Otse põhisisu juurde

Teel oma esimese maratoni poole - I nädal

Read this post in English by clicking HERE.

Minul on plaanis joosta sel sügisel oma esimene täismaraton. Kirjutan nädala kokkuvõtteid ka sel aastal, aga tahan, et pealkirjad oleks teistmoodi kui eelmisel aastal. Kuna tegemist on minu jaoks maratoniaastaga, siis nädala kokkuvõtted maratonini välja ongi pealkirjaga "Teel esimese maratoni poole - mitmes nädal."

Minul algas 2018 aasta sportlikult. Olin aktiivne terve nädal. Kindlasti aitas kaasa see, et mul on aasta alguses puhkus. Nüüd siis nädala kokkuvõte juurde. 😊

Esmaspäeval, 1.jaanuaril, jooksin 7,15 km ajaga 40:16. Aastat lihtsalt tuli alustada jooksmisega. Mingeid uue aasta lubadusi pole ma endale andnud, aga aasta alguses lihtsalt on motivatsiooni enda liigutamiseks rohkem. See teadmine, et jooksen maratoni, aitab samuti järjepidevatele treeningutele kaasa. Jooksin esmaspäeval rahulikus tempos, aeglaseim kilomeeter oli kolmas ajaga 5:48 min/km ning kiireim oli viies kilomeeter ajaga 5:26 min/km.

Teisipäeval tegin selle aasta esimese kümne kilomeetri jooksu. Keskmine tempo oli 5:24 min/km. Tigukilomeeter (ehk kõige aeglasem) oli neljas, mille jooksin ajaga 5:51 min/km (maratoni jaoks oleks see aga hea tempo). Kõige kiiremini jooksin viimase kilomeetri ajaga 4:57 min/km.

Kolmapäeval tegin jõusaalis mõnusa trenni. Jõusaalis olin ligi kaks tundi. Arvan, et puhast trenni tegin 1 h 45 min. Väga hea enesetunne oli pärast trenni. Lisaks kõndisin kolmapäeval 3,5 km.

Neljapäeval käisin kaks korda kõndimas - kõigepealt 5,39 km ning õhtupoole veel 3,28 km. Jooksmisest puhkasin sel päeval. 😊

Reedel kõndisin soojenduseks 6 km ning seejärel läksin jooksma. Arvasin, et jooksen 7 km. Jooksmise ajal oli enesetunne nii hea, et otsustasin 10 km joosta. Kuna 10 km sai joostud ajaga 56:48, otsustasin tund aega täis joosta. Jooksin tunni ajaga 10,68 km. Kõige aeglasem oli esimene km ajaga 6:01 min/km ning kiireim oli viies kilomeeter ajaga 5:14 min/km. Keskmine tempo oli 5:37 min/km. Reedel registreeris mu isa meie jooksupundi ära Peterburi valgete ööde maratonile. Kuigi ise jooksen seal vaid 10 km (valida ongi vaid 10 km ja 42,2 km vahel), siis see andis sellist ootusärevust ja trennimotivatsiooni juurde.

Laupäeva õhtul tegin pimedas taskulambiga lühema jooksu - 5,34 km ajaga 29:48. Keskmine tempo oli 5:35 min/km. Jooks oli rahulik, sest väljas oli pime ja kohati oli maa libe. Kõige kiirem oli esimene kilomeeter ajaga 5:26 min/km ning aeglaseim kolmas ajaga 5:55 min/km. Mäletan ka ise, et mulle ei meeldinud kolmanda kilomeetri aeg ja siis tõstsin pisut tempot. Pärast jooksu oli väga hea enesetunne.

Pühapäeval tegime sugulasega Pirita terviserajal väga mõnusa jalutuskäigu. Tore oli näha, et nii paljud inimesed olid end tubadest välja meelitanud ja välja värske õhu kätte liikuma tulnud. Minul näitas Endomondo läbitud distantsiks 8.36 km, sugulasel näitas terve kilomeetri vähem. Eks see tõde on kuskil vahepeal. Kindel on see, et vähemalt poolteist tundi olime rajal mõlemad.
Selle aasta esimese nädala treeningutele pani punkti pühapäeva õhtune trenn Viimsi Myfitnessis. Olime seal ligi kaks tundi, arvan, et puhast trenni tegin selle aja sees 1 h 40 min.
Pilt minust pärast trenni Viimsi Myfitnessis. 😊



"Teel esimese maratoni poole" I nädalal kogusin kilomeetreid 59,97 km, olin sportlikult aktiivne 11 tundi 21 minutit ning põletasin 2857 kcal. Panen nädalat kokkuvõtva pildi nüüd siia.


Jooksmiseni! 😉

Kommentaarid

Postita kommentaar

Populaarsed postitused sellest blogist

Tartu linnamaratoni poolmaraton 7.oktoober 2017 - jooksin aja, millest ei osanud unistadagi! :)

7.oktoober oli minu jaoks tähtis päev, sest mind oli Tartus ees ootamas poolmaraton. Viimati jooksin poolmaratoni 10.septembril Tallinnas (loe SIIT) ja seal läks mul päris hästi. Tartu linnamaratonil oli mu eesmärk joosta uus poolmaratoni rekord ehk läksin püüdma aega alla 1:48 (1:47 tundus ideaalne).
Stardimaterjalid võtsime välja juba reedel.
Võistluspäeva hommik algas pudruga, see on lausa kohustuslik hommikusöök sellisel päeval. Hommikul pakkisin oma koti kokku, aga kuna ma polnud kindel, millega joosta, sai sinna riideid visatud palju rohkem kui vaja. Võtsin kaasa nii pikad kui ka lühikesed jooksuriided.
Tartus olime kohal 9:15 paiku ja nägime ära täismaratoni stardi. Vaatasime emaga natuke aega lastejookse, siis vaatasime pisut telkides ringi ning pärast seda suundusime riideid vahetama. Valisin jooksmiseks pikkade käistega särgi ja lühikesed püksid (viimane oli heade taskute pärast) ning igaks juhuks jätsin pähe ka õhukese peapaela.
Andsime oma kotid pakihoidu ning suundusimegi sta…

Kevadine Tartu ülikooli botaanikaaed ning emajõeäärne allee (palju ilusaid looduspilte!)

Käsime 26.mail õeraasuga Tartus botaanikaaias ja tagasi jalutasime läbi selle pargi, mis asub Emajõe ääres. Päike paistis ja ilm oli soe ning me klõpsisime päris palju pilte (ma see sinise kleidiga, õde punase kleidiga - meist ka ikka paar pilti☺. Panin fotod siia algse suurusega ja nad tulid päris suured, seetõttu arvutis neid pilte parem vaadata kui telefonis.

Juttu sellesse postitusse ma rohkem ei panegi, jagangi lihtsalt ka oma lugejatega neid ilusaid pilte.


Head vaatamist! ☺


















Minu valmistumine 7.mail toimuvale Tartu jooksumaratonile (23km siis ees) - 1.märtsi-12.märtsi kokkuvõte

Tere taas! Olen saanud inspiratsiooni treenimise teemal blogida, lugedes teiste spordiga seotud postitusi ja kuidas nad valmistuvad Tallinna Maratoniks (nt Viigi 9 kuud maratonini - loen alati ta postitusi).

Mina ise olen hakanud korralikumalt liikuma märtsis, olen juba praegu liikunud rohkem kui jaanuaris ja veebruaris kokku. Mul on muidugi praegu ka puhkus ja seetõttu ka rohkem vaba aega, aga ka ilmad on nüüd, kus lumi läinud, jooksmiseks paremad. Mina tegelengi peamiselt jooksmise ja kõndimisega - pean mõlemat oluliseks ja mõlemad annavad hea enesetunde.


Tegin telefoniga screenshotte oma endomondo märtsi liikumistest ja panen ka siia, siis on näha, palju olen liikunud ja kui kiiresti. Lisaks loodan, et selline statistika motiveerib ka ennast jätkuvalt edasi liikuma. Praegu on mul motivatsioon väga hea. Võtsingi ennast korralikult kätte alates 3.märtsist, mil jooksin 6km (enne seda oli mu viimane jooks 22.veebruaril).



3. märtsil ma kõndisin 4,13km.



4.märtsil jooksin 4,23km.


5. märtsil ma…