Otse põhisisu juurde

Teel oma esimese maratoni poole - VI nädal

IV ja V nädalal puhkamine tuli õnneks mu seljale kasuks. Käesoleval, VI nädalal viisin end tagasi trennilainele. Nädala alguses olid lihtsamad ja lühemad treeningud, nädala lõppu jäid juba pikemad treeningud.

Esmaspäeval panin jookusriided selga ja läksin õue, siis oli ilm selline:


Jooksin selle ilusa ilmaga 4 km, tegelikult jooksu lõpus keeras ilm pisut ära ja pärast jooksu oli vaade juba selline:



Mina ise olin pärast jooksu selline, isegi üks langev lumehelves on päris hästi pildile jäänud. 😊



Nüüd paar sõna ka jooksust endast, 4 km sai täis ajaga 23:40. Aeglaseim oli kolmas kilomeeter ajaga 6:03 min/km ning kiireim oli teine kilomeeter ajaga 5:44 min/km. Selle jooksu keskmine kilomeetri tempo oli 5:56. Kuna see oli mu esimene jooks pärast kahenädalast pausi, siis ei hakanud kiirust taga ajama, vaid lihtsalt jooksin rahulikus tempos. Pärast jooksu oli enesetunne, nagu pärast jooksu alati, väga hea. Talvel jooksma mineku üks hea nipp on see, et pane jooksuriided selga, sest siis juba väga enam ümber ei mõtle. 😉


Lisaks tegin esmaspäeva õhtul oma suure koeraga 0,79-kilomeetrise jalutuskäigu. Ma oleksin temaga ehk veidi rohkem kõndinud, aga suure koera sikutamine andis mu seljale tunda ja siis lõpetasin varem. Koer sai muidugi oma asjad ikka ära aetud selle lühikese ajaga. 😃

Teisipäeval oli väga ilus päikesepaisteline ilm ning see lausa kutsus välja jalutama. 3.05 km kõndisin oma väikese sõbraga kolmekümne viie minutiga. Jagan mõnda ilusat pilti sellest jalutuskäigust nüüd. 








See pilt on zuumitud, kitsed liiguvad siinkandis pidevalt ringi. 😊



Teisipäeva pärastlõunal jooksin 3,11 km ajaga 18:18. Aeglaseim oli teine kilomeeter ajaga 5:59 min/km ning kiireim kolmas ajaga 5:44 min/km. Jooksu keskmine tempo oli 5:53 min/km. Mäletan, et pisut häiris mind lükkamata tee, mis tegi jooksu raskeks ja omakorda aeglasemaks.



Kolmapäev ja neljapäev olid tööpäevad ja ühtlasi trennivabad päevad. Kuna aga töö on suures osas jalgadel, siis aktiivsusmonitor/sammulugeja räägib enda eest (reaalsuses arvan, et paartuhat sammu siiski vähem...) ehk statistiline pilt mu vabast kolmapäevast (vt Yesteraday)...


Reedel veetsin kaks tundi jõusaalis, arvan, et sellest nö neto trenniaeg oli 1h:45min. Väga tore oli üle pika aja jõusaalis trenni teha. Väikesele jõusaalile sai ring peale tehtud, lihtsalt sel korral veel 14 kg-st hantlit ei tõstnud ning kangi tõstmise jätsin samuti vahele. Ei julgenud selja pärast veel riski võtta, järgmisel korral ilmselt juba saan taas neidki harjutusi teha. 😊

Laupäeval käisin isaga jooksmas ja see oli vist mu selle aasta kiireim jooks. Eks isa ergutas pidevalt tagant, et ma maha ei jääks ja lõpuni vastu peaks, kuigi jooksime vaid 4 km. 4 kilomeetrit sai minul täis ajaga 20:59. Aeglaseim oli esimene kilomeeter ajaga 5:32 min/km ning kiireim viimane, alla viie minuti, 4,42 min/km. Selle jooksu keskmine tempo oli 5:14 min/km. Teeolud olid selle jooksu ajal päris head, kuna teed olid lükatud, ei pidanud lumes "sumpama" sõiduteel ning samm oli hea. Viimasel kilomeetril jäin küll isast maha, aga olin ise väga rahul oma jooksuga. Joosta talvel kilomeeter alla viie minuti, see minu jaoks juba on midagi. 😊

Veidi pärast jooksu tegin ühe jalutuskäigu. Alguses olin veidi aega suurema koeraga ning hiljem jalutasin edasi väiksema sõbraga. Kõndisin 3,02 km ajaga 35:36. Kõnni teine pool, kui väikese koeraga jalutasin, oli hõlpsam teha tempokõndi, sest suuremat koera huvitavad ainult oma lõhnad. 😃
Minu sõbrad:



Pühapäeval sain Elvas kokku Katiga, selleks, et teha koos kahetunnine kõnd-sörk matk. Kui võistlustel ja üritustel tehake seda 5-minutit kõnd - 5-minutit jooks, siis meie läksime mugavama vastupanu teed ja tegime 1km-kõnd - 1km sörk ning nii kaks tundi järjest. Kulgesime osaliselt mööda Tartu jooksumaratoni rada, aga kuna osa rada ei saanud tänase suusaürituse pärast kasutada, siis vedasin Kati oma koduteele. Selleks ajaks, kui mu kodu oli nii 1,3 kilomeetri kaugusel, keerasime ringi ja läksime Elva suunas tagasi. Minul mõõtis Endomondo maaks 15 km, aga tean, et ühes kohas GPS valetas kindlalt mõnesaja meetriga. Katil tuli distantsiks 14,5 km.

Siin üks minu statistiline pilt meie kõnd-jooksust:


Siin on andmed Kati kellalt, kuna tema kell piiksus iga kord hiljem, siis hakkasime nii kõndima kui ka jooksma igal kilomeetril tema kella järgi. Seega on siin kilomeetrite ajad õigemad, sest kõndisime-jooksime samas tempos.


Me alustasime ja lõpetasime oma distantsi surnuaia juures. Kuigi mul auto oli seal, siis vanemad ning vend autovõtmega olid tervisepordikeskuses. Ütlesin Katile head aega ning pärast sellist trenni läksin kiirkõnniga tervisepordikeskusesse (sest ma olin treeningriietega ehk lihtsalt õues olemiseks oli see jahe riietus). Sain õnneks ema käest (nad olid isaga kumbki 31 km maha suusatanud) paar lonksu sooja teed ning siis sain veel korra sooja hoonesse minna. Peagi sain autovõtme ning sörkisin autoni, et see käima panna ja sooja saada. 
Nüüd siis statistiline pilt nö "sunnitud" lisatrennist, et sooja saada. 😊

Selle aasta VI nädal oli mul väga aktiivne. Kindlasti aitas kaasa see, et mul oli lühike nädal tööl ehk kolmapäev ja neljapäev olid ainsad tööpäevad. VII nädalal on needsamad nädalapäevad mul ainsatena vabad. Küllap tuleb siis kas või mõnest hommikust pisut aega näpistada. Möödunud nädala kohta ma ei saa öelda täpselt palju kõndisin ja palju jooksin. Kuigi täna tegin kõnni-jooksu segu, siis Endomondosse panin need kirja kõnnina. Nii palju saan öelda, et "Teel oma esimese maratoni poole - VI nädalal" läbisin 35,81 kilomeetrit ning ajaliselt tegin trenni 6h:30min. 
VI nädalat kokkuvõttev statistiline pilt:


Jooksmiseni! 😉

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Minu tellimused Aliexpressist 2014-2016

Panen siia pildid väikese selgitusega toodetest, mis olen ostnud. Pildid panengi konkreetselt enda asjadest, nii nagu nad kätte sain. Mu kõige esimene proovitellimus oli 16.mail 2014. Tellisin 6.35 eurot maksva siidise vööga kleidi S suurus. Minu mõõdud ongi XS/S (rohkem XS). See oli mulle paraku tiba suur ja ebaõnnestunud ost. Seda kleiti mul enam pole alleski. Nüüd oma aliexpressi lehelt vaadates näen, et olen tellinud samal päeval kaks kleiti. Tellisin ka ühe kollase suvekleidi, maksis 7,09 eurot, samuti S suurus. See oli üks mu lemmikkleite. Panen nüüd ka paar pilti, kus mul on see kleit seljas. :) Sellest kleidist ma jäin ilma, sest juhtus üks tobe õnnetus. Maal trügivad ikka sügisel rotid kappi, mu lemmik kleit oli mingi kurja roti poolt nii katki näritud, et pidin ära viskama. Seda toodet seal enam müügil pole ka, muidu telliks uue, vb sinise, sest tumesinine tundus ka väga ilus. Ma olen sel esimesel korral prooviks kohe mitu asja tellinud, tellisin

Teekond elu esimese operatsioonini ning operatsioon ise (laparoskoopia)

Kui mul 2019 aasta veebruaris esmakordselt müoom diagnoositi, ei osanud ma sellest esialgu mitte midagi arvata. Arst ütles vaid, et ma tuleks aasta pärast kindlasti kontrolli tagasi, aga kui probleeme tekib, võin alati ka varem tulla. Läksin ära, koduteel mõtlesin, et müoom - ma olen seda sõna kuulnud, aga mis see on. Googeldades ehmatas esimese hooga sõna kasvaja ikka väga ära. Uurisin netist selle kohta edasi ja sain aru, et karta pole mul midagi vaja. See healoomuline kasvaja avastataksegi enamjaolt tavalise günekoloogilise läbivaatuse käigus ultraheliga. Pahaloomuliseks muutumise tõenäosus alla 1 protsendi. Sümptomite puhul on naistel sagedaseimaks kaebuseks väga vererohked päevad. Seda probleemi mul polnud. Müoom oli mul väga väike kah - 2,2*2,4 cm. Internetist selle haiguse kohta uurides jäi silma vaid nii palju, et peale esmaskordset avastamist tasuks minna uuesti kontrolli poole aasta pärast. Elasin siis oma tavalist elu edasi, probleeme polnud. Pikematel jooksudel (marat

7 kasulikku nõuannet oma esimese poolmaratoni jooksmiseks

Kuna ka minul on esimene poolmaraton peagi ees, otsisin internetist (inglise keeles) nõuandeid poolmaratoni jooksmiseks. Sirvisin paari artiklit ja mulle meeldis just see 7 nõuandega postitus (panen pärast ka lingi) ja jagan neid soovitusi lühidalt ka teiega, kirjutan ise ikka eesti keeles siia, aga panen täiesti oma sõnadega need soovitused, lihtsalt mõte jääks samaks. :) 1. Tee endale treeningplaan! See aitab poolmaratoniks ette valmistada. Ei tasu unustada, et jooksmine võtab aega. Kui sa pole just nagu mingi gasell, et oled võimeline kohe poolmaratoni jooksma (mõni üksik võib olla selline), siis tuleks vähemalt mõni nädalgi enne võistlust hakata treenima ja end end ette valmistama. Treeningplaan aitab kaasa sellele, et sa treeningpäevadel kindlal ajal oma trenni tehtud saad ja seega ka poolmaratoniks valmistuda. 2. Leia endale trennikaaslane/toetaja! Võid osaleda mingis spordigrupis, aga miks mitte ka lihtsalt ühe kindla kaaslasega trennid ära teha. Trennikaaslane on