Otse põhisisu juurde

Juuni 2020

Täiesti uskumatu, aga käesolevast aastast on pool juba läbi saanud. Juunikuus sai enim rattaga sõidetud, natuke sai jalutatud ning jooksma jõudsin samuti mitmel korral. Osalesin kolmel jooksuvõistlusel - Elva südaööjooks (10 km), Suunto 83. virtuaaljooks (21,2 km) ning kuu viimasel päeval Kambja tervisejooksul (peaaegu 5 km). Kuna eraldi postitust neist ei teinud, siis mainin siinses postituses paari sõnaga.

01. - 07. juuni

Esmaspäeval jooksin 5 km ajaga 26:52, alustatud sai rahulikult, sest esimese kilomeetri aeg tuli 5:55. Tempot sai tasapisi tõstetud ning viimane km sai joostud juba ajaga 4:56. Keskmine tempo tuli 5:22 min/km, keskmine pulss 171. Teisipäeval jooksin koos isaga Laguja-Illi-Etsaste-Laguja ringi, distants tuli 13,55 km. Läbisime selle ajaga 1:18:12, keskmine tempo 5:46 min/km, minu keskmine pulss 170. Päike paistis ja soe oli, aga tehtud see jooks sai. 😃

Kolmapäev ja neljapäev olid tööpäevad, hommikuti sõitsin rattaga tööle, neljapäeva õhtul tagasi koju.

Reedel oli vaba päev, aga kuna hommikupoole oli Tartus tegemist, siis seal sai kokku 3,7 km kõnnitud. Jooksma sel päeval ei jõudnudki. Laupäeval jooksin see eest kaks korda - hommikul 5,05 km rahulikus tempos (aeg 29:55, keskmine tempo 5:55 min/km, pulss 172) ning õhtul 5,01 km veidi kiiremas tempos (ajaga 27:21, keskmine tempo 5:28, keskmine pulss 176).

08. - 14. juuni 

Tööl oli pikk nädal, mis tõttu rattaga sa sõidetud nii E, T, R, L kui ka P. Kolmapäeval sai jalutatud 3,23 km (Tagurpidi maja juurest Tartu kesklinna, tegelikult eelnevalt sai kõnnitud Annelinnast Tagurpidi majani, aga ma ei pannud siis kella käima). Nii piinlik lugu, kui see ka poleks, sel nädalal ma jooksma ei jõudnudki. Kuid selle nädala kaks ainukest vaba päeva sai veedetud õeraasuga, nii et mis seal ikka. Jooksma jõudsin juunikuus veel mitmel korral.





15. - 21. juuni

Esmaspäeval jalutasin 5,57 km ajaga 1:08:10. Hiljem jooksin 7,05 km ajaga 42:03, keskmine tempo 5:58, keskmine pulss 162.

Teisipäeval registreerisin end Elva Südaööjooksule ning jooksin samal päeval 10 km. Ilm oli käesoleva aasta juunile kohaselt väga soe. Isa saatis mind rattaga, andes mulle vajadusel juua. Endal oli mul vaid kell jooksmiseks käe peal. Nii on hea joosta, kui midagi ei pea kaasas tassima. 10 km sai joostud ajaga 55:32, keskmine tempo 5:33 min/km. Selle suvesoojaga viskas pulsi ka üles, keskmine tuli lausa 180 (peale jooksu lõpetamist hakkas pulss kohe alla tagasi tulema).



Kolmapäeval ja neljapäeval sai hommikuti rattaga tööle sõidetud ning õhtuti koju tagasi vändatud.

Reedel jooksin 7,03 km ajaga 38:47, keskmine tempo 5:31 min/km, keskmine pulss 169. Laupäeval jooksin 5,01 km kiirendustega (esimesed 500 m  rahulik, siis 250 m kiire-250 m rahulik rütm, viimane 500 m kõik kiire). Kokku kulus aega 24:40. Keskmine tempo 4:55 min/km (km ajad järjest tulid 5:35, 4:53, 4:48, 4:45 ja 4:37). Ülikiire jooksuga tuli muidugi ka ülikiire pulss - keskmine 184.

Pühapäeval võtsin Suunto virtuaaljooksu raames ette poolmaratoni. Isa tuli mind taas rattaga saatma ning vajadusel ka jootma. Ilm oli taas suviselt palav. Jooksma läksin kell 19:32, et päris öösel ei lõpetaks. Esimese kolmandiku tiirutasime kruusateedel, edasi sai suur osa distantsist asfaltil joostud ning viimased 500 m olid taas kruusal. Juua tahtsin esimeses pooles iga 3 km tagant, hiljem juba harvemini. Eks õhk muutus ka väljas tasapisi paremaks. 21,2 km läbisin ajaga 2:02:49, keskmine tempo 5:48 min/km. Kõige aeglasem oli esimene km - 6:17 ning kiireim viimane - 4:57. Keskmine pulss tuli 170. Väga hea meel oli peale jooksu, et õnnestus juunis ikka üks poolmaratongi läbida.




22. - 28. juuni

E, T, R, L ja P sai hommikuti rattaga tööle sõidetud, aga õhtuti tuldi mulle järele. T hilisõhtul sai paar tundi ikka jaanilõkke ääres ka istutud. 😀 Kolmapäeval ei teinud ma millegipärast midagi. Neljapäeval jalutasin 3,22 km ning hiljem tegin lühikese kiirustrenni - 4 km ajaga 20:42, keskmine tempo 5:10 min/km (km ajad järjest 5:38, 5:03, 5:04 ja 4:55), keskmine pulss 178.

29. - 30. juuni

Esmaspäeval tegin kaks lühikest jooksu. Mingi kuue paiku õhtul jooksin nö soojenduseks 3 km rahulikus tempos. Aega kulus 16:43, keskmine tempo 5:34, keskmine pulss 148. Kuna peenikest vihma oli just sadama hakanud, siis ei lämmatanud enam ja päris hea oli joosta. Mõni tund hiljem jooksin 3 km võimalikult kiires tempos. Aega kulus 14:55, keskmine tempo 4:58 min/km (km ajad järjest tulid 5:07; 4:54 ja 4:52). Keskmine pulss oli 175.

Teisipäeval käisin Kambjas tervisejooksul. Tegemist on väikese võistlusega, kus osavõtt on tasuta, rada on peaaegu 5 km. Start on avatud kell 18-20 ning finiš suletakse kell 21. Ise läksin poole seitsme  paiku. Isa viis mu kohale, tema ise ei saanud paraku tervislikel põhjustel osaleda. Kui möödunud aastal ühel selle sarja etapil osalesin, siis jooksin kilomeetreid üle kuue minuti, sest rada on raske. See Kopsumägi on ikka üks tõeline mägi. 😀 Esimene kilomeeter väga raske polnud. Minust jooksis üks mees mööda ning ise möödusin päris mitmest jooksjast ja jalutajast. Selle kilomeetri läbisin ajaga 5:19. Teisele kilomeetrile jäi juba üks raske tõus ning kilomeetri aeg tuli 5:39. Olin põlvpükste ja maikaga ning päris palav oli juba. Õnneks hakkas vihma sadama, mis oli kosutav. Kolmanda kilomeetri jooksin uhkes üksinduses metsa vahel, kilomeetri ajaks tuli 5:05. Neljandal kilomeetril tuli hästi pikk tõus, enne seda jooksin veel kahest mehest mööda ja nemad mulle seljataha jäidki. Kui see tõus kord läbi sai, siis lõpuni välja oli rada kergem - laskuva raja profiiliga, kuigi pööramisi oli omajagu lisaks vihmajärgsele murule ja metsateele. Lõpus jooksin veel kahest lapsest mööda. Enda kella järgi jooksin 4,71 km ajaga 24:41. Praegu seda postitust kirjutades läksin Kambja lehele tulemusi vaatama (siin on link) ning nägin, et ametlikuks ajaks sain 24:37,2. Selle ajaga sain 65 naise seast 3. koha! 😀 Sarja teine etapp on 21. juulil, aga siis ma joosta ei tohi. Hea kui kõndidagi aeglaselt jalutadagi saan (mul on 6. juulil laporoskoopiline operatsioon).




Juunis tuli jooksukilomeetreid vaid 104, mis on ikka omajagu vähem kui maikuine 161 km. Rattaga sõitsin möödunud kuul 195 km (mais 142 km). Kõndimist sai salvestatud vaid 29,14 km (mais 31,66 km), kuid eks iga käimisega ei pane kella tööle kah. Reaalselt sai ikka pisut rohkem kõnnitud. Juunis sai endale välja joostud 2 medalit ning kuu viimasel päeval tuli väga hästi välja Kambja jooks. Kuigi jooksukilomeetreid kogunes vähem kui mais, siis võin rahule jääda küll. Enne pikemale jooksupausile minekut on vorm õnneks päris hea. Nii et kui tulevikus uuesti jooksma hakkan, siis saan alustada nö vana rasva pealt ja ehk ei lähe vorm selle paari kuuga väga alla.

Jooksmiseni! 😉



Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Minu tellimused Aliexpressist 2014-2016

Panen siia pildid väikese selgitusega toodetest, mis olen ostnud. Pildid panengi konkreetselt enda asjadest, nii nagu nad kätte sain. Mu kõige esimene proovitellimus oli 16.mail 2014. Tellisin 6.35 eurot maksva siidise vööga kleidi S suurus. Minu mõõdud ongi XS/S (rohkem XS). See oli mulle paraku tiba suur ja ebaõnnestunud ost. Seda kleiti mul enam pole alleski. Nüüd oma aliexpressi lehelt vaadates näen, et olen tellinud samal päeval kaks kleiti. Tellisin ka ühe kollase suvekleidi, maksis 7,09 eurot, samuti S suurus. See oli üks mu lemmikkleite. Panen nüüd ka paar pilti, kus mul on see kleit seljas. :) Sellest kleidist ma jäin ilma, sest juhtus üks tobe õnnetus. Maal trügivad ikka sügisel rotid kappi, mu lemmik kleit oli mingi kurja roti poolt nii katki näritud, et pidin ära viskama. Seda toodet seal enam müügil pole ka, muidu telliks uue, vb sinise, sest tumesinine tundus ka väga ilus. Ma olen sel esimesel korral prooviks kohe mitu asja tellinud, tellisin

Kauneid kohti Eestimaal (Põhja-Eesti ümbrus)

Kuna ma käisin juuli lõpus/augusti alguses meie kodumaa kaunites paikades, siis otsustasin teha sel teemal siia blogisse ühe postituse. Nii mõnigi koht oli minu jaoks täiesti uus. Käesoleval aastal on "Puhka Eestis" eriti teemas. Kusjuures meil saab puhata küll. Siin postituses mainitud kohtades  käisime kolme päeva jooksul (aitäh mu  tädile , kes mind neisse kohtadesse sõidutas). Teksti tuleb siin vähe, pilte palju (fotod on tehtud tavalise nutitelefoniga). Esimesel päeval külastasime Jägala juga. Kusjuures mina polnud seal varem käinud. Tegemist on looduslikult ilusa vaatamisväärsusega. Samas jalutamist on seal vähe, vähemalt mulle tundus vaid üks pisike rajake olevat. Kui olime juga, sh jõge, piisavalt imetlenud, läksime vaatama 5 km eemal asuvat Linnamäe hüdroelektrijaama. Õhtupoole jalutasime Kadrioru pargis, sh roosiaias. Park ja roosiaed on mõlemad nii ilusad, et muudkui pildista ja imetle.  Teisel päeval k

Teekond elu esimese operatsioonini ning operatsioon ise (laparoskoopia)

Kui mul 2019 aasta veebruaris esmakordselt müoom diagnoositi, ei osanud ma sellest esialgu mitte midagi arvata. Arst ütles vaid, et ma tuleks aasta pärast kindlasti kontrolli tagasi, aga kui probleeme tekib, võin alati ka varem tulla. Läksin ära, koduteel mõtlesin, et müoom - ma olen seda sõna kuulnud, aga mis see on. Googeldades ehmatas esimese hooga sõna kasvaja ikka väga ära. Uurisin netist selle kohta edasi ja sain aru, et karta pole mul midagi vaja. See healoomuline kasvaja avastataksegi enamjaolt tavalise günekoloogilise läbivaatuse käigus ultraheliga. Pahaloomuliseks muutumise tõenäosus alla 1 protsendi. Sümptomite puhul on naistel sagedaseimaks kaebuseks väga vererohked päevad. Seda probleemi mul polnud. Müoom oli mul väga väike kah - 2,2*2,4 cm. Internetist selle haiguse kohta uurides jäi silma vaid nii palju, et peale esmaskordset avastamist tasuks minna uuesti kontrolli poole aasta pärast. Elasin siis oma tavalist elu edasi, probleeme polnud. Pikematel jooksudel (marat