Otse põhisisu juurde

29.mai - 4.juuni - sõber Endomondoga täpselt 100 km ning kaks sõna maikuust :)

Ma teen juba ka blogimisega väikeseid edusamme, sest asusin nädala kokkuvõtet kirjutama juba pühapäeval. Kuna olen täna juba üle 8 km kõndinud ja 10 km jooksnud, siis täna rohkem trenni tegema ei lähe ja kirjutan kokkuvõtte valmis. Homme ja ülehomme on mul tööpäevad ja siis oleks juba raskem kirjutamiseks aega leida, kuid küllap suure tahtmise juureks leiaks siiski. ☺

Mina olen endale seadnud nädala jooksutrennidega kolm eesmärki: esimene on see, et nädalas vähemalt 4-5 jooksutrenni, teine eesmärk on, et kaks korda nädalas teen kiirendusega jooksutrenne ning kolmas eesmärk on joosta nädalas korra ka pikem distants, st vähemalt 10 km.

Esmaspäeva lõunal ma tegin 6,3 km-se jalutuskäigu. 
Õhtul jooksin kaks kilomeetrit kokku nii, et tegingi 4*500 m kiirendusi, iga kiirenduse vahepeal kõndisin natuke. Endomondosse tegin selle ühe workoudina, panin lihtsalt kõndimise ajaks programmi pausile. Ma kõndisin ka vaid iga kord paarsada meetrit ja seda oli tegelikult vähe. Esimene lõik tuli ajaga 1:54 (3:48 min/km), kilomeeter sai täis ajaga 03:58 (4:08 nin/km), poolteist kilomeetrit sai täis ajaga 6:04 (4:12 min/km) ja kahe kilomeetri ajaks tuli 08:05 (4:02 min/km). Hilisõhtul sai veel 2,44 km kõnnitud.

Teisipäeval ma kõndisin päeval 3,17 km.
Õhtul käisin Kambjas jooksmas, sest algas Trives Kambjajooksude sari. Käisime isa ning õega ja jooksime selle 5 kilomeetrise ringi. Kuigi 5 km ei ole pikk maa, siis rada on päris raske, tegemist on päris korraliku maastikujooksuga, rajal on palju tõuse. See jooksusari on tasuta ja registreerimine on kohapeal. Järgmine etapp on juba 27.juunil! Ma ise vaatasin alguses, et ma ei saa minna, sest olen tööl, aga õnneks ma vaatasin midagi valesti ja see on mul vaba päev. Teisel etapil on võimalik joosta ka 10 km.
Tulles nüüd selle teisipäeva juurde tagasi, siis õhtul ma kodu juures kõndisin veel 4,37 km.

Kolmapäeval trehvas nii, et sain autoga tööle (ja õhtul koju) ning lubasin endale rahuliku südamega trennivaba päeva.

Neljapäeva hommikul enne tööle minekut ma jooksin 5 km ning jooksu sees tegin 3*500 m kiirendusi. Jooks oli siis selline, et alustuseks 2 km rahulikku jooksu, seejärel 500 m kiirendust, siis 1 km taas rahulikumas tempos, siis tegin 500 kiiresti - 500 m rahulikult ja lõpetuseks samuti 500 m kiiresti. 5 km ajaks tuli 25:17, keskmine kiirus jäi 5:03 min/km ja max kiirus oli 3:30 min/km. 3;4 ja 5 km - jooksin kõik km alla viie minuti (alustuse I km oli 5:39 ja II 5:37). 
Lisaks sai neljapäeval sõidetud rattaga tööle ja koju.

Reedel ma lubasin endale jooksmisest vaba päeva, aga see eest sai ka siis rattaga tööle ning koju ja see maa tuleb kokku ca 20 km.

Laupäeva hommikul tegime õe ja meie koera Vedruga mõnusa 7,5 km-se jalutuskäigu.

Laupäeva õhtul ma veel ka jooksin 5 km, aga mul GPS jamas väga metsas ja see natuke segas/rikkus ära. Samas 5 km ajaks tuli 26:23 ning keskmine kiirus oli 5:17, nii et väga ei saagi nuriseda. ☺

Täna tegin pika 8,81 kilomeetrise jalutuskäigu, aga kuna mul korra katkes Endomondo workout ära, siis selle ühe kõndimise kohta on mul Endomondos kaks workouti. 


Lisaks tegin ma täna ära ka oma selle nädala "kohustusliku" pika jooksu ning jooksin 10 km ajaga 51:21. Mul olid lühikesed püksid ja õhuke pikkade käistega North Bendi jooksupluus (tuule pärast pikad käised) ja see riietus oli täitsa sobiv. Tundsin ennast jooksu ajal väga hästi ning 8. 9. ja 10. km suutsin joosta alla 5 minuti. Jooksu keskmine kiirus oli 5:07 min/km ja max kiirus 4:04 km. 

Sellel nädalal:
  • Nädal oli väga tore, täitsin iseendale seatud eesmärgid ja hakkasin harjutama kiirendusi. 
  • Algas Kambja jooksusari
  • Võitsin Garmin Vivofit 3 aktiivsusmonitori - sain auhinna eile kätte ja olen päris palju selle kallal pusinud. Pusinud sellepärast, et tahan, et kui ma jooksen/kõnnin, ta mõõdaks maad kilomeetrites, a ta mõõdab miilides. Niipalju vaid sain, et kell (monitor) näitab päevas läbitud maad kilomeetrites, a muu on kõik miilides. Vaatasin ka seda, et paneb mulle samme rohkem, kui neid tegelikult teen, sest see vist loeb ka käeliigutusi sammudeks. Võib-olla, siis kui ei kõnni ega jookse, peaks ta üldse jala küljes olema, aga sealt on ebamugav kella vaadata. 😂 Muidu monitor ise on ilus valge, saab käekellana kasutada, näeb nii aega kui ka kuupäeva korraga. Sporti tehes saab siiski panna taimeri tööle ja käe pealt jälgida aega (ei pea telefoni taskust välja kiskuma). Tegelikult on vahva, et selle võitsin Facebook'i rajavallutaja väljakutsest, sest osalejaid oli ikka päris palju ja loositi 2 kella ning 3 aktiivsusmonitori. Pealegi see motiveerib samuti jätkuvalt aktiive olema. ☺
  • Olen nüüd kirjas ka SEB Tallina sügismaratonil, mina jooksen seal siis poolmaratoni. Eesmärk on parandada aega, kuna jooksin Tartu jooksumaratonil  päris hea aja - 1:48:55 poolmaraton, siis pean ikka hoolega treenima, et seda tulemust parandada.


Nüüd lühidalt ka sellest, palju ma trenni tegin maikuus. Kilomeetreid tuli kokku 394 km, sellest enamik oli küll jalgrattasõit 233 km, jooksin 88,2 km ning kõndisin 73,1 km.


Tulles nüüd veelkord lõpetuseks tagasi praegusele nädalale, siis see nädal ma sõitsin jalgrattaga 40,43 km, jooksin 27,36 km ning kõndisin 32,21 km. 




Tegin peale tänast jooksu aias ka paar pilti. ☺



Jooksmisteni! ☺

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Minu tellimused Aliexpressist 2014-2016

Panen siia pildid väikese selgitusega toodetest, mis olen ostnud. Pildid panengi konkreetselt enda asjadest, nii nagu nad kätte sain. Mu kõige esimene proovitellimus oli 16.mail 2014. Tellisin 6.35 eurot maksva siidise vööga kleidi S suurus. Minu mõõdud ongi XS/S (rohkem XS). See oli mulle paraku tiba suur ja ebaõnnestunud ost. Seda kleiti mul enam pole alleski. Nüüd oma aliexpressi lehelt vaadates näen, et olen tellinud samal päeval kaks kleiti. Tellisin ka ühe kollase suvekleidi, maksis 7,09 eurot, samuti S suurus. See oli üks mu lemmikkleite. Panen nüüd ka paar pilti, kus mul on see kleit seljas. :) Sellest kleidist ma jäin ilma, sest juhtus üks tobe õnnetus. Maal trügivad ikka sügisel rotid kappi, mu lemmik kleit oli mingi kurja roti poolt nii katki näritud, et pidin ära viskama. Seda toodet seal enam müügil pole ka, muidu telliks uue, vb sinise, sest tumesinine tundus ka väga ilus. Ma olen sel esimesel korral prooviks kohe mitu asja tellinud, tellisin

Kauneid kohti Eestimaal (Põhja-Eesti ümbrus)

Kuna ma käisin juuli lõpus/augusti alguses meie kodumaa kaunites paikades, siis otsustasin teha sel teemal siia blogisse ühe postituse. Nii mõnigi koht oli minu jaoks täiesti uus. Käesoleval aastal on "Puhka Eestis" eriti teemas. Kusjuures meil saab puhata küll. Siin postituses mainitud kohtades  käisime kolme päeva jooksul (aitäh mu  tädile , kes mind neisse kohtadesse sõidutas). Teksti tuleb siin vähe, pilte palju (fotod on tehtud tavalise nutitelefoniga). Esimesel päeval külastasime Jägala juga. Kusjuures mina polnud seal varem käinud. Tegemist on looduslikult ilusa vaatamisväärsusega. Samas jalutamist on seal vähe, vähemalt mulle tundus vaid üks pisike rajake olevat. Kui olime juga, sh jõge, piisavalt imetlenud, läksime vaatama 5 km eemal asuvat Linnamäe hüdroelektrijaama. Õhtupoole jalutasime Kadrioru pargis, sh roosiaias. Park ja roosiaed on mõlemad nii ilusad, et muudkui pildista ja imetle.  Teisel päeval k

Teekond elu esimese operatsioonini ning operatsioon ise (laparoskoopia)

Kui mul 2019 aasta veebruaris esmakordselt müoom diagnoositi, ei osanud ma sellest esialgu mitte midagi arvata. Arst ütles vaid, et ma tuleks aasta pärast kindlasti kontrolli tagasi, aga kui probleeme tekib, võin alati ka varem tulla. Läksin ära, koduteel mõtlesin, et müoom - ma olen seda sõna kuulnud, aga mis see on. Googeldades ehmatas esimese hooga sõna kasvaja ikka väga ära. Uurisin netist selle kohta edasi ja sain aru, et karta pole mul midagi vaja. See healoomuline kasvaja avastataksegi enamjaolt tavalise günekoloogilise läbivaatuse käigus ultraheliga. Pahaloomuliseks muutumise tõenäosus alla 1 protsendi. Sümptomite puhul on naistel sagedaseimaks kaebuseks väga vererohked päevad. Seda probleemi mul polnud. Müoom oli mul väga väike kah - 2,2*2,4 cm. Internetist selle haiguse kohta uurides jäi silma vaid nii palju, et peale esmaskordset avastamist tasuks minna uuesti kontrolli poole aasta pärast. Elasin siis oma tavalist elu edasi, probleeme polnud. Pikematel jooksudel (marat