Otse põhisisu juurde

September 2019 II osa

Kui ma oma eelmises postituses kirjutasin lahti 1.-15. septembri, siis selles postituses räägin 16.-30. septmebrist ning võtan kuu lõplikult kokku.

16. - 22. september

Esmaspäev - hommikul sörkisin rahulikus tempos 5,04 km, ajaks tuli 28:50, keskmine tempo 5:43 min/km. Õhtul jalutasin 4,04 km ajaga 50:22.

Teisipäev - hommikul kõndisin 7,34 km ajaga 1:20:22. Õhtul jooksin 10,06 km ajaga 58:25, keskmine tempo 5:48 min/km.

Kolmapäev - õhtupoolikul jalutasin 5,27 km ajaga 1:03:09, kõndimise esimene pool oli ühe koeraga ning teine pool teise koeraga. Hilisõhtul jalutasin nendega veel ühe kilomeetri.




Neljapäev - jooksin 10,10 km ajaga 51:47. Üritasin joosta maratoni tempos, st keskmise tempoga 5:30-5:40 min/km. Vorm ja enesetunne olid aga nii head, et keskmiseks tempoks tuli hoopis 5:08 min/km. Jooksu aeglaseim kilomeeter oli esimene ajaga 5:23 min/km, kiireim viimane ajaga 4:49. Keskmine pulss tuli sellise tempoga 161. Tegemist oli igati õnnestunud jooksuga.
Kuna ilm oli jahe ja tuuline, sai kohe Sporddirectist soetatud jooksujakk/kilekas järgi proovitud.😊



Reede - saime Elvas Katiga kokku, et teha koos üks sörk-matk. Süsteem oli selline, et ühe kilomeetri kõndisime, kaks järgmist jooksime. Sellise dünaamikaga tuli kokku peaaegu 22 km. Ajakulu oli 2:33:05.




Pärast suundusime pubisse Üksteist sooja kakaod ja teed jooma, ise võtsin tüki kooki lisaks.




Laupäev - võtsin jooksuvaba päeva. Hoopis kõndisin 5,17 km ajaga 56:43.

Pühapäev - Lõunal jooksin 10,16 km ajaga 54:58, keskmine tempo 5:25 min/km. Hiljem sai metsas seeni otsides 1,75 km maha kõnnitud viiekümne nelja minutiga. Seenelkäimiseks ehk lühike aeg ja distants, kuid meile tuntud heas seenekohas polnud seeni.




23. - 29. september

Esmaspäev - hommikul jooksin 7,07 km ajaga 39:48, keskmine tempo 5:38 min/km (maratoni tempos jooks). Õhtul tegin lühikese kiirustrenni - 3,05 km ajaga 14:25, keskmine tempo 4:43 min/km.

Teisipäev - lõunal sõitsin jalgrattaga 10,39 km ajaga 37:18. Hiljem jooksin 13,22 km ajaga 1:14:23, keskmiseks tempoks sain 5:38 min/km ehk taas jooksin maratoni tempos. Tegelikult oli mul plaan joosta 21-22 km ehk maratonieelne pikem jooks ära teha. Paraku, ei saanud ma kodu juures teisele ringile minna, vaid pidin treeningu katkestama varbavalu tõttu.

Kolmapäev - nädalane puhkus koos paari vaba päevaga oli läbi saanud ning tuli tagasi tööle minna. Kuna sain Elvasse kohale liiga vara, tegin oma kõndimise seal ära. Kokku kõndisin 7,03 km ajaga 1:05:15, keskmine tempo 9:17 min/km.




Neljapäev - läksime emaga jalgsi tööle, 9,07 km ajaga 1:31:01. Kuna mul oli tööpäeva alguseni rohkem aega kui temal, suundusin ise veel piparmündi kakaod jooma Olerexi kohvikusse. Elvas kahjuks sellist kohvikut pole, nagu Werner. Kohvi jms sooja jooki saabki, kas tanklast või siis restoranist/pubist (viimased avatakse alles 11, Tartus võib aga hubasesse Werneri kohvikusse minna juba päris vara hommikul). Elva on väike linn ja ilmselt sügisest kevadeni ei majandaks kohvik selles kohas end ära.



Reede - jooksin 10,10 km ajaga 58:38, keskmine tempo vaid 5:48 min/km. Plaanis oli joosta maratoni tempos, kuid plaan ebaõnnestus. Võimalik, et seda mõjutas mu kuuseis. Keskmine pulss oli sel jooksul 163. Mul juba õnnestub aina rohkem joosta nii, et keskmine pulss alla 170, mis on ainult hea.
Õhtul kõndisin 4,11 km ajaga 46:54.

Laupäev - uus katse teha maratonieelne pikem jooks maratoni tempos (st eeldatavad km ajad 5:30 - 5:40). Sel korral läks jooks väga hästi ning kuskilt ei valutanud. Jooksin täpselt 22 km ajaga 2:04:02, keskmine tempo 5:38 min/km. Aeglaseim kilomeeter oli kuues ajaga 5:52 ning kiireim viimane ajaga 5:12. Enamik kilomeetreid õnnestus läbida tempoga alla 5:40, aeglasemad olid need, kus mul oli joogipunkt ja paar tükki millegipärast veel. Sel jooksul tekitasin enda trajektoorile kaks joogipunkti. Ilm ei olnud nii hull, et pudelit kaasas tassida. Samas natuke juua aeg-ajalt tahtsid, isetehtud joogipunktid lahendasid olukorra täitsa hästi ära. 😊




Pühapäev - tööpäev ning ühtlasi trennivaba päev (kolmas päev, mil ei osalenud Jooks on lahe septembrikuu väljakutses).

30.09 

Esmaspäev - jooksin 5,01 km ajaga 29:25, keskmine tempo 5:52 min/km ja sellega sain lugeda septembrikuu väljakutse õnnestunuks. Septembris loositi osalejate vahel iga päev auhindu ning ühe päeva eest võitsin minagi kaks plokki Vurtsvasserit (üks plokk küll asendati Värska veega, kuid teine plokk peaks päriselt Vurtsvasser tulema 😊).

Septembris jooksin 209 km, millega olen ülimalt rahul (august 189 km). Lisaks kõndisin möödunud kuul 68,77 km (august 70,10 km) ning rattaga sõitsin 103 km (august 205 km).



Lisaks jõudsin möödunud kuul lugeda läbi kaks raamatut Robert T. Kiyosaki "Rikas isa, vaene isa" ning Michael E. Gerberi "Ettevõtlusmüüt."

Seega mis oli septembris head ja õnnestus?
  • septembriväljakutse 27. päeval;
  • väike auhinnaline võit;
  • raamatu lugemine;
  • Valmiera poolmaratonil osalemine;
  • sörk-matk Katiga;
  • jooksuvormi paranemine/arenemine.
Millega soovin hakkama saada oktoobris?

  • Tartu linnamaratoni läbimine (vähemalt alla 4h);
  • oktoobrikuine 5 km väljakutses osalemine (5 vaba päeva lubatud); 
  • vähemalt 1 raamatu läbi lugemine (hetkel pooleli Marianne Fredrikssoni "Simon ja tammed").
Muide, oktoobri alguses saan breketitest ka lõpuks lahti. Alumine rida sai vabaks juba 1. oktoobril, aga lõplikult saan neist vabaks (ehk ülemisest reast) 8. oktoobril.


Rohkem ei oskagi midagi siia kirjutada, september kokku võetud, oktoobri plaanid välja öeldud. Polegi muud, kui tuleb tegutsema asuda. 😊

Jooksmiseni! 😉

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Minu tellimused Aliexpressist 2014-2016

Panen siia pildid väikese selgitusega toodetest, mis olen ostnud. Pildid panengi konkreetselt enda asjadest, nii nagu nad kätte sain. Mu kõige esimene proovitellimus oli 16.mail 2014. Tellisin 6.35 eurot maksva siidise vööga kleidi S suurus. Minu mõõdud ongi XS/S (rohkem XS). See oli mulle paraku tiba suur ja ebaõnnestunud ost. Seda kleiti mul enam pole alleski. Nüüd oma aliexpressi lehelt vaadates näen, et olen tellinud samal päeval kaks kleiti. Tellisin ka ühe kollase suvekleidi, maksis 7,09 eurot, samuti S suurus. See oli üks mu lemmikkleite. Panen nüüd ka paar pilti, kus mul on see kleit seljas. :) Sellest kleidist ma jäin ilma, sest juhtus üks tobe õnnetus. Maal trügivad ikka sügisel rotid kappi, mu lemmik kleit oli mingi kurja roti poolt nii katki näritud, et pidin ära viskama. Seda toodet seal enam müügil pole ka, muidu telliks uue, vb sinise, sest tumesinine tundus ka väga ilus. Ma olen sel esimesel korral prooviks kohe mitu asja tellinud, tellisin

Kauneid kohti Eestimaal (Põhja-Eesti ümbrus)

Kuna ma käisin juuli lõpus/augusti alguses meie kodumaa kaunites paikades, siis otsustasin teha sel teemal siia blogisse ühe postituse. Nii mõnigi koht oli minu jaoks täiesti uus. Käesoleval aastal on "Puhka Eestis" eriti teemas. Kusjuures meil saab puhata küll. Siin postituses mainitud kohtades  käisime kolme päeva jooksul (aitäh mu  tädile , kes mind neisse kohtadesse sõidutas). Teksti tuleb siin vähe, pilte palju (fotod on tehtud tavalise nutitelefoniga). Esimesel päeval külastasime Jägala juga. Kusjuures mina polnud seal varem käinud. Tegemist on looduslikult ilusa vaatamisväärsusega. Samas jalutamist on seal vähe, vähemalt mulle tundus vaid üks pisike rajake olevat. Kui olime juga, sh jõge, piisavalt imetlenud, läksime vaatama 5 km eemal asuvat Linnamäe hüdroelektrijaama. Õhtupoole jalutasime Kadrioru pargis, sh roosiaias. Park ja roosiaed on mõlemad nii ilusad, et muudkui pildista ja imetle.  Teisel päeval k

Teekond elu esimese operatsioonini ning operatsioon ise (laparoskoopia)

Kui mul 2019 aasta veebruaris esmakordselt müoom diagnoositi, ei osanud ma sellest esialgu mitte midagi arvata. Arst ütles vaid, et ma tuleks aasta pärast kindlasti kontrolli tagasi, aga kui probleeme tekib, võin alati ka varem tulla. Läksin ära, koduteel mõtlesin, et müoom - ma olen seda sõna kuulnud, aga mis see on. Googeldades ehmatas esimese hooga sõna kasvaja ikka väga ära. Uurisin netist selle kohta edasi ja sain aru, et karta pole mul midagi vaja. See healoomuline kasvaja avastataksegi enamjaolt tavalise günekoloogilise läbivaatuse käigus ultraheliga. Pahaloomuliseks muutumise tõenäosus alla 1 protsendi. Sümptomite puhul on naistel sagedaseimaks kaebuseks väga vererohked päevad. Seda probleemi mul polnud. Müoom oli mul väga väike kah - 2,2*2,4 cm. Internetist selle haiguse kohta uurides jäi silma vaid nii palju, et peale esmaskordset avastamist tasuks minna uuesti kontrolli poole aasta pärast. Elasin siis oma tavalist elu edasi, probleeme polnud. Pikematel jooksudel (marat