Otse põhisisu juurde

Kambja jooks ja Hellenurme jooks, 26.juuni-02.juuli nädala kokkuvõte ning juunikuu kilomeetrid - kõik ühes postituses

Kui eelmisel nädalal sai trenne pisut vähe tehtud, siis see nädal möödus taas paremini. Kokku oli neli jooksutrenni, sh kaks võistlust (kirjutan neist lühidalt ka siinsesse postitusse). Lisaks sai tehtud taas pikki jalutuskäike ning parasjagu ka rattaga tööle käidud. 
Postituse lõppu lisan ka lihtsalt ja lühidalt juunikuu kokkuvõtte.

Kuna kaalunumber näitas sel nädalal kaks korda juba alla 44 kg minu keharaskuseks, siis teen nädalas pigem neli kui viis jooksutrenni. Eks saab tööl ka päev otsa jalgadel oldud ja joostud ning mu treeningute eesmärk pole kaalust alla võtta, mis paratamatult juhtub. Mu KMI on praegu 16,99 - pole tervisele ohtlik, a siiski alla 45 kg kaaluda ei taha. Paras tundub 45-46 kg, sellepärast peangi jälgima, et kaal rohkem ei kukkuks. Muidu jään nõrgaks ja ei leia enam jaksu/jõudu ka jooksmiseks ja viimane on hobi, millest loobuda ei soovi.

Esmaspäeval ma lõpetasin möödunud nädala kokkuvõtte (võib lugeda siit) kirjutamise. Kuna kurtsin seal, et ei jõudnud jooksma ja pärast postituse avaldamist lubasin jooksma minna, siis läksin ja jooksingi kohe 5 km.

Teisipäeva hommikul ma kõndisin 7 km. Õhtul toimus Kambja Trives jooksusarja II etapp. Valida sai 5km ja 10 km distantsi vahel. Kuigi start oli avatud 18:00-20:00, siis 10 km start oli 18:00. Ka mina jooksin 10 km. Rada oli päris raske, aga mitte ainult tõusude pärast. Joosta tuli raiesmikel, põldudel, isegi vilja sees. Ühes kohas tuli jõgi ületada nii, et astud üle jõe langetatud elektripostide peale - üks jalg ühe ja teine jalg teise posti peale. Selle koha ma ületasin kõndides. Rajal joogipunkti polnud, aga õnneks oli mul teadlikult enda joogipudel kaasa võetud ja sai aeg-ajalt kosutuseks paar lonksu võetud. Kuna rada oli tõesti raske ja künklik, siis jäin oma 10 km ajaga 52:46 rahule.
Ka mu ema jooksis 10 km ja teda oodates sain meeldiva üllatuse osaliseks, kui äkki kuulsin, et hõigati I koht Cris Ekholm. Sain nimelt oma vanuseklassis I koha, aga minu vanuseklassis (naised U30) oligi vaid 2 jooksjat. 😃 Läksin siis, et astun selle keskmise paku peale ja ma oleks pakuga uppi lennanud. Õnneks auhinna üleandja aitas mind ja jäin ikka püsti. 😃
Sain sellelt jooksuvõistluselt auhinnaks oma elu esimese karika, mis mulle väga meeldib, sest ta on päris ilus. ☺






Kolmapäeval sai käidud rattaga tööle ja koju ning õhtul ca 1 km ka kõnnitud.
Neljapäeval sai samuti rattaga hommikul tööle ning õhtul koju vändatud.

Reede päeval ma kõndisin 6 km.
Õhtul oli mind ees ootamas järgmine jooksuvõistlus Hellenurmes. Sealne rada oli ametlikult 7,8 km ja maastik parem kui Kambjas - kruusatee enamjaolt ja pisut ka metsateeradu. Kuna see päev oli vihmane, aga soe, siis oli keeruline mõelda, mida selga panna (olen ju kangete  miinustprillide kandja, aga hullu vihmaga korral panen siiski tasku). Valisin siis pikad püksid ja särgile kilekas peale. Hea, et viimasel hetkel veel nokamütsist loobusin, sest jooksmiseks oli ilm päris soe siiski. Kuna jooksu alguses tuligi peent uduvihma, mis klaasid liiga uduseks tegi, olin sunnitud prillid tasku panema. Kuigi sellel jooksul oli sadakond osalejat, siis tase on päris kõrge. Ma alustasin suht tagant ja jooksin mööda vähestest, aga enamik mu kilomeetreid tulid alla 5 minuti. Kusjuures ka selles jooksus oli mul kaasas oma joogipudel, sest jootmist ei toimunud. 
Oma vanuseklassis sain ma sel aastal IV koha, kusjuures (oma vanuseklassi) II ja III koha jooksjatel ma jooksin veel mingi aeg enne finišit isegi kannul, aga päris lõpus nad läksid siiski ette. Kusjuures neist ühel oli mingi Prorunner jooksusärk seljas (need Prorunner särkidega jooksid kõik väga hästi) ja ma ei jäänd lihtsa rahvasportlasena klubisportlastele palju alla. Ise olen selle jooksuga rahul, jooksin oma selle aasta 5 km rekordi 23:40, ma suutsin joosta maa väga ühtlases tempos, enamik kilomeetreid ajaga 4:46. Kui jooks lõppes ja ma finišijoone ületasin, võtsin kõigepealt joogipudeli korraldajatelt vastu (pärast võistlust nad õnneks ikka joodavad ☺) ja alles siis võtsin telefoni taskust ning panin Endomondo aja peal 37:01 kinni ehk tegelikult tulin ära alla 37 minuti - minu meelest see on superhea saavutus minu kohta! ☺



Laupäev oli mul taas tööpäev ja otsustasin lühikese jooksutrenni (ehk selle nädala neljanda jooksutrenni) pühapäevaks jätta. Tööle ja koju väntasin rattaga. Koju sõites jäin veel 3 km enne kodu vihma kätte, pidin prillideta sõitma, mis oli päris ebamugav ja mille pärast omakorda sõitsin veelgi aeglasemalt. Koju jõudes sai kuivad riided kohe selga pandud. ☺

Nüüd siis räägin paari sõnaga pühapäevast ehk tänasest päevast. Hommikul ma kõndisin 9 km ning õhtul jooksin 2 km, üritades teha selle sees 4*200 m kiirendusi. Kuigi kilomeetrite ajad on head, siis suurem asi spurtija ma pole ja endal on tunne, et nende kiirenduste ajal ma lihtsalt sörgin kiiresti. 😂
I km ajaks tuli 4:28 ja II km ajaks 4:31, kokku sai 2 km joostud ajaga 8:59.

See nädal kogusin ma kokku 106 km, sellest 24,86 km oli jooksmine (palju parem juba kui eelmise nädala 7 km 😃), 23,63 km kõndimine ning ülejäänud 57,66 km jalgrattasõit.
Selleks, et möödunud nädal pildile saada, pidin tegema kaks screenshotti.



Juunikuus ma kogusin kilomeetreid 420 (mais 394) - jooksin 89,3 km (mais 88,2 km), kõndisin 93,23 km (mais 73,1 km) ning rattaga sõitsin 237 km (mais 233 km). Päris meeldiv oli praegu ka iseendal vaadata, et juunikuus oli kõike pisut rohkem kui maikuus.
Päikest ja ärge unustage, et terves kehas terve vaim! ☺



Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Minu tellimused Aliexpressist 2014-2016

Panen siia pildid väikese selgitusega toodetest, mis olen ostnud. Pildid panengi konkreetselt enda asjadest, nii nagu nad kätte sain. Mu kõige esimene proovitellimus oli 16.mail 2014. Tellisin 6.35 eurot maksva siidise vööga kleidi S suurus. Minu mõõdud ongi XS/S (rohkem XS). See oli mulle paraku tiba suur ja ebaõnnestunud ost. Seda kleiti mul enam pole alleski. Nüüd oma aliexpressi lehelt vaadates näen, et olen tellinud samal päeval kaks kleiti. Tellisin ka ühe kollase suvekleidi, maksis 7,09 eurot, samuti S suurus. See oli üks mu lemmikkleite. Panen nüüd ka paar pilti, kus mul on see kleit seljas. :) Sellest kleidist ma jäin ilma, sest juhtus üks tobe õnnetus. Maal trügivad ikka sügisel rotid kappi, mu lemmik kleit oli mingi kurja roti poolt nii katki näritud, et pidin ära viskama. Seda toodet seal enam müügil pole ka, muidu telliks uue, vb sinise, sest tumesinine tundus ka väga ilus. Ma olen sel esimesel korral prooviks kohe mitu asja tellinud, tellisin

Kauneid kohti Eestimaal (Põhja-Eesti ümbrus)

Kuna ma käisin juuli lõpus/augusti alguses meie kodumaa kaunites paikades, siis otsustasin teha sel teemal siia blogisse ühe postituse. Nii mõnigi koht oli minu jaoks täiesti uus. Käesoleval aastal on "Puhka Eestis" eriti teemas. Kusjuures meil saab puhata küll. Siin postituses mainitud kohtades  käisime kolme päeva jooksul (aitäh mu  tädile , kes mind neisse kohtadesse sõidutas). Teksti tuleb siin vähe, pilte palju (fotod on tehtud tavalise nutitelefoniga). Esimesel päeval külastasime Jägala juga. Kusjuures mina polnud seal varem käinud. Tegemist on looduslikult ilusa vaatamisväärsusega. Samas jalutamist on seal vähe, vähemalt mulle tundus vaid üks pisike rajake olevat. Kui olime juga, sh jõge, piisavalt imetlenud, läksime vaatama 5 km eemal asuvat Linnamäe hüdroelektrijaama. Õhtupoole jalutasime Kadrioru pargis, sh roosiaias. Park ja roosiaed on mõlemad nii ilusad, et muudkui pildista ja imetle.  Teisel päeval k

Teekond elu esimese operatsioonini ning operatsioon ise (laparoskoopia)

Kui mul 2019 aasta veebruaris esmakordselt müoom diagnoositi, ei osanud ma sellest esialgu mitte midagi arvata. Arst ütles vaid, et ma tuleks aasta pärast kindlasti kontrolli tagasi, aga kui probleeme tekib, võin alati ka varem tulla. Läksin ära, koduteel mõtlesin, et müoom - ma olen seda sõna kuulnud, aga mis see on. Googeldades ehmatas esimese hooga sõna kasvaja ikka väga ära. Uurisin netist selle kohta edasi ja sain aru, et karta pole mul midagi vaja. See healoomuline kasvaja avastataksegi enamjaolt tavalise günekoloogilise läbivaatuse käigus ultraheliga. Pahaloomuliseks muutumise tõenäosus alla 1 protsendi. Sümptomite puhul on naistel sagedaseimaks kaebuseks väga vererohked päevad. Seda probleemi mul polnud. Müoom oli mul väga väike kah - 2,2*2,4 cm. Internetist selle haiguse kohta uurides jäi silma vaid nii palju, et peale esmaskordset avastamist tasuks minna uuesti kontrolli poole aasta pärast. Elasin siis oma tavalist elu edasi, probleeme polnud. Pikematel jooksudel (marat