Otse põhisisu juurde

Aprill 2020 kokkuvõte

Mulle tundub, et käesoleval aastal sai aprill kiiremini läbi kui märts. Märtsis on 31 päeva, aprillis ainult 30, ilmselt see annabki tunda.😃 Igatahes aeg on võtta kokku järjekordne kuu.

Aprillis treenisin pisut teistmoodi kui tavaliselt, omal soovil sain tagasi vahetustega tööle. Kuna olin haige nii jaanuaris kui ka märtsis ja teadsin, et praegusel ajal suuri võistlusi ei toimu, siis pole vaja tippvormi taga ajada. Pigem on oluline vormi säilitamine. Seega otsustasin, et jooksen vaid vabadel päevadel, sest tööpäevadel sõidan rattaga. Kuu esimesel poolel oli see keeruline, ilmad olid kehvad ja aitasid kaasa motivatsiooni langusele. Kuu teises pooles sain motivatsiooni tagasi. Kuigi jooksu kilometraaž tuli aprillis tagasihoidlik, siis alljärgnevat statistilist pilti vaadates on näha, et sai ikka pidevalt midagi tehtud. 10. ja 14. aprill olid vabad päevad ja ei saanud toastki välja, aga mis seal enam. Samas jooksin naljakuul omal käel ühe poolmaratoni


1. - 5. aprill

Kolmapäeval, kuu esimesel päeval jalutasin oma väikese koeraga 5,06 km. Neljapäeval osalesin Haapsalu maanteejooksul, distantsi (10,1 km) läbisin ikka Lagujal, sest virtuaaljooksuga tegemist. Joostud sai ajaga 57:28, keskmine tempo 5:41 min/km, keskmine pulss 169. Kui medali kord kätte sain, see oli kuidagi nii õhuke ja puust. Kuigi korralik käsitöö kellegi poolt tehtud,siis lemmikmedalite alla see mul ei kvalifitseeru. Nii reedel, laupäeval kui ka pühapäeval sõitsin hommikul rattaga tööle (koju sain õhtuti autoga). 😃




6. - 12. aprill

Esmaspäeval jooksin 7,04 km ajaga 38:13, keskmine tempo 5:26 min/km, keskmine pulss 171. Sellise tempoga see pulss võib mul minna jah üle 170. Hiljem kõndisin 5,04 km ajaga 59:13. Teisipäeval jooksin 10,01 km ajaga 59:10, keskmine tempo 5:55 min/km, keskmine pulss tuli paraku 177. Kolmapäeva ja neljapäeva hommikul sõitsin rattaga tööle, reedel olin lihtsalt laisk. Laupäeval tegime ema ja väikese koeraga ilusa 7,2-kilomeetrise jalutuskäigu. Mul ei ole õrna aimugi, miks ma sel päeval jooksmas ei käinud, ilmselt oli veel kerge motivatsiooni puudus. Tuulised ilmad hakkasid vaikselt ka minu, rahuliku inimese närvidele vist käima. Pühapäeval sai taas rattaga tööle sõidetud.






13.- 19. aprill

Esmaspäevast kolmapäevani ei teinud midagi, kuigi teisipäev oli vaba päev. Neljapäeval jooksin tempokalt 5,01 km, läbisin maa ajaga 26:51,  keskmine tempo 5:22 min/km, keskmine pulss 174. Reede, laupäeva ja pühapäeva hommikul sõitsin rattaga tööle (laupäeval õhtul tagasi samuti).

20. - 26. aprill

Kuu kõige asjalikum nädal, neljas vabast päevast jooksma jõudsin neli korda, sh poolmaratoni ära joosta.

Esmaspäeval kõndisin 3,05 km, hiljem jooksin hästi rahulikus tempos 10,01 km. Aega kuluks selleks 1:01:37, keskmine tempo 6:09, keskmine pulss 158 (alla 160 saada keskmine pulss on juba päris hea tulemus minu puhul). Kuna esmaspäeval sai tehtud rahulik jooks, siis tundus mõistlik teha teisipäeval kiire jooks - 7 km ajaga 36:08, keskmine tempo 5:10 min/km, keskmine pulss läks muidugi punasesse...180. Samas teadsin, et sellele treeningule järgneb kolm jooksuvaba päeva.


Kolmapäeval, neljapäeval ja reedel sai hommikul rattaga tööle sõidetud, neist kahel viimasel õhtuti ise koju tagasi vändatud. Praegu huvi pärast uurisin oma rattasõidu keskmist pulssi neil viiel korral ja see väga varieeruv, 119-153 ja kusjuures see viimane hommikul. Eks see vastutuules sõit, kui isegi allamäge peab väntama, pole just rahulik kulgemine...

Laupäeval jalutasin 3,07 km, hiljem jooksin rahulikumapoolses tempos 5,01 km ajaga 29:02, keskmine tempo 5:48 min/km, keskmine pulss 160.

Pühapäeval tuli suur tahtmine joosta ära üks poolmaraton, sest märtsis nii pikka distantsi ei jooksnudki. Ei tahtnud, et aprill samamoodi möödub. Kuigi ilm oli tuuline, siis päike paistis. Jooksuriided selga, joogipudel ja telefon kaasa ning rajale. Kodu ümbruses sai see distants läbitud, plaan oli teha paar enam-vähem ühesugust ringi, aga teise ringi rikkus ära lahtine koer ning pidin veidi oma trajektoori muutma. 21,1 km läbisin ajaga 2:02:13, keskmine tempo 5:48, keskmine pulss 166. Aeglaseim oli neljas kilomeeter ajaga 6:05 ning kiireim kahekümne esimene ajaga 5:07. Jooksu viimastel kilomeetritel sai veidi tempot tõstetud. Kuigi läksin ajalise eesmärgita läbima, siis mingist hetkest mõtlesin, kas suudan kahe tunniga ära joosta. Natukene läks siiski kauem, aga arvestades oma künklikku rada siin, võis rahule jääda küll.



27. - 30. aprill

Esmaspäeval ja teisipäeval sõitsin hommikul rattaga tööle. Kolmapäeva õhtupoolikul jooksin enda meelest rahulikumapoolses tempos 7,04 km. Maa sai läbitud ajaga 40:44, keskmine tempo 5:47 min/km, keskmine pulss tuli 151. Pulss selle jooksu ajal oli enamuse ajast rohelises tsoonis ja punasse ei läinudki. See oli ikka päris rõõmustav areng juba. Pühapäeva lõunal jooksin 10,01 km ajaga 56:35, keskmine tempo 5:39 min/km, pulss 165. Sellega sai aprill läbi. 😊



Rattaga väntasin aprillis maha juba 176 km (märtsis 105), kõndisin vaid 23,43 km (märtsis 45,14), jooksukilomeetreid kogunes 92,32 ning just avastasin, et see on rohkem kui märtsis, mil jooksin 65,85 km. Pidin selleks eelmise blogipostituse üles otsima. Endomondost vaatasin, et jooksin 128 km, kuid sellest minule kuulus vaid 65,85 km. Isal oli vaja eelmisel kuul joosta kahe kellaga korraga, sest ta pisut eksperimenteeris ja katsetas. Praegu oli endal hea postituse lõppu jõudes tõdeda, et aprillis jooksin ikkagi rohkem kui märtsis. 😃

Kui kerida tagasi esimese pildini, siis on näha, et tegelikult oli möödunud kuul vaid 4 päeva, kui ma ei teinud mitte midagi, sh päris vabu päevi oli vaid kaks (ehk mitte-tööpäevad). Seega olin tubli küll! 😃

Kuna suuri jooksuvõistlusi hetkel ei toimu, siis tippvormi endiselt taga ei aja. Tööpäeva hommikud on ka maikuus (jooksmisest) puhkamiseks. Vabadel päevadel see-eest üritan ikka jooksma jõuda. Paar virtuaaljooksu on samuti plaanis, sh minu jaoks esmakordselt heategevuslik maijooks. Katiga plaanime ka Tartu maastikumaratoni 24 km läbida. Hind küll virtuaali kohta ei meeldi, aga korraldajad kiusavad see aasta ilusa medaliga meid. 😃 Maratoni ei hakka omal käel jooksma, võimalik et tänavusse aastasse jääbki mulle üks maraton - Elu Tee Maraton, mille jooksin jaanuaris.
Loodetavasti 2021 tuleb kogu maailmale parem aasta ja siis saab taas päriselt võistlustel osaleda koos teiste jooksjatega.

Jooksmiseni! 😉

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Minu tellimused Aliexpressist 2014-2016

Panen siia pildid väikese selgitusega toodetest, mis olen ostnud. Pildid panengi konkreetselt enda asjadest, nii nagu nad kätte sain. Mu kõige esimene proovitellimus oli 16.mail 2014. Tellisin 6.35 eurot maksva siidise vööga kleidi S suurus. Minu mõõdud ongi XS/S (rohkem XS). See oli mulle paraku tiba suur ja ebaõnnestunud ost. Seda kleiti mul enam pole alleski. Nüüd oma aliexpressi lehelt vaadates näen, et olen tellinud samal päeval kaks kleiti. Tellisin ka ühe kollase suvekleidi, maksis 7,09 eurot, samuti S suurus. See oli üks mu lemmikkleite. Panen nüüd ka paar pilti, kus mul on see kleit seljas. :) Sellest kleidist ma jäin ilma, sest juhtus üks tobe õnnetus. Maal trügivad ikka sügisel rotid kappi, mu lemmik kleit oli mingi kurja roti poolt nii katki näritud, et pidin ära viskama. Seda toodet seal enam müügil pole ka, muidu telliks uue, vb sinise, sest tumesinine tundus ka väga ilus. Ma olen sel esimesel korral prooviks kohe mitu asja tellinud, tellisin

Kauneid kohti Eestimaal (Põhja-Eesti ümbrus)

Kuna ma käisin juuli lõpus/augusti alguses meie kodumaa kaunites paikades, siis otsustasin teha sel teemal siia blogisse ühe postituse. Nii mõnigi koht oli minu jaoks täiesti uus. Käesoleval aastal on "Puhka Eestis" eriti teemas. Kusjuures meil saab puhata küll. Siin postituses mainitud kohtades  käisime kolme päeva jooksul (aitäh mu  tädile , kes mind neisse kohtadesse sõidutas). Teksti tuleb siin vähe, pilte palju (fotod on tehtud tavalise nutitelefoniga). Esimesel päeval külastasime Jägala juga. Kusjuures mina polnud seal varem käinud. Tegemist on looduslikult ilusa vaatamisväärsusega. Samas jalutamist on seal vähe, vähemalt mulle tundus vaid üks pisike rajake olevat. Kui olime juga, sh jõge, piisavalt imetlenud, läksime vaatama 5 km eemal asuvat Linnamäe hüdroelektrijaama. Õhtupoole jalutasime Kadrioru pargis, sh roosiaias. Park ja roosiaed on mõlemad nii ilusad, et muudkui pildista ja imetle.  Teisel päeval k

Teekond elu esimese operatsioonini ning operatsioon ise (laparoskoopia)

Kui mul 2019 aasta veebruaris esmakordselt müoom diagnoositi, ei osanud ma sellest esialgu mitte midagi arvata. Arst ütles vaid, et ma tuleks aasta pärast kindlasti kontrolli tagasi, aga kui probleeme tekib, võin alati ka varem tulla. Läksin ära, koduteel mõtlesin, et müoom - ma olen seda sõna kuulnud, aga mis see on. Googeldades ehmatas esimese hooga sõna kasvaja ikka väga ära. Uurisin netist selle kohta edasi ja sain aru, et karta pole mul midagi vaja. See healoomuline kasvaja avastataksegi enamjaolt tavalise günekoloogilise läbivaatuse käigus ultraheliga. Pahaloomuliseks muutumise tõenäosus alla 1 protsendi. Sümptomite puhul on naistel sagedaseimaks kaebuseks väga vererohked päevad. Seda probleemi mul polnud. Müoom oli mul väga väike kah - 2,2*2,4 cm. Internetist selle haiguse kohta uurides jäi silma vaid nii palju, et peale esmaskordset avastamist tasuks minna uuesti kontrolli poole aasta pärast. Elasin siis oma tavalist elu edasi, probleeme polnud. Pikematel jooksudel (marat