Otse põhisisu juurde

Teel oma esimese maratoni poole - XIX nädal

XIX nädal polnud kergete killast, nädala alguses oli vaja taastuda Vändra jooksust ning samas ajada end pühapäevaks heasse vormi. XIX nädala lõpetas pühapäevane väga raske 24-kilomeetrine jooks.

Esmaspäev - sai sõidetud rattaga hommikul tööle ning õhtul koju. Kuna eelmisel päeval ei jooksnud, siis koju jõudes jooksuriided selga ja taas jooksma. See oli üllatavalt raske! Ma tundsin hullult oma sääri, mingit tempojooksu ei saanud teha. Jooksin 5 km ajaga 27:04 ning kõik kilomeetrid üle viie minuti. Jooksu dünaamika oli samas hea, aeglaseim esimene (5:44 min/km) ning kiireim viimane (5:10 min/km) kilomeeter. Selle jooksu keskmine tempo oli 5:25 min/km. Arvasin esmaspäeval, et sääred olid rasked ja valusad, sest kohe pärast rattasõitu läksin jooksma. Mõtlesin siis, et kuidas küll inimesed suudavad triatloni läbida, kus tuleb lisaks jooksmisele ja rattasõidule ka ujuda. Minu silmis on need inimesed kangelased, kes seda suudavad. 

Teisipäev - läksin vaba päeva õhtul jooksma ja jälle ma tundsin oma sääri, sel korral küll rohkem vasaku jala oma. Sel korral ei olnud mingit rattasõitu seljataga. Lõpuks sain aru, et laupäevane Vändra 16 kilomeetri jooks oli ikka veel jalgades. Midagi väga hullu ei jooksnud siis ka teisipäeval. 5 km jooksin ajaga 24:31. Olin siiski kiirem kui esmaspäeval, vaid esimene kilomeeter tuli üle viie minuti (5:17), teise, kolmanda ja neljanda kilomeetri ajad jäid vahemikku 4:53-4:58 ning viimase kilomeetri suutsin läbida ajaga 4:39. Selle jooksu keskmine tempo oli 4:55 min/km.

Kolmapäev - hommikul tööle sõitsin rattaga ning õhtul koju sain autoga, jooksuvaba päev.

Neljapäev - lõuna paiku kahekilomeetrine jalutuskäik ning õhtupoole otsustasin, et kui jalg (vasaku jala säär) laseb, siis jooksen 7 km. Vähem ei tahtnud, sest pühapäeval oli pikk jooks ees ootamas, rohkem ei riskinud aga sellepärast, et jalga hoida. Sain ilusti 7,29 km ära joostud ajaga 38:13, hästi natuke veel tundsin säärt, aga siiski oli juba parem. Esimese kilomeetri aeg oli 5:22 ning kiireima ehk viienda kilomeetri aeg oli 5:06. Seega küllaltki ühtlases tempos, kiiremini polnud sel korral võimalik, sest sääred (eriti just see vasaku jala säär endiselt) ei lubanud mul tempojooksu teha, aga sella rahuliku tempoga oli päris hea joosta.

Reede - rattaga tööle ning koju, jooksuvaba päev, sest säärtele oli vaja veel paranemiseks puhkust anda. Küll aga tööl tekkis see probleem, et põlve ei saanud kaupa välja pannes isegi papi peale toetada (kui alumisele riiulile on vaja kaupa panna, siis olen alati kasutanud paraja suurusega papitükki põlvede alla, põranda peale, panemiseks), sest äkki oli see valus. Siin aitas vaid see, et sellist põlvede mahapanekut (papi peale panekut küll täpsemalt) otsustasin edaspidi vältida.

Laupäev - kuigi tööpäev, siis selleks, et olla piisavalt välja puhanud, sain autoga nii tööle kui ka koju. Põlve ei tohtinud ma jätkuvalt kuskile vastu toetada. Hea oli aga see, et jooksusammu katsetades ei olnud põlvedel midagi viga. Seega saan veel oma põlved päästa, lihtsalt pean edaspidi teatud asendit vältima. 

Pühapäev - Tartu maastikumaratoni 24,1 km ajaga 2:09:23. Hiljem tuleb sellest jooksust eraldi postitus, vaid nii palju võin öelda, et kohutavalt raske oli, aga tegin ära ja jäin ellu. 😊


XIX nädalal jooksin 41,67 km, sõitsin rattaga 49,61 km ning kõndisin ainult 2,2 km - kokku läbisin 93,48 km.


Jooksmiseni! 😉

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Minu tellimused Aliexpressist 2014-2016

Panen siia pildid väikese selgitusega toodetest, mis olen ostnud. Pildid panengi konkreetselt enda asjadest, nii nagu nad kätte sain. Mu kõige esimene proovitellimus oli 16.mail 2014. Tellisin 6.35 eurot maksva siidise vööga kleidi S suurus. Minu mõõdud ongi XS/S (rohkem XS). See oli mulle paraku tiba suur ja ebaõnnestunud ost. Seda kleiti mul enam pole alleski. Nüüd oma aliexpressi lehelt vaadates näen, et olen tellinud samal päeval kaks kleiti. Tellisin ka ühe kollase suvekleidi, maksis 7,09 eurot, samuti S suurus. See oli üks mu lemmikkleite. Panen nüüd ka paar pilti, kus mul on see kleit seljas. :) Sellest kleidist ma jäin ilma, sest juhtus üks tobe õnnetus. Maal trügivad ikka sügisel rotid kappi, mu lemmik kleit oli mingi kurja roti poolt nii katki näritud, et pidin ära viskama. Seda toodet seal enam müügil pole ka, muidu telliks uue, vb sinise, sest tumesinine tundus ka väga ilus. Ma olen sel esimesel korral prooviks kohe mitu asja tellinud, tellisin

Kauneid kohti Eestimaal (Põhja-Eesti ümbrus)

Kuna ma käisin juuli lõpus/augusti alguses meie kodumaa kaunites paikades, siis otsustasin teha sel teemal siia blogisse ühe postituse. Nii mõnigi koht oli minu jaoks täiesti uus. Käesoleval aastal on "Puhka Eestis" eriti teemas. Kusjuures meil saab puhata küll. Siin postituses mainitud kohtades  käisime kolme päeva jooksul (aitäh mu  tädile , kes mind neisse kohtadesse sõidutas). Teksti tuleb siin vähe, pilte palju (fotod on tehtud tavalise nutitelefoniga). Esimesel päeval külastasime Jägala juga. Kusjuures mina polnud seal varem käinud. Tegemist on looduslikult ilusa vaatamisväärsusega. Samas jalutamist on seal vähe, vähemalt mulle tundus vaid üks pisike rajake olevat. Kui olime juga, sh jõge, piisavalt imetlenud, läksime vaatama 5 km eemal asuvat Linnamäe hüdroelektrijaama. Õhtupoole jalutasime Kadrioru pargis, sh roosiaias. Park ja roosiaed on mõlemad nii ilusad, et muudkui pildista ja imetle.  Teisel päeval k

Teekond elu esimese operatsioonini ning operatsioon ise (laparoskoopia)

Kui mul 2019 aasta veebruaris esmakordselt müoom diagnoositi, ei osanud ma sellest esialgu mitte midagi arvata. Arst ütles vaid, et ma tuleks aasta pärast kindlasti kontrolli tagasi, aga kui probleeme tekib, võin alati ka varem tulla. Läksin ära, koduteel mõtlesin, et müoom - ma olen seda sõna kuulnud, aga mis see on. Googeldades ehmatas esimese hooga sõna kasvaja ikka väga ära. Uurisin netist selle kohta edasi ja sain aru, et karta pole mul midagi vaja. See healoomuline kasvaja avastataksegi enamjaolt tavalise günekoloogilise läbivaatuse käigus ultraheliga. Pahaloomuliseks muutumise tõenäosus alla 1 protsendi. Sümptomite puhul on naistel sagedaseimaks kaebuseks väga vererohked päevad. Seda probleemi mul polnud. Müoom oli mul väga väike kah - 2,2*2,4 cm. Internetist selle haiguse kohta uurides jäi silma vaid nii palju, et peale esmaskordset avastamist tasuks minna uuesti kontrolli poole aasta pärast. Elasin siis oma tavalist elu edasi, probleeme polnud. Pikematel jooksudel (marat