Otse põhisisu juurde

Trennihull nädal ehk "Teel oma esimese maratoni poole - XII nädal" :)

Kui mul paar eelnevat nädalat kippusid olema pisut trennivaesed ja oli hea, kui sain nädalas kokku kolm trennigi, siis XII nädal oli väga aktiivne. Sel nädalal käisin kaks korda jõusaalis, viis korda jooksmas ning tegin ühe jalutuskäigu. Kuna käisime sel nädalal Katiga esimest korda Lemon Gymis tasuta proovitrennis, siis tuleb pisut juttu ka sellest vastavas lõigus.

Esmaspäeval - jõusaal 2 tundi. Käisin seal õe ning isaga. Trenn oli tore nagu alati. 😊


Jõusaaliga mu esmaspäevane treening ei piirdunud. Kuna mina jõusaalis ei jookse, aga jooksuvõistlused on ees, siis tuli minna hiljem kodus värske õhu kätte jooksma. Jooksin 7,6 km ajaga 37:05. Aeglaseim oli esimene kilomeeter ajaga 5:25 ning kiireim neljas ajaga 5:09. Jooksu keskmine tempo oli 5:15 min/km.


Teisipäev - jooks 10 km. Ilm oli heitlik, trenni alguses oli selge ilm, vahepeal sadas lund ning enne jooksu lõppu tuli taas päike välja.
Nagu näha, siis telefonikaamera pole ikkagi profikaamera, sest esimene pilt on tehtud sel hetkel, kui lund sadas. Teine on tehtud tõepoolest siis, kui ilm läks taas ilusaks (ei lase millegipärast teist pilti siia õigetpidi lisada).



Tol päeval oli see mu selle aasta parim 10 km jooks. Kui siin külmemate ilmadega jooksin 10 km pea tund aega, siis selle jooksu aeg tuli alla 54 minuti. Aeglaseim oli seitsmes kilomeeter ajaga 5:32 ning kiireim oli viimane kilomeeter - täpselt viis minutit. Jooksu keskmine tempo oli 5:20 min/km ning 10 km sai täis ajaga 53:22. Peagi pärast jooksmist hakkas väljas lund tuiskama.

Kolmapäev, neljapäev - tööpäevad ning jätsin need rahuliku südamega nö vabadeks päevadeks.

Reede - hommikul saime Tartus Katiga kokku, et minna Lemon Gymi. Teadsin tänu Mariliisi SELLELE POSTITUSELE, et esimene proovitrenn on seal tasuta. Parklas ehmatasime pisut ära, et kas tõesti vaid pool tundi tasuta parkimist. Sisse minnes saime teada, et oma auto tuleb sees registreerida ning siis võib auto kolm tundi tasuta parklas olla. Selle kohta oleks võinud mingi info ka väljas olla, sest Kati pidi käima autos dokumentide järel.

Need asjad aetud, siis võisime minna riideid vahetama ning pärast trenni. Jõusaal oli võrreldes Pühajärvel oleva pisikesega päris asjalik. Saalis oli piisavalt nii ruumi kui ka masinaid. Mina ei pidanud õnneks millegi tagant ootama, aga jalapressi, mis pakkus Katile huvi, oli vaid üks ja ta pidi seetõttu hoidma pisut pilku peal, et kuna "löögile" pääseb. Katiga olime jõusaalis 1:45:00 ning täitsa korralik trenn sai sellega tehtud. Panen paar pilti siis saalist. Pean mainima ka seda, et jõusaalis rahvast natuke ikka oli ja tore oli see, et päris paljud neist olid noored. See tähendab, et leidub õnneks veel noori, kes ennast liigutada viitsivad. Tublid!




Pärast seda, kui olin teinud hüppenööriga 150 "kolmikhüpet" (150 korda üle nööri, aga üle nööri on iga kolmas hüpe - hüpe-hüpe-hüppenöörihüpe), 4*15 istessetõusu ning 4 korda planku, lubasin endale oma hea spordisõbrannaga ühe selfie. 😃


Riietusruumis oli mitu selliste kappidega boksi:


Fööne oli õnneks naiste riietusruumis piisavalt.


Kui millegi üle nuriseda, siis riidekapid võiksid olla pisut suuremad ning duši all pidi iga natukese aja tagant nuppu vajutama, et vesi uuesti jooksma hakkaks. 

Muidu olin rahul, esimene proovitrenn on tõepoolest tasuta, isegi 5-eurost lukku ei pea ostma, kui jätad dokumendi enda spordisaalis viibimise ajaks panti. Kui ma oleksin tartlane, siis läheksin küll 19 euro eest kuus Lemon Gymi liikmeks. Kuna aga elan kaugel, siis jääb ära. Meeldiv kogemus oli ka see, et pärast treeningut ei tehtud mingit juttu, et kas tulete nüüd liikmeks. Lihtsalt kapilukk sai dokumendi vastu tagasi vahetatud ning läksime ära. Kiitus et ei ole mingit pealetükkivust/mõjutamist külastajatele.

Lisaks jooksin sama päeva õhtul 6,04 km ajaga 31:08. Aeglaseim oli teine kilomeeter ajaga 5:22 ning kiireim viimane kilomeeter ajaga 4:51. Selle jooksu keskmine tempo oli 5:10 min/km

Laupäev - selle nädala pikim jooks, 12 km. Kuna ei jooksnud üksinda, siis tegemist polnud sörgiga, vaid kerge tempojooksuga. Selle jooksu sees jooksin selle aasta parima 10 km (52:05). 12,08 km läbisin ajaga 1:03:16. Aeglaseim oli teine kilomeeter ajaga 5:26 ning kiireim viimane ajaga 5:02. Jooksu keskmine tempo oli 5:14 min/km. Kuigi väljas oli vaid mõni kraad sooja, siis päike säras taevas ning olin pisut paksult riides. Käesoleval aastal pidin esimest korda vett jooma pikema distantsi läbimise ajal.

Pühapäev - kuigi ilm oli porine, siis ikkagi kõndisin oma väikese sõbraga 4,69 km ajaga 52:08.


Hiljem tegin selle nädala viimase trenni. Jooksin 6,02 km ajaga 30:29. Aeglaseim oli esimene kilomeeter ajaga 5:21 ning kiireim viimane kilomeeter ajaga 4:39 (eelviimane samuti alla viie minuti - 4:42 min/km). Selle jooksu keskmine tempo oli 5:04 min/km.

XII nädalal läbisin 45,89 km (sellest 4,69 km kõnd, ülejäänud kõik jooks). Ajaliselt tegin trenni 8 tundi 12 minutit. Möödunud nädal oli sportlik ja pidigi olema, sest esimene võistlus on juba vähem kui kahe nädala pärast. Homme on lühike tööpäev ja kuigi saan valges koju (jeeee, lõpuks oleme taas valges suveajas), siis annan endale rahuliku südamega vaba päeva. Las lihased puhkavad ühe päeva. 😊

Möödunud nädal pildis: 


Jooksmiseni! 😉

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Minu tellimused Aliexpressist 2014-2016

Panen siia pildid väikese selgitusega toodetest, mis olen ostnud. Pildid panengi konkreetselt enda asjadest, nii nagu nad kätte sain. Mu kõige esimene proovitellimus oli 16.mail 2014. Tellisin 6.35 eurot maksva siidise vööga kleidi S suurus. Minu mõõdud ongi XS/S (rohkem XS). See oli mulle paraku tiba suur ja ebaõnnestunud ost. Seda kleiti mul enam pole alleski. Nüüd oma aliexpressi lehelt vaadates näen, et olen tellinud samal päeval kaks kleiti. Tellisin ka ühe kollase suvekleidi, maksis 7,09 eurot, samuti S suurus. See oli üks mu lemmikkleite. Panen nüüd ka paar pilti, kus mul on see kleit seljas. :) Sellest kleidist ma jäin ilma, sest juhtus üks tobe õnnetus. Maal trügivad ikka sügisel rotid kappi, mu lemmik kleit oli mingi kurja roti poolt nii katki näritud, et pidin ära viskama. Seda toodet seal enam müügil pole ka, muidu telliks uue, vb sinise, sest tumesinine tundus ka väga ilus. Ma olen sel esimesel korral prooviks kohe mitu asja tellinud, tellisin

Kauneid kohti Eestimaal (Põhja-Eesti ümbrus)

Kuna ma käisin juuli lõpus/augusti alguses meie kodumaa kaunites paikades, siis otsustasin teha sel teemal siia blogisse ühe postituse. Nii mõnigi koht oli minu jaoks täiesti uus. Käesoleval aastal on "Puhka Eestis" eriti teemas. Kusjuures meil saab puhata küll. Siin postituses mainitud kohtades  käisime kolme päeva jooksul (aitäh mu  tädile , kes mind neisse kohtadesse sõidutas). Teksti tuleb siin vähe, pilte palju (fotod on tehtud tavalise nutitelefoniga). Esimesel päeval külastasime Jägala juga. Kusjuures mina polnud seal varem käinud. Tegemist on looduslikult ilusa vaatamisväärsusega. Samas jalutamist on seal vähe, vähemalt mulle tundus vaid üks pisike rajake olevat. Kui olime juga, sh jõge, piisavalt imetlenud, läksime vaatama 5 km eemal asuvat Linnamäe hüdroelektrijaama. Õhtupoole jalutasime Kadrioru pargis, sh roosiaias. Park ja roosiaed on mõlemad nii ilusad, et muudkui pildista ja imetle.  Teisel päeval k

Teekond elu esimese operatsioonini ning operatsioon ise (laparoskoopia)

Kui mul 2019 aasta veebruaris esmakordselt müoom diagnoositi, ei osanud ma sellest esialgu mitte midagi arvata. Arst ütles vaid, et ma tuleks aasta pärast kindlasti kontrolli tagasi, aga kui probleeme tekib, võin alati ka varem tulla. Läksin ära, koduteel mõtlesin, et müoom - ma olen seda sõna kuulnud, aga mis see on. Googeldades ehmatas esimese hooga sõna kasvaja ikka väga ära. Uurisin netist selle kohta edasi ja sain aru, et karta pole mul midagi vaja. See healoomuline kasvaja avastataksegi enamjaolt tavalise günekoloogilise läbivaatuse käigus ultraheliga. Pahaloomuliseks muutumise tõenäosus alla 1 protsendi. Sümptomite puhul on naistel sagedaseimaks kaebuseks väga vererohked päevad. Seda probleemi mul polnud. Müoom oli mul väga väike kah - 2,2*2,4 cm. Internetist selle haiguse kohta uurides jäi silma vaid nii palju, et peale esmaskordset avastamist tasuks minna uuesti kontrolli poole aasta pärast. Elasin siis oma tavalist elu edasi, probleeme polnud. Pikematel jooksudel (marat