Otse põhisisu juurde

Tagasivaade aastale 2020

Kes mu blogi on jälginud, siis näeb isegi, et novembri ja detsembri kokkuvõte jäi ära. Nende kuude lühikokkuvõte on selles postituses. Aasta ise algas hästi, mäletada on nii positiivset kui ka negatiivset. Võistluste medaleid teenisin endale vaid 9 tk, neist nö päris võistluste omi ainult 2 tk (üks välismaine võistlus, teine kodumaine).

Jaanuar

Olin vahepeal kergelt tõbine, aga  kuu lõpus jooksin juba möödunud aasta esimese ja ainukese maratoni. Elamus ise oli suurepärane, sellest võistlusest kirjutasin juba siin. Jaanuaris jooksin 131 km, kõndisin 55 km ja isegi rattaga sai 20 km sõidetud.


Veebruar

Sain katsetada pisut teist ametipositsiooni samas firmas, kogeda, kas E-R töö on ikka nii hea, nagu kõik räägivad. Kahe otsaga asi minu meelest, mõnes mõttes käid nagu iga päev tööl, õhtuti paar vaba tundi ja ainult 2 vaba päeva nädalas. Alguses olin vaimustuses, aga tegelikult väsisin ruttu sellisest rutiinist ära. Trennide koha pealt sai üks poolmaraton joostud. Jooksukilomeetreid kogunes 138, kõndisin vaid 29 km.



Märts

Sel kuul hakkas koroonaviirus rohkem ka meie maal võimust võtma ja riigis kuulutati välja eriolukord. Olin ka ise samal ajal mingi viirusega maas kaks nädalat, kuid siis Covid19 testile ei saadetud. Vaatamata kehvale tervisele õnnestus mul aasta kolmandal kuul ka pisut liikuda - jooksin pea 66 km, kõndisin 45 km ning rattaga sõitsin 105 km. Kui vähegi võimalik, siis käisin ju tööl ikka rattaga, et ühistransporti vältida. Haiguse tõttu olin ka töölt kaks nädalat eemal. Kuu lõpus sai veel E-R tööl käidud, kuid avaldasin soovi saada vanasse kohta tagasi. Väikepoe juhataja amet oli minu jaoks liiga pingeline, sama keti suurema kaupluse vahetuse vanema amet on kuidagi südamelähedasemaks aastatega saanud. Teistmoodi kogemus tuli aga karjäärile ja enesearendusele kindlasti ainult kasuks.



Aprill

Tööalaselt sain tagasi oma vahetuse vanema koha kaupluses, kus graafik mulle väga hästi istub. Trennialaselt jooksin Haapsalu maanteejooksu virtuaalürituse raames 10 km. Täiesti enda vabast tahtest ühegi võistluseta sai joostud sel kuul üks poolmaraton. Aprillis jooksin 92 km, kõndisin 23 km ning rattaga sõitsin 176 km.



Mai

Kaks virtuaaljooksu - Tartu maastikumaratoni 24 km ja Tallinki maijooksu 7 km. Maastikumaratoni jooksust tegin eraldi postituse (võid lugeda siit). Kuus kogunes jooksukilomeetreid 161, kõndisin see-eest vaid 31,6 km. Jalgrattaga sai sõidetud 142 km. Kuu oli tore, loodus oli ilus, õunapuud olid õitemeres. Eks see maikuu ongi tavaliselt üks aasta kauneimaid kuid looduse poole pealt.



Juuni

Kaks virtuaaljooksu -  Elva südaööjooksu 10 km ja Suunto Virtuaaljooksu poolmaraton. Kambja Trivesi tervisejooksul sai samuti käidud ( 5 km). Juunikuus nägin ära ka Tagurpidi maja. Veidi omamoodi elamus oli, aga kuna seal on nüüdseks käidud, siis teist korda enam selle peale raha kulutada ei raatsiks. Juunis jooksin 104 km, kõndisin 29 km ning rattaga sõitsin 195 km.



Juuli

Käisin oma elu esimesel operatsioonil, kuigi oli veidi kõhe, siis kõik läks  plaanipäraselt, sealhulgas taastumine. Miks pidin minema opile ja mis mu diagnoos oli, sellest kõigest kirjutasin juba siin. Kusjuures viimane on möödunud aasta postitustest kõige populaarsem mu blogis. Kuna juulis trenni teha ei saanud, siis lõikusest taastumisest tegin samuti ühe postituse, seda saab lugeda siit. Kuna lõikus ja taastumine jäid kuu esimesse poolde, siis kuu teisel poolel sai juba jalutada ning mõningaid kauneid kodumaa paiku külastada - Pühajärve, Vällamäe matkarada, Jägala juga, Kadrioru park. Sel kuul osalesin samuti Kambja tervisejooksul - ma jalutasin selle 5 km rahulikult läbi. Juulis jooksin 11,13 km, kõndisin 77,6 km ning rattaga sõitsin 10,36 km.




August

Sellesse kuusse jäi puhkus, liigutud sai piisavalt. Lisaks olin kogunud alates aasta algusest nii palju raha, et sain endale lubada autokooli minekut. Midagi täiesti uut hakkasin enda jaoks õppima. Mõnele ei mahu pähe, et miks ma automaatkäigukastiga õppe valisin, aga mina tahtsin nii ja see on minu valik, mida ma ei kahetse. Mainitud kuul õnnestus mul edukalt osaleda ka tasuta "Jooks on lahe 5 km väljakutses." Augustis jooksin 101 km, kõndisin 150 km ning rattaga sõitsin 167 km.



September

Üks virtuaaljooks - Jüri Jaansoni Kahe Silla Jooksu 10 km. Kuu läks kiiresti - töö, kodu, autokooli teoorialoengud ja õppesõidud. Ometigi jõudsin piisavalt liikuda ning olla taas edukas 5 km väljakutses. Septembris jooksin 141 km, kõndisin 47 km ning jalgratta kilomeetreid kogunes lausa 349. Igati aktiivne kuu oli minu meelest.



Oktoober

Üks päris võistlus - Tartu linnamaratoni poolmaraton (sellest kirjutasin juba siin) ning üks Suunto virtuaaljooksu 10 km võistlus. Kolmas kuu järjest olin edukas 5 km väljakutses, vaatamata sellele, et olin 1 nädala mingis viiruses (lubatud vabad päevad jäidki lihtsalt sellesse nädalasse). Oktoobris jooksin 116 km, kõndisin 66 km ning rattaga sõitsin 184 km.





November

Seda postitust oli oktoobrini kerge kirjutada, sest sain oma blogist spikerdada. Oktoobri kokkuvõte on aga viimane postitus mu blogis (enne seda postitust, mida sa praegu loed). Endomondot ei saa ka enam abivahendina kasutada, eks vaatan siis mapmyrun'st seda statistikat. Kõndimas olen käinud vaid 3. ja 6. novembril. Mis mind siis takistas aktiivsem olemast, ma absoluutselt ei mäleta. Olen jätnud selles postituses veel mainimata, et suve lõpus, sügise algus häiris mind pöia valu, sellele probleemile sain septembri lõpus lahenduse. 11.novembril jooksin 7,77 km ajaga 46:51, keskmine tempo 6:01 min/km. Järgmisena läksin jooksma alles 17. novembril, plaanis oli joosta 10 km, jooksmise ajal lõi aga äkki nagu välk selgest taevast mulle vasaku jala põlveõndla lähedusse nii hullumeelse valu, et ma polnud võimeline tegema ühtegi jooksusammu. Selleks, et mul liiga külm ei hakkaks, kõndisin nii kaua, kuni sain auto peale ja autoga koju. Trepist üles astuda oli samuti valus. Samas, mingi aja pärast andis see valu järgi. 10 km asemel koos selle kõndimisega läbisin vaid 6,64 km. 20. novembril olen ka 3 km jooksnud. Aasta eelviimasesse kuusse jäigi vaid 3 jooksmist, 4 kõndimist ning rattasõite pisut rohkem.  Novembris jooksin 17,48 km, kõndisin 15,86 km ning rattaga sõitsin 143 km. Jooksu ja kõnnikilometraaž tuli nii tagasihoidlik, sest kuu lõpus oli liikumismotivatsioon mu täielikult maha jätnud.




Detsember

Aasta viimasel kuul olin enda sünnipäevani ehk 18.detsembrini liikumise osas päris aktiivne. Kuu alguses tegin kolmel päeval järjest 5-kilomeetri jooksu, kolmanda jooksu pidin aga taas vasaku jala põlve sisekülje valu tõttu katkestama. Otsustasin, et sel kuul siis ei jookse, aga püüan pidevalt kõndima jõuda. Kuu jooksul lõi hiljem parema jala põlveõndla lähedusse veel paaril korral valu puhkeolekus. Enda juubeli sünnipäeval kukkusin autokooli sõidueksamil läbi. Mul läks sõit väga halvasti. Samas, ma tean ka ise päris hästi, et olin eelnevalt tundides palju paremini juba sõitnud kui sel eksamisõidul. Lörtsisopp ja närvipinge maksid mulle ilmselt kätte. Peale sünnipäeva jõudsingi kõndima sel kuul vaid kahel korral ja siiski pidin iseend veidi tagant utsitama. Muidu oli sünnipäev tore ja läks hästi. Jõulu esimesel pühal oli maa ka valgeks läinud, valged jõulupühad tegid samuti meele rõõmsamaks. Lisaks käisin kuu lõpus oma põlve pärast perearstil, põlvest tehti röntgen. Mis edasi saab, see selgub alles 8. jaanuariks. Sinnamaani ma joosta ei riski, piirdun jalutamisega. Detsembris jooksin 15,12 km, kõndisin 70,45 km (seda polegi nii vähe 😀) ning enne lume tulekut sai rattaga sõidetud 81,71 km.



Möödunud aastal jooksin 1142,77 km, kõndisin 613,75 km ning rattaga sõitsin 1570,89 km ehk selle kolme ala peale kokku läbisin möödunud aastal 3327,41 km. Arvestades seda, et tervis kippus jamama, võib isegi kilomeetraažiga rahule jääda. Medaleid sain 9 tk, neist ilusaimat on raske valida, mulle meeldib ehk enim oktoobrikuu Suunto virtuaaljooksu medal, selline armas värviline medal ilusa lilleõiega. Minu jaoks kolm meeldejäävaimat elamust/kogemust olid Elu Tee Maraton jaanuaris, operatsioonil käimine juulikuus ning autokooli minek augusti lõpus. Juhiload tulevad küll alles aastal 2021, aga ma polnud kunagi autorooli istunud ning olin võimeline midagi täiesti uut ära õppima.



Alanud aastal tahaks olla edukas 5 km väljakutses terve aasta. Kuna igal kuul on lubatud kindel arv vaba päevi, siis suure tahtmise juures peaks see võimalik olema. Autosõidu eksamid on samuti vaja uue aastal edukalt sooritada. Muidugi jätkuvalt olen lapsekingades investeerimismaailmas. Kuigi hetkel tuleb mul Bondorasse 8-9 senti päevas, siis 2019 polnud mul sedagi. Pisut intressi maksab ka Coop Pank mulle iga kuu alguses, Coopi töötajana on kasulik panga hüvesid kasutada. Võiks ju 2021 aasta lõpuks olla passiivne päevane sissetulek juba täiseurodes, mitte sentides. Eks investeerimisega alustades kasvab raha aeglaselt. Vaja on nii kannatlikkust kui ka enesedistsipliini. Kuid 2021 alles algas, 2020 hakkasin alles investeerimismaailma uurima ning rahakogumine on kasulik hobi. Kui olla piisavalt kannatlik ja end jätkuvalt majanduslikult harida, ehk õnnestub mul saavutada finantsvabadus enne pensioniiga, nt 20 aasta pärast ehk 50-aastasena. Elame-näeme. 😉



Head uut aastat! 😉

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Minu tellimused Aliexpressist 2014-2016

Panen siia pildid väikese selgitusega toodetest, mis olen ostnud. Pildid panengi konkreetselt enda asjadest, nii nagu nad kätte sain. Mu kõige esimene proovitellimus oli 16.mail 2014. Tellisin 6.35 eurot maksva siidise vööga kleidi S suurus. Minu mõõdud ongi XS/S (rohkem XS). See oli mulle paraku tiba suur ja ebaõnnestunud ost. Seda kleiti mul enam pole alleski. Nüüd oma aliexpressi lehelt vaadates näen, et olen tellinud samal päeval kaks kleiti. Tellisin ka ühe kollase suvekleidi, maksis 7,09 eurot, samuti S suurus. See oli üks mu lemmikkleite. Panen nüüd ka paar pilti, kus mul on see kleit seljas. :) Sellest kleidist ma jäin ilma, sest juhtus üks tobe õnnetus. Maal trügivad ikka sügisel rotid kappi, mu lemmik kleit oli mingi kurja roti poolt nii katki näritud, et pidin ära viskama. Seda toodet seal enam müügil pole ka, muidu telliks uue, vb sinise, sest tumesinine tundus ka väga ilus. Ma olen sel esimesel korral prooviks kohe mitu asja tellinud, tellisin

Teekond elu esimese operatsioonini ning operatsioon ise (laparoskoopia)

Kui mul 2019 aasta veebruaris esmakordselt müoom diagnoositi, ei osanud ma sellest esialgu mitte midagi arvata. Arst ütles vaid, et ma tuleks aasta pärast kindlasti kontrolli tagasi, aga kui probleeme tekib, võin alati ka varem tulla. Läksin ära, koduteel mõtlesin, et müoom - ma olen seda sõna kuulnud, aga mis see on. Googeldades ehmatas esimese hooga sõna kasvaja ikka väga ära. Uurisin netist selle kohta edasi ja sain aru, et karta pole mul midagi vaja. See healoomuline kasvaja avastataksegi enamjaolt tavalise günekoloogilise läbivaatuse käigus ultraheliga. Pahaloomuliseks muutumise tõenäosus alla 1 protsendi. Sümptomite puhul on naistel sagedaseimaks kaebuseks väga vererohked päevad. Seda probleemi mul polnud. Müoom oli mul väga väike kah - 2,2*2,4 cm. Internetist selle haiguse kohta uurides jäi silma vaid nii palju, et peale esmaskordset avastamist tasuks minna uuesti kontrolli poole aasta pärast. Elasin siis oma tavalist elu edasi, probleeme polnud. Pikematel jooksudel (marat

7 kasulikku nõuannet oma esimese poolmaratoni jooksmiseks

Kuna ka minul on esimene poolmaraton peagi ees, otsisin internetist (inglise keeles) nõuandeid poolmaratoni jooksmiseks. Sirvisin paari artiklit ja mulle meeldis just see 7 nõuandega postitus (panen pärast ka lingi) ja jagan neid soovitusi lühidalt ka teiega, kirjutan ise ikka eesti keeles siia, aga panen täiesti oma sõnadega need soovitused, lihtsalt mõte jääks samaks. :) 1. Tee endale treeningplaan! See aitab poolmaratoniks ette valmistada. Ei tasu unustada, et jooksmine võtab aega. Kui sa pole just nagu mingi gasell, et oled võimeline kohe poolmaratoni jooksma (mõni üksik võib olla selline), siis tuleks vähemalt mõni nädalgi enne võistlust hakata treenima ja end end ette valmistama. Treeningplaan aitab kaasa sellele, et sa treeningpäevadel kindlal ajal oma trenni tehtud saad ja seega ka poolmaratoniks valmistuda. 2. Leia endale trennikaaslane/toetaja! Võid osaleda mingis spordigrupis, aga miks mitte ka lihtsalt ühe kindla kaaslasega trennid ära teha. Trennikaaslane on