Otse põhisisu juurde

Mai 2020 kokkuvõte

Üle pika aja oli selline kuu, kus ma olen iseendaga väga rahul. Jooksukilomeetreid tuli piisavalt, rattaga sai omajagu sõidetud ning jooksuvabu päevi oli samuti parasjagu.

1. - 10. mai

Kuu alguse nädalavahetus esimesest kolmanda maini, siis ma ei jooksnud, rattaga sai hommikuti lihtsalt tööle sõidetud (reedel tagasi ka rattaga, L ja P tuldi mulle autoga järele).

Esmaspäeval (04.05.2020) jooksin 11,01 km ajaga 1:03:32, keskmine tempo 5:46 min/km, keskmine pulss 164. Teisipäeval jooksin 5,04 km ajaga 28:44, keskmine tempo 5:42 min/km, pulss 162. Õhtupoole veel jalutasin 3,5 km, sest õues oli väga ilus päikeseloojang, mis värvis ka pilved roosakas-oranžikaks, vaade oli ikka väga ilus.



Kolmapäeval ja neljapäeval sõitsin hommikul rattaga tööle ning õhtul koju tagasi. Reedel registreerisin end Tartu maastikamaratoni virtuaaljooksule ning läksin jooksin kohe oma 24 km ära. Aega kulus 2 tundi 22 minutit, keskmine tempo 5:55 min/km, keskmine pulss 170 (raske rada ja soe ilm). Sellest jooksust kirjutasin täpsemalt SIIN. Laupäeval piirdusin jalutamisega, sest ei tahtnud joosta, kõndisin 6,59 km. Pühapäeval olin juba tagasi jooksurajal - 10,55 km ajaga 1:03:30, keskmine tempo 6:01 min/km, pulss 168.





11. - 17. mai

Esmaspäeva hommikul läksin jooksma viit kilomeetrit, piirdusin aga neljaga, sest ilm läks väga hulluks - rahe, vihm ja tuul. 4,04 km sai joostud ajaga 22:31, keskmine tempo 5:34 min/km, pulss 171. Kiireim kilomeeter oli neljas, mis sai joostud täpselt viie minutiga. Teisipäeval puhkasin kõikidest treeningutest, isegi kõndima ei läinud. Kolmapäeva õhtupoolikul jooksin 12,01 km ajaga 1:12:25, keskmine tempo 6:02 min/km, pulss 166. Kuna taevas oli end igasuguse kujuga pilvi täis maalinud, siis mõne pilvepildi tegin ka telefoniga.




Neljapäeva õhtul jooksin 5,05 km ajaga 27:08, keskmine tempo 5:22 min/km, pulss 167. Kiireim kilomeeter tuli viies ajaga 5:01. Reedel jooksin täpselt 10 km ajaga 1:00:46, keskmine tempo 6:04 min/km, keskmine pulss 160 (jeeeee 😀). Laupäev ja pühapäev olid tööpäevad, neist viimase hommikul sai rattaga tööle sõidetud.

18. - 24. mai

Esmaspäeval jooksin 7,01 km ajaga 39:47, keskmine tempo 5:41 min/km, keskmine pulss 161. Hiljem sai veel 5 km jalutatud. Teispäeval sai küllaltki pikk jooks ette võetud - 16,2 km ajaga 1:42:33, keskmine tempo 6:20 min/km, pulss 159. Kolmapäev ja neljapäev olid tööpäevad, neist esimesel päeval sai rattaga tööle sõidetud. Reede hommikul sai Tartus vajalikud käigud jalgsi liigutud ning 3,8 km kogutud. Õhtul jooksin kodus 10,12 km ajaga 59:01, keskmine tempo 5:50 min/km, keskmine pulss 161. 

Laupäeval läksin õele Tartusse külla, linna peal sai hästi palju kõnnitud ja veidi ka pilte tehtud. Kuigi õhtuks olid jalad väsinud, tahtsin oma maijooksu just sellel kuupäeval ära teha. Jooksin ümber Anne kanali ringe, kuni 7 km sai täis. Läksin kiiresti jooksma, lühikese distantsi tõttu pulssi väga jälgima ei hakanud. Ometigi, jooks kujunes üllatavalt raskeks. Distantsi läbisin ajaga 38:04, keskmine tempo 5:26 min/km. Kiireim kilomeeter oli viimane ajaga 4:55 (ainuke alla viie minuti). Pulss kiskus ka selle jooksu ajal lakke, keskmine 177  ja max lausa 195 (max pole ammu üle 190 olnud). Vähemalt sai see jooks kirja ja tehtud. Õnneks 7 km on küllaltki lühike distants mu jaoks, nii et elas üle küll. 😃






Pühapäeva lõunal tegime veel õega Tartus lühikese jalutuskäigu - 4,42 km. Õhtul jooksin kodus 7,77 km ajaga 46:11, keskmine tempo 5:57 min/km, pulss 161 (max 177).

25. - 31. mai

Esmaspäeva ja teisipäeva hommikutel sai rattaga tööle sõidetud. Kolmapäeval oli taas nii ilus ilm, et pidi minema kohe jalutama - 8,17 km kõndisin maha. Õhtul jõudsin veel jooksmagi - 10,55 km ajaga 1:02:45, keskmine tempo 5:57 min/km, keskmine pulss 163.  



Neljapäeval jooksin 2*5 km. Hommikul jooksin rahulikus tempos - 5,06 km ajaga 30:27, keskmine tempo 6:01 min/km, keskmine pulss 171. Õhtul jooksin 5,02 km ajaga 26:35, keskmine tempo 5:18 min/km, keskmine pulss 170. See jooks oli selline, et esimene km rahulikult soojenduseks, edasi 250 m kiiresti - 250 m rahulikult dünaamikaga, kuni 4,5 km sai joostud. Viimased 500 m jooksin siis kõik kiiresti. Sellise dünaamikaga tulid kilomeetrite ajad järjest 6:00; 5:07; 5:12; 5:05 ja 5:07. Kuigi alla viie minuti ei õnnestunud ühtegi kilomeetrit joosta, siis päris hästi õnnestus sellegipoolest.

Reedel jooksin 10,10 km ajaga 58:18, keskmine tempo 5:46, pulss 175. Kuigi väljas oli tuuline, siis jooksmiseks oli nii palav ilm, et ma ise ka ei teadnud, miks ma end piinan kell 14:00 jooksmisega, 20:00 oleks juba palju parem õhk olnud. 😀 Laupäeva ja pühapäeva hommikul sõitsin rattaga tööle.

Maikuus osalesin kahel virtuaaljooksu võistlusel - Tartu maastikumaratonil (24 km) ning Tallinki maijooksul (7 km). Kokku jooksin möödunud kuul 161 km (viimati jooksin rohkem 2019 septembris - 220 km, aprillis 2020 jooksin 92,32 km). Jalgrattaga väntasin maha 142 km (aprillis 173). Kuna jooksin ja sõitsin rattaga palju, siis ekstra kõndimist tuli vähe 31,66 km (aprillis 23,43 km). Mina olen üle pika aja väga rahul, maikuus tulid treeningud hästi välja, jooksukilomeetreid kogunes piisavalt. Keskmine pulss aeg-ajalt teeb lollusi, kuid regulaarse treeninguga läheb seegi tasapisi paremuse poole.





Jooksmiseni! 😉

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Minu tellimused Aliexpressist 2014-2016

Panen siia pildid väikese selgitusega toodetest, mis olen ostnud. Pildid panengi konkreetselt enda asjadest, nii nagu nad kätte sain. Mu kõige esimene proovitellimus oli 16.mail 2014. Tellisin 6.35 eurot maksva siidise vööga kleidi S suurus. Minu mõõdud ongi XS/S (rohkem XS). See oli mulle paraku tiba suur ja ebaõnnestunud ost. Seda kleiti mul enam pole alleski. Nüüd oma aliexpressi lehelt vaadates näen, et olen tellinud samal päeval kaks kleiti. Tellisin ka ühe kollase suvekleidi, maksis 7,09 eurot, samuti S suurus. See oli üks mu lemmikkleite. Panen nüüd ka paar pilti, kus mul on see kleit seljas. :) Sellest kleidist ma jäin ilma, sest juhtus üks tobe õnnetus. Maal trügivad ikka sügisel rotid kappi, mu lemmik kleit oli mingi kurja roti poolt nii katki näritud, et pidin ära viskama. Seda toodet seal enam müügil pole ka, muidu telliks uue, vb sinise, sest tumesinine tundus ka väga ilus. Ma olen sel esimesel korral prooviks kohe mitu asja tellinud, tellisin

Kauneid kohti Eestimaal (Põhja-Eesti ümbrus)

Kuna ma käisin juuli lõpus/augusti alguses meie kodumaa kaunites paikades, siis otsustasin teha sel teemal siia blogisse ühe postituse. Nii mõnigi koht oli minu jaoks täiesti uus. Käesoleval aastal on "Puhka Eestis" eriti teemas. Kusjuures meil saab puhata küll. Siin postituses mainitud kohtades  käisime kolme päeva jooksul (aitäh mu  tädile , kes mind neisse kohtadesse sõidutas). Teksti tuleb siin vähe, pilte palju (fotod on tehtud tavalise nutitelefoniga). Esimesel päeval külastasime Jägala juga. Kusjuures mina polnud seal varem käinud. Tegemist on looduslikult ilusa vaatamisväärsusega. Samas jalutamist on seal vähe, vähemalt mulle tundus vaid üks pisike rajake olevat. Kui olime juga, sh jõge, piisavalt imetlenud, läksime vaatama 5 km eemal asuvat Linnamäe hüdroelektrijaama. Õhtupoole jalutasime Kadrioru pargis, sh roosiaias. Park ja roosiaed on mõlemad nii ilusad, et muudkui pildista ja imetle.  Teisel päeval k

Teekond elu esimese operatsioonini ning operatsioon ise (laparoskoopia)

Kui mul 2019 aasta veebruaris esmakordselt müoom diagnoositi, ei osanud ma sellest esialgu mitte midagi arvata. Arst ütles vaid, et ma tuleks aasta pärast kindlasti kontrolli tagasi, aga kui probleeme tekib, võin alati ka varem tulla. Läksin ära, koduteel mõtlesin, et müoom - ma olen seda sõna kuulnud, aga mis see on. Googeldades ehmatas esimese hooga sõna kasvaja ikka väga ära. Uurisin netist selle kohta edasi ja sain aru, et karta pole mul midagi vaja. See healoomuline kasvaja avastataksegi enamjaolt tavalise günekoloogilise läbivaatuse käigus ultraheliga. Pahaloomuliseks muutumise tõenäosus alla 1 protsendi. Sümptomite puhul on naistel sagedaseimaks kaebuseks väga vererohked päevad. Seda probleemi mul polnud. Müoom oli mul väga väike kah - 2,2*2,4 cm. Internetist selle haiguse kohta uurides jäi silma vaid nii palju, et peale esmaskordset avastamist tasuks minna uuesti kontrolli poole aasta pärast. Elasin siis oma tavalist elu edasi, probleeme polnud. Pikematel jooksudel (marat