Otse põhisisu juurde

August 2019

Augustikuu oli treeningute osas hea kuu, vorm ja kiirus tasapisi paranesid. Läbisin kolm poolmaratoni, ühe omal käel ning kaks võistlustel. Möödunud kuul võtsin osa ka väljakutsest "5 km iga päev." Arvesse läksid kõndimine ja jooksmine, liikuda tuli vähemalt 5 km korraga, nö kohustuslikke päevi oli 26. Mul õnnestus osa võtta planeeritud 26 päevast 23 korral.

01.08 - 04.08 

01.08 sai joostud poolmaraton omal käel hästi rahulikus tempos ajaga 2:08:30, keskmine tempo 6:04 min/km.

02.08 jooksin 5,14 km ajaga 28:54, keskmine tempo 5:38 min/km. Õhtul käisime õega niisama pildistamas. 😃



05.08 - 11.08

Esmaspäev - hommikul enne tööle minekut hästi rahulik sörk, 5 km 30 minutiga. Hiljem sai rattaga tööle sõidetud. Kuna augustikuu õhtud on juba küllaltki pimedad, siis koju sai õhtul autoga (ratas sai ka auto peale võetud).

Teisipäev - jalutasin 7,31 km ajaga 1:42:41. Hiljem jooksin 5 km ajaga 24:32, keskmine tempo 4:54 min/km. Tegemist oli kiirendustega trenniga, mis väsitas päris ära.

Kolmapäev - hommikul jooksin 5,01 km ajaga 29:37, keskmine tempo 5:55 min/km. Hiljem sõitsime Lätti. Jalutatud sai nii Siguldas kui ka Turaidas ning kilomeetreid kogunes 7,46.





Neljapäev - kuigi oli tööpäev, võtsin jooksuvaba päeva ja hoopiski kõndisin hommikul 5,06 km ajaga 45:23. Hiljem sai rattaga tööle mindud. Tõdesin, et joostes oleks mulle jäänud hommikul rohkem vaba aega. Seega nädala sees ei saa jooksuvaba päeva tööpäevil ikkagi võtta. 😃

Reede - hommikul enne tööle minekut jooksin 7,06 km ajaga 42:37, keskmine tempo 6:02 min/km. Hiljem sai rattaga tööle sõidetud.

Laupäev -  Kuldigas sai 3,28 km kõnnitud. Hiljem jooksin poolmaratoni ajaga 1:49:09. Tolleks hetkeks sai Kuldiga poolmaratonist mu käesoleva aasta kiireim poolik. Jooksust kirjutasin pikemalt juba SIIN.




Pühapäev - kõigepealt kõndisin vaid 1,44 km, sest tugev vihmasadu ei lasknud pikemalt. Hiljem läks ilm ilusaks ning jalutasin 5,16 km ajaga 1:04:40.

12.08 -18.08

Esmaspäev - hommikul enne tööle minekut sai järjekordselt 5,04 km joostud ajaga 29:19, keskmine tempo 5:49 min/km. Hiljem sai rattaga tööle sõidetud.

Teisipäev - hommikul jalgsi tööle - 9,14 km kõndimist ajaga 1:36:56. Hilisõhtul sai veel rattaga koju sõidetud.

Kolmapäev - hommikul sai Tartus kõnnitud 2,38 km ning hiljem kõndisin veel 5,08 km ajaga 1:02:47. Sel päeval olin vägagi aktiivne, sest õhtul jooksin 13,01 km ajaga 1:16:41, keskmine tempo 5:54 min/km.

Neljapäev - jooksin 2*5 km. Hommikul oli rahulik jooks - 5,04 km ajaga 26:37, keskmine tempo 5:17 min/km. Õhtul jooksin 5,04 km kiiresti, ajaga 24:22, keskmine tempo 4:50 min/km.

Reede - hommikul jooksin 5,02 km ajaga 28:55, keskmine tempo 5:46 min/km. Hiljem läksin rattaga tööle.

Laupäev - võtsin jooksuvaba päeva, aga kõndimas sai ikka käidud (augusti 5 km väljakutses osalemine ikkagi). Jalutasin 6,4 km ajaga 1:32:19.

Pühapäev - õhtupoolikul sai ette võetud pikem ja rahulik jooks, 16,04 km ajaga 1:33:38, keskmine tempo 5:50 min/km.

19.08 - 25.08

Esmsapäev - hommikul jooksin 5,01 km ajaga 30:02, keskmine tempo 6 min/km. Hiljem sai rattaga tööle ning hilisõhtul koju tagasi sõidetud.

Teisipäev - varahommikul sai vaid rattaga tööle sõidetud.

Kolmapäev - õhtupoolikul jooksin 7,17 km ajaga 36:17, keskmine tempo 5:04 min/km.

Neljapäev - hommikul jooksin 5,02 km ajaga 28:22, keskmine tempo 5:39 min/km. Hiljem sai Taevaskojas 4,05 km jalutatud. 😊




Reede - hommikul jooksin 7,04 km ajaga 40:29, keskmine tempo 5:45 min/km. Hiljem sõitsin rattaga tööle.

Laupäev ja pühapäev - hommikul vara rattaga tööle ja hilisõhtul sai koju tagasi vändatud (tööle 10 km, st edasi-tagasi 20 km päevas).

26.08 - 31.08

Esmaspäev - jooksin õhtupoolikul 7,04 km ajaga 36:28, keskmine tempo 5:11 min/km.

Teisipäev - lõunal jalutasin 5,15 km ajaga 1:01:46. Õhtul jooksin ülirahulikus tempos 12,07 km, aega kulus selleks 1:19:23, keskmine tempo oli 6:35 min/km. Keskmine pulss oli 151, see vist minu uus madalaima jooksupulsi rekord. 😃

Kolmapäev - plaan oli hommikul enne tööle minekut oma 5 km järjekordselt ära joosta ja see plaan läks vett vedama. Olin vast mingi kilomeetri jooksnud, kõht hakkas valutama ja enesetunne läks ülikehvaks. Pidin leppima 2,73 kilomeetriga, aega kulus 17:03, keskmine tempo 6:15. Kuna oli vaja hiljem rattaga tööle minna, siis selle hommikuga kukkusin augusti väljakutsest paraku välja. Korra isegi mõtlesin hilisõhtul minna koeraga (või koertega) jalutama pimedasse õhtusse, kuid mu omaksed olid veidi sellele vastu. Samas, puhata oli ka vaja.

Neljapäev - kuna olin 5 km väljakutsest niikuinii välja kutsunud, jooksin sel hommikul vähem kui 5 km. Läbisin 3,04 km ajaga 17:03, keskmine tempo 5:36 min/km. Hiljem sai rattaga tööle sõidetud.

Reede - Petseris ja Izborskis sai kokku 7 km jalutatud (mul võis mingi 1 km ehk mõõtmata jääda ja võis ka 8 km olla). 




Laupäev - jooksin Gdovis poolmaratoni ajaga 1:45:00. Tegemist on hetkeseisuga mu selle aasta kiireima poolmaratoniga. Sellest jooksuvõistlusest ma SIIN juba kirjutasin.





Augusti puhul oli päris äge see, et poolmaraton sai joostud nii kuu esimesel kui ka kuu viimasel päeval. Väga head meelt tegi mulle möödunud kuul see, et mu tempo viimaks arenes. Suutsin leida aega kiirusetrennideks. Sörgi tempo polnud kuu lõpus enam 6:20-6:30, vaid alla 6 minuti, mis on juba piisavalt minulik.

Möödunud kuul jooksin maha 189 km (juulis 103 km), kõndisin 70,1 km (juulis 73,83 km, aga juulisse jäi ka käimismaraton, kus kõndisin 42 km korraga). Jalgrattaga sõitsin 205 km (juulis 187 km). Kolme ala peale kokku tuli augustis 465 km, mis on rohkem kui juulis kogunenud 364 km. Seega augustiga saan vaid rahule jääda.

Septembris võtan samuti 5 km iga päev väljakutsest osa, mis siis, et kolmel päeval ei saa osaleda. Jooksuvõistlustest on mul septembris ees vaid üks - Valmiera poolmaraton 15. septembril. Peale seda tuleb hakata treenima Tartu linnamaratoniks, kus 42,2 km ootab mind ees.

Jooksmiseni! 😉

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Minu tellimused Aliexpressist 2014-2016

Panen siia pildid väikese selgitusega toodetest, mis olen ostnud. Pildid panengi konkreetselt enda asjadest, nii nagu nad kätte sain. Mu kõige esimene proovitellimus oli 16.mail 2014. Tellisin 6.35 eurot maksva siidise vööga kleidi S suurus. Minu mõõdud ongi XS/S (rohkem XS). See oli mulle paraku tiba suur ja ebaõnnestunud ost. Seda kleiti mul enam pole alleski. Nüüd oma aliexpressi lehelt vaadates näen, et olen tellinud samal päeval kaks kleiti. Tellisin ka ühe kollase suvekleidi, maksis 7,09 eurot, samuti S suurus. See oli üks mu lemmikkleite. Panen nüüd ka paar pilti, kus mul on see kleit seljas. :) Sellest kleidist ma jäin ilma, sest juhtus üks tobe õnnetus. Maal trügivad ikka sügisel rotid kappi, mu lemmik kleit oli mingi kurja roti poolt nii katki näritud, et pidin ära viskama. Seda toodet seal enam müügil pole ka, muidu telliks uue, vb sinise, sest tumesinine tundus ka väga ilus. Ma olen sel esimesel korral prooviks kohe mitu asja tellinud, tellisin

Kauneid kohti Eestimaal (Põhja-Eesti ümbrus)

Kuna ma käisin juuli lõpus/augusti alguses meie kodumaa kaunites paikades, siis otsustasin teha sel teemal siia blogisse ühe postituse. Nii mõnigi koht oli minu jaoks täiesti uus. Käesoleval aastal on "Puhka Eestis" eriti teemas. Kusjuures meil saab puhata küll. Siin postituses mainitud kohtades  käisime kolme päeva jooksul (aitäh mu  tädile , kes mind neisse kohtadesse sõidutas). Teksti tuleb siin vähe, pilte palju (fotod on tehtud tavalise nutitelefoniga). Esimesel päeval külastasime Jägala juga. Kusjuures mina polnud seal varem käinud. Tegemist on looduslikult ilusa vaatamisväärsusega. Samas jalutamist on seal vähe, vähemalt mulle tundus vaid üks pisike rajake olevat. Kui olime juga, sh jõge, piisavalt imetlenud, läksime vaatama 5 km eemal asuvat Linnamäe hüdroelektrijaama. Õhtupoole jalutasime Kadrioru pargis, sh roosiaias. Park ja roosiaed on mõlemad nii ilusad, et muudkui pildista ja imetle.  Teisel päeval k

Teekond elu esimese operatsioonini ning operatsioon ise (laparoskoopia)

Kui mul 2019 aasta veebruaris esmakordselt müoom diagnoositi, ei osanud ma sellest esialgu mitte midagi arvata. Arst ütles vaid, et ma tuleks aasta pärast kindlasti kontrolli tagasi, aga kui probleeme tekib, võin alati ka varem tulla. Läksin ära, koduteel mõtlesin, et müoom - ma olen seda sõna kuulnud, aga mis see on. Googeldades ehmatas esimese hooga sõna kasvaja ikka väga ära. Uurisin netist selle kohta edasi ja sain aru, et karta pole mul midagi vaja. See healoomuline kasvaja avastataksegi enamjaolt tavalise günekoloogilise läbivaatuse käigus ultraheliga. Pahaloomuliseks muutumise tõenäosus alla 1 protsendi. Sümptomite puhul on naistel sagedaseimaks kaebuseks väga vererohked päevad. Seda probleemi mul polnud. Müoom oli mul väga väike kah - 2,2*2,4 cm. Internetist selle haiguse kohta uurides jäi silma vaid nii palju, et peale esmaskordset avastamist tasuks minna uuesti kontrolli poole aasta pärast. Elasin siis oma tavalist elu edasi, probleeme polnud. Pikematel jooksudel (marat