Otse põhisisu juurde

Teel oma esimese maratoni poole - maratoni nädal

Maratoni nädal oli mul küllaltki trennirohke nädal. Kuna eelneval nädalal oli terviseprobleemide tõttu 0 jooksukilomeetrit, siis maratoni nädalal ei saanud seda endale lubada. Ma jooksin iga päev natukene.

Esmaspäev - kaks viiekilomeetrist jooksu, kõigepealt 5,37 km ajaga 28:08, keskmine tempo 5:14 min/km (reaalselt oli ehk see maa paarsada meetrit lühem ja Endomondo valetas, keskmine võis ka pigem 5:20 min/k kandis olla). 

Õhtul jooksin teisel rajal see 5,34 km ning GPS oli seal õigem. Jooksin peaaegu pool tundi (29:36), jooksu keskmine tempo oli 5:33 min/km. Aeglaseim oli esimene kilomeeter ajaga 5:58 min/km ning kiireim viies ajaga 5:20 min/km. Ühesõnaga selline mõnus õhtune sörkjooks.

Teisipäev - viimane veidi pikem jooks enne maratoni. Jooksin rahulikus tempos 14,08 km ajaga 1:18:05. Aeglaseim oli esimene kilomeeter ajaga 5:55 min/km ning kiireim viimane ajaga 4:59 min/km. Selle jooksu keskmine tempo oli 5:33 min/km. Taaskord oli tegemist meeldiva õhtuse sörkjooksuga.

Kolmapäev - hommikul enne tööle minekut jooksin 5,15 km ajaga 26:18. Oleksin tahtnud kiiremini joosta, aga jalad ei tulnud mu sooviga kaasa. Esimese kilomeetri aeg oli 5:24, soojenduseks võis rahul olla küll. Teise kilomeetri aeg oli 5:13. Lootsin, et suudan siis alates kolmandast kilomeetrist saada järgnevate kilomeetrite ajad alla 4 minuti. Kolmanda kilomeetri aeg tuli 5:05 ning neljanda aeg 5:10. Alles viimase kilomeetri suutsin joosta soovitult alla viie minuti ehk ajaga 4:43 min/km. Selle jooksu keskmine tempo oli 5:06 min/km. Kuigi ma ajaga väga rahul polnud, siis vähemalt ei jäänud trenn tegemata. 
Õhtul sain rattaga koju sõita.

Neljapäev - hommikune kiirustrenn, jooksin 3,2 km ajaga 15:19. Kilomeetrite ajad järjest tulid 5:13, 4:35 ja 4:35. Selle jooksu keskmine tempo oli 4:47 min/km. Võis juba enam-vähem rahule jääda, kuigi esimene kilomeeter tuli üle viie minuti (vabandan end välja, et soojenduskilomeeter). 
Hiljem sai rattaga tööle ning õhtul koju tagasi sõidetud.

Reede - lõunal sai natuke rattaga sõidetud ning õhtupoolikul üks lühem jooksutrenn ette võetud. Jooksin 4,3 km ajaga 22:06. Kilomeetrtite ajad järjest tulid 5:26, 5:13, 5:05 ja 4:58. Selle jooksu keskmine tempo oli 5:08 min/km.

Laupäev - viimane maratonieelne jooks, 6,24 km ajaga 32:35. Jooksu algus oli rahulik sörk ning viimased kilomeetrid sai veidi kiiremini läbitud. Aeglaseim oli esimene kilomeeter ajaga 5:41 min/km ning kiireim viimane ajaga 4:52 min/km. Selle jooksu keskmine tempo oli 5:13 min/km.
Õhtul tegin veel ühe toreda jalutuskäigu, 6,84 km kõndisin ajaga 1:14:37.

Pühapäev - jooksin Tallinnas oma elu esimese maratoni. 42,2 km läbisin ajaga 3:54:52 ning ühtlasi negatiivse splitiga. Sain väga hea elamuse osaliseks. Kirjutasin sellest jooksust eraldi postituse SIIN.

Maratoni nädalal jooksin kokku 86,09 km, mis on ilmselt mu uus nädala rekord. Lisaks sai 39,64 km rattaga sõidetud ning 6,84 km jalutatud. Võin nädalaga rahule jääda küll.

Nüüd annan veel teada ka selle, et see oli mu viimane nädala kokkuvõte. Eelmisel aastal kirjutasin nädala kokkuvõtteid iseenda motiveerimiseks. Käesoleval aastal jagasin lugejatega infot, kuidas esimeseks maratoniks valmistumine edeneb. Kuna mul on tulnud jooksmise vastu armastus, mul pole motivatsiooni puudust jooksma minekuks ning esimese jooksumaratoni taga on linnuke kirjas, siis ei näe ma nädala kokkuvõtteid enam vajalikuks. Pealegi on mul raske aega leida nii tihedalt kirjutamiseks. Treeningud, töö ning kodused toimetused võtavad oma aja. Küll aga see ei tähenda seda, et ma blogimise maha jätan! Jäävad kuukokkuvõtted ning võistluste postitused.





Jooksmiseni! 😉

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Minu tellimused Aliexpressist 2014-2016

Panen siia pildid väikese selgitusega toodetest, mis olen ostnud. Pildid panengi konkreetselt enda asjadest, nii nagu nad kätte sain. Mu kõige esimene proovitellimus oli 16.mail 2014. Tellisin 6.35 eurot maksva siidise vööga kleidi S suurus. Minu mõõdud ongi XS/S (rohkem XS). See oli mulle paraku tiba suur ja ebaõnnestunud ost. Seda kleiti mul enam pole alleski. Nüüd oma aliexpressi lehelt vaadates näen, et olen tellinud samal päeval kaks kleiti. Tellisin ka ühe kollase suvekleidi, maksis 7,09 eurot, samuti S suurus. See oli üks mu lemmikkleite. Panen nüüd ka paar pilti, kus mul on see kleit seljas. :) Sellest kleidist ma jäin ilma, sest juhtus üks tobe õnnetus. Maal trügivad ikka sügisel rotid kappi, mu lemmik kleit oli mingi kurja roti poolt nii katki näritud, et pidin ära viskama. Seda toodet seal enam müügil pole ka, muidu telliks uue, vb sinise, sest tumesinine tundus ka väga ilus. Ma olen sel esimesel korral prooviks kohe mitu asja tellinud, tellisin

Kauneid kohti Eestimaal (Põhja-Eesti ümbrus)

Kuna ma käisin juuli lõpus/augusti alguses meie kodumaa kaunites paikades, siis otsustasin teha sel teemal siia blogisse ühe postituse. Nii mõnigi koht oli minu jaoks täiesti uus. Käesoleval aastal on "Puhka Eestis" eriti teemas. Kusjuures meil saab puhata küll. Siin postituses mainitud kohtades  käisime kolme päeva jooksul (aitäh mu  tädile , kes mind neisse kohtadesse sõidutas). Teksti tuleb siin vähe, pilte palju (fotod on tehtud tavalise nutitelefoniga). Esimesel päeval külastasime Jägala juga. Kusjuures mina polnud seal varem käinud. Tegemist on looduslikult ilusa vaatamisväärsusega. Samas jalutamist on seal vähe, vähemalt mulle tundus vaid üks pisike rajake olevat. Kui olime juga, sh jõge, piisavalt imetlenud, läksime vaatama 5 km eemal asuvat Linnamäe hüdroelektrijaama. Õhtupoole jalutasime Kadrioru pargis, sh roosiaias. Park ja roosiaed on mõlemad nii ilusad, et muudkui pildista ja imetle.  Teisel päeval k

Teekond elu esimese operatsioonini ning operatsioon ise (laparoskoopia)

Kui mul 2019 aasta veebruaris esmakordselt müoom diagnoositi, ei osanud ma sellest esialgu mitte midagi arvata. Arst ütles vaid, et ma tuleks aasta pärast kindlasti kontrolli tagasi, aga kui probleeme tekib, võin alati ka varem tulla. Läksin ära, koduteel mõtlesin, et müoom - ma olen seda sõna kuulnud, aga mis see on. Googeldades ehmatas esimese hooga sõna kasvaja ikka väga ära. Uurisin netist selle kohta edasi ja sain aru, et karta pole mul midagi vaja. See healoomuline kasvaja avastataksegi enamjaolt tavalise günekoloogilise läbivaatuse käigus ultraheliga. Pahaloomuliseks muutumise tõenäosus alla 1 protsendi. Sümptomite puhul on naistel sagedaseimaks kaebuseks väga vererohked päevad. Seda probleemi mul polnud. Müoom oli mul väga väike kah - 2,2*2,4 cm. Internetist selle haiguse kohta uurides jäi silma vaid nii palju, et peale esmaskordset avastamist tasuks minna uuesti kontrolli poole aasta pärast. Elasin siis oma tavalist elu edasi, probleeme polnud. Pikematel jooksudel (marat