ajal pulssi vaadata, sest kui katsetasin, panin treeningu hoopis kinni. Igatahes selle jooksu keskmiseks pulsiks andis 178 bpm. VO2 Max näitas 47.

Õhtul tegin veel ühe 1,34-kilomeetrise jalutuskäigu. Isa oli pisut mu kella sättinud ja sain ise ka pihta, kuidas näha trenni ajal erinevaid andmeid. Kell viskab kõigepealt ette teksti, et mis on mis ja siis alles tulevad numbrid. Eks see kella tundma õppimine olegi alguses naljakas ja huvitav korraga. 😊

Reede - hommikul enne tööle minekut jalutasin oma väikese koeraga 3,08 km ajaga 32:29. Nii tööle kui ka koju sain sel korral autoga.

Laupäev - ma ei pane kunagi kodust bussipeatusesse kõndides Endomondot käima, kellal aga vajutasin küll start. Bussipeatuses ei saanud kilomeetrit täis, aga kuna bussini oli viis minutit aega, siis kõndis ikkagi selle kilomeetri täis. Elvas sain kokku Katiga, kellega tegime 2,5-tunnise sörk matka. Esimese kilomeetri kõndisime, teise sörkisime, edasi tegime 2 km kõnd - 1 km sörk dünaamikaga. Kokku läbisime selle aja sees 18,03 km (aega kulus täpsemalt 2:34:33). Kõigepealt läksime Elva-Peedu kergliiklusteed pidi Peedule ja tagasi. Seejärel suundusime Tartumaa Tervisespordikeskusesse ja sealt maratonirajale - mingi maa edasi ja siis mingi maa tagasi. Kusjuures Kati oli leidlik ja pani sooja veepudeli lumehange, mille leidsime Tervisespordikeskuse juurest. Küll see vesi oli hea ja külm, kui kord sinna tagasi jõudsime. Kuna õues oli päris soe, siis olime ju trenni tegemas lühikeste riietega. Peale trenni võtsime Waksalist kerge eine ning oligi aeg kodudesse tagasi minna. Selle sörk-matka ajal kõndimise ajal näitas mu pulssi 120 ringis, sörkimise ajal 145-155 kandis. Keskmine pulss tuli 127 bpm.




Pühapäev - kõndisin 5,19 km ajaga 57:23, keskmine tempo 11:03 min/km. Kuna oleksin pidanud jooskma Pihkvas poolmaratoni, siis oli plaan joosta kodus kerge tempoga poolik ikkagi läbi. Väga tuulise ilma tõttu lükkasin selle jooksu esmaspäeva peale edasi.

Päris jooksmata ma ei jätnud sel päeval, jooksin 7 km kiiresti, ehk ajaga 34:32. Jooksu keskmine tempo oli 4:56 min/km. Aeglaseim oli esimene kilomeeter ajaga 5:22, edasi iga järgnev kilomeeter tuli eelmisest kiirem ning viimase kilomeetri jooksin ajaga 4:21. Alates neljandast kilomeetrist tulid kõik kilomeetrid alla viie minuti. Lõpuks ometi hakkavad kiirustrennid end ära tasuma. VO2 Max tõusis peale jooksu 48 peale. Keskmine pulss tuli kella andmetel 179 bpm.

29-30. aprill

Esmaspäev - jooksin poolmaratoni ning teadlikult üritasin head aega (nö asendusjooks võistlusele). Rada oli selline, et jooksin 10,55 km edasi ja 10,55 km tagasi. Alustasin küllaltki rahulikult, kuigi teise kilomeetri aeg tuli 5:33, siis muidu said esimesed 10 kilomeetrit joostud 5:41-5:49 kanti. Edasi tulid kilomeetrid juba 5:30 ümbruses, neljateistkümnes tuli isegi 5:14. Ilmselt oli siis kergem lõik. Olin oma peas arvutanud 14-kilomeetriks, et isegi kui jooksen kõik kilomeetrid 6 minutiga, tuleb aeg kaks tundi. Mina tahtsin veidi alla kahe tunni ja selle aasta parimat aega. Eelviimane kilomeeter oli väga korralik mäkketõus, jooksin tolle ajaga 5:44. Viimasel kilomeeetril lisasin veel kiirust ning tolle läbisin ajaga 4:55. Kokku jooksin 21,1 km ajaga 1:57:39, keskmine tempo 5:35 min/km, keskmine pulss 172 bpm. Jooksmise ajal oli mul kaasas kaks väikest joogipudelit, võtsin paar lonksu iga 3 kilomeetri tagant. See oli päris mugav lahendus. Ema oli ka samal ajal jooksmas ning isa saatis meid autoga. Kuigi olin 18-kilomeetril just joonud ning lonksu viimaseks kilomeetriks varuks jätnud, sain veel veidi juua. See oli päris hea. 



Kuna 19. mail on ees Riia maraton, siis nüüd on plaan teha pigem rahulikus tempos pikki jookse. 

Sama päeva õhtul jalutasin veel koeraga 3 km ajaga 35:37, keskmine pulss 113 bpm.


Teisipäev - hommikul sõitsin rattaga tööle 10,35 km ajaga 35:14, keskmine pulss 139 bpm. Õhtul väntasin rattaga koju tagasi - 10,45 km ajaga 40:06, keskmine pulss 137 bpm.

Aprillikuus tuli jooksukilomeetreid rohkem kui märtsis jooksu-, kõnni- ja rattakilomeetreid kokku. 


Nagu eesolevalt pildilt isegi näete jooksin aprillis 164 km (maratoni jooksjale oleks paras vist isegi 200 km kuus), aga märtsis jooksin vaid 58,43 km. Naljakuul kõndisin 102 km (eelneval kuul 57,62 km). Aprillis väntasin jalgrattaga maha 200 km (märtsis vaid 41,4 km). Tegemist oli hetkeni käesoleva aasta parima kuuga. Kindlasti aitas kaasa see, et jooksin ühe kuu sees omal käel kolm korda poolmaratoni. Kui peale esimese pooliku lõppu olin laip, siis peale viimast korda ma ei väsinudki kohe ära. Hiljem väike väsimus tuli, aga piisas 10-minutilisest puhkamisest. Peale selle kuu esimest poolmaratoni tegin kahetunnise lõunauinaku.

Loodan, et suudan jätkata samas vaimus ning vorm ja vastupidavus arenevad veelgi paremaks.

Jooksmiseni! 😉


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Minu tellimused Aliexpressist 2014-2016

Panen siia pildid väikese selgitusega toodetest, mis olen ostnud. Pildid panengi konkreetselt enda asjadest, nii nagu nad kätte sain. Mu kõige esimene proovitellimus oli 16.mail 2014. Tellisin 6.35 eurot maksva siidise vööga kleidi S suurus. Minu mõõdud ongi XS/S (rohkem XS). See oli mulle paraku tiba suur ja ebaõnnestunud ost. Seda kleiti mul enam pole alleski. Nüüd oma aliexpressi lehelt vaadates näen, et olen tellinud samal päeval kaks kleiti. Tellisin ka ühe kollase suvekleidi, maksis 7,09 eurot, samuti S suurus. See oli üks mu lemmikkleite. Panen nüüd ka paar pilti, kus mul on see kleit seljas. :) Sellest kleidist ma jäin ilma, sest juhtus üks tobe õnnetus. Maal trügivad ikka sügisel rotid kappi, mu lemmik kleit oli mingi kurja roti poolt nii katki näritud, et pidin ära viskama. Seda toodet seal enam müügil pole ka, muidu telliks uue, vb sinise, sest tumesinine tundus ka väga ilus. Ma olen sel esimesel korral prooviks kohe mitu asja tellinud, tellisin

Kauneid kohti Eestimaal (Põhja-Eesti ümbrus)

Kuna ma käisin juuli lõpus/augusti alguses meie kodumaa kaunites paikades, siis otsustasin teha sel teemal siia blogisse ühe postituse. Nii mõnigi koht oli minu jaoks täiesti uus. Käesoleval aastal on "Puhka Eestis" eriti teemas. Kusjuures meil saab puhata küll. Siin postituses mainitud kohtades  käisime kolme päeva jooksul (aitäh mu  tädile , kes mind neisse kohtadesse sõidutas). Teksti tuleb siin vähe, pilte palju (fotod on tehtud tavalise nutitelefoniga). Esimesel päeval külastasime Jägala juga. Kusjuures mina polnud seal varem käinud. Tegemist on looduslikult ilusa vaatamisväärsusega. Samas jalutamist on seal vähe, vähemalt mulle tundus vaid üks pisike rajake olevat. Kui olime juga, sh jõge, piisavalt imetlenud, läksime vaatama 5 km eemal asuvat Linnamäe hüdroelektrijaama. Õhtupoole jalutasime Kadrioru pargis, sh roosiaias. Park ja roosiaed on mõlemad nii ilusad, et muudkui pildista ja imetle.  Teisel päeval k

Teekond elu esimese operatsioonini ning operatsioon ise (laparoskoopia)

Kui mul 2019 aasta veebruaris esmakordselt müoom diagnoositi, ei osanud ma sellest esialgu mitte midagi arvata. Arst ütles vaid, et ma tuleks aasta pärast kindlasti kontrolli tagasi, aga kui probleeme tekib, võin alati ka varem tulla. Läksin ära, koduteel mõtlesin, et müoom - ma olen seda sõna kuulnud, aga mis see on. Googeldades ehmatas esimese hooga sõna kasvaja ikka väga ära. Uurisin netist selle kohta edasi ja sain aru, et karta pole mul midagi vaja. See healoomuline kasvaja avastataksegi enamjaolt tavalise günekoloogilise läbivaatuse käigus ultraheliga. Pahaloomuliseks muutumise tõenäosus alla 1 protsendi. Sümptomite puhul on naistel sagedaseimaks kaebuseks väga vererohked päevad. Seda probleemi mul polnud. Müoom oli mul väga väike kah - 2,2*2,4 cm. Internetist selle haiguse kohta uurides jäi silma vaid nii palju, et peale esmaskordset avastamist tasuks minna uuesti kontrolli poole aasta pärast. Elasin siis oma tavalist elu edasi, probleeme polnud. Pikematel jooksudel (marat