Otse põhisisu juurde

Kuidas mul vahepeal läinud on?

Avastasin, et mu viimasest blogipostitusest on möödas juba üle aasta ja siis oli pooleli alaselja luumurrust taastumise protsess. Võin öelda, et taastumine läks hästi, eks aitasin ka ise sellele võimlemisega kaasa ja sel aastal olen osalenud juba mitmel jooksuvõistlusel.

Eelmisel aastal osalesin isegi Tartu Linnamaratoni 10 km võistlusel, aga toona ma kõndisin õega selle distantsi läbi. Eelmisel sügisel (2023) hakkas viimane aasta ülikoolis ja sügissemester oli ikka päris raske töö kõrvalt. Koormused ja enda närvid sain korda otsusega asendada lõputöö kirjutamine  eriala lõpueksamiga, sest eksamiperioodiks oli võimalik puhkust planeerida. Lõputöö eeldas aga pühendumist terve viimane kursus ja see  lihtsalt polnud täiskohaga töö kõrvalt võimalik või oleks saanud võimalikuks läbipõlemise hinnaga. Igatahes kevadel ma oma kolmeosalise eksami ära tegin (esimene osa aprillis, teine ja kolmas osa mais) ja juunikuus lõpetasin Tartu Ülikooli sotsiaalteaduste valdkonna infokorralduse eriala ja sain bakalaureuse kraadi võrra rikkamaks. Väga uhke tunne oli, et talveperioodil leidsin ikkagi võimaluse akadeemilise võtmisest pääseda ja nominaalajaga täiskohaga tööl käimise kõrvalt ülikool lõpetada.

Kuna kevadsemestri ajaks olid enamus õppeaineid läbi, siis lõpuks leidsin ka aega rohkem joosta ning võistlustel käia. Aprilli aguses andis mingi vana põlve sisekülje vigastus tunda ja pidin mingiks ajaks jooksutrennidest loobuma. Perearst soovitas minna taastusraviarstile....vist laserravile või mingi sedalaadi ravi oli, mis mind sama asja puhul ka mõned aastad varem aitas. Igatahes järjekord oli nii pikk, et isa soovitusel soetasin endale põlveortoosi ja mingi aja pärast julgesin uuesti jooksmist hakata proovima. Kusjuures ortoos toetas üllatavalt hästi ja aja jooksul andiski see põlve sisekülje trauma vms ise järele ja nii see saatekiri mul siis lihtsalt on seal digiloos, sest mul ei ole enam vaja taastusraviarstile minna.

Hooaja esimene võistlus oligi mul LHV Maijooks Tallinnas, kus käisin oma jooksusõbranna Katiga. Jooks oli rahvarohke, aga kuna läksin varakult stardikoridori, siis sain kohe oma jooksu tegema hakata ja vaatamata kevadisele päikesele ja soojale tuli see võistlus hästi välja. Ametlik aeg tuli sellel 7 km jooksul 00:35:26.



Juunikuus sai alguse Kambja jooksusari ehk sellesse kuusse jäid Kambja jooksusarja I etapp (natukene alla 10 km) ajaga 00:51:49.2 ja vanuseklassi I koht. Kambja puhul tuleb arvesse võtta, et see toimub Kopsumäel ehk tegu on väga raske rajaprofiiliga. Lisaks sai osaletud Elva Südaööjooksul, kus distants 10 km sai läbitud ajaga 00:51:49 (vkl 17/97, kõik naised 36/207, üldarvestus ehk kõik osalejad 148/394). Juunikuusse jäi ka üks välismaine jooksuvõistlus, ilusas Ljepaja linnas sai 10 km joostud ajaga 00:49:19.0 ehk hooaja esimene 10 km jooks alla 50 minuti. Lisaks, see jooks oli päise päeva ajal päiksesepaistelise ilmaga. Tänu heale rajaprofiilile õnnestus väga hästi Lipeja võistlusjooks.





Juulikuus osalesin Kambja jooksusarja 2. etapil ajaga 52:26.2 ning sel korral sain oma vanuseklassis 3. koha. Lisaks jooksin Lätis, osaledes Jelgava ööjooksul. Seal jooksin ametliku 10 km ajaga 00:48:21, kuid minu kella järgi oli maa veidi pikem kui 10 km.





Augustikuusse jäi mul 3 võistlust. Kambja jooksusarja III etapp, kus ca 10 km läbisin ajaga 00:53:49 ning sain enda vanuseklassis 3. koha. Kui see Kambja oli teisipäeval, siis sama nädala laupäeval osalesin Ülemistel K2 poolmartonil, kus tugeva äikesevihma saatel sai 4 ringi joostud, sh igal ringil 2 korda mindud parkimismajade katusele ja alla. Raju ilm tegi selle elamuse eriti eriliseks. Kuna selle võistluse alla kuulusid ka reedesed distantsid, kus ma ei osalenud, siis sportfotost ei saanud kätte tõeste andmetega pilte. Siiski, stardinr järgi suutsin enda fotodelt tuvastada ja kuna fotograafi nimi oli välja toodud, siis õnnestus Messengeris fotograafiga kontakti võtta ja paar pilti endale ikkagi soetada, lihtsalt ilma tekstita. K2 poolmaratoni ametlik aeg tuli 01:47:09 ehk eesmärk läbida see maa alla 2 tunni sai täidetud (mu enda kell mõõtis maaks üldsegi 18.73 km, et kuigi parkimismajades gps kindlasti valetas ka, siis jääb ikkagi küsitavaks, kas see läbitud distants ikkagi tuli kokku 21.1 km).




Augusti viimane võistlus oli Ummamuudu Liina Üüjuusk Võru linnas 22. augusti õhtul. Seal sain 10 km ametlikuks ajaks 00:48:00.7 ehk ametlikult hooaja parim ja sealsamas nii napilt jäi 48 minutit alistamata. Vanuseklassis olin 10/22, kõikide naiste seast 22/85 ning üldine koht kõikide osalejate hulgast 100/238.




Septmebrikuus mul hekteseisuga võistlusi pole, sest sel kuul olen laupäeviti raamatupidamise algkursusel. Oktoobris lähen Tartu linnamaratonile 10 km jooksma ja eks kiiruse parandamiseks pean igasse nädalasse nüüd mõned intervalltreeningud jätma. Kui Tartus peaks enda kella järgi tulema distants üle 10 km, siis on oht, et 10 km alla 48 minuti jääbki sel aastal alistamata. Ma ekstra selle peale ei riski minna, aga alla 49 minuti tahaks ikka küll lõpetada. 

Kuna oktoobrikuu toob mulle ka töökoha vahetuse (jaa, ma sain juba erialast tööd seoses Tartu Ülikooli lõpetamisega 😊), siis nädalavahetused hakkavad mul vabad olema ehk võistlustel osalemine muutub selle võrra lihtsamaks. Samas, tööpäevad hakkavad olema E-R ja mina, kes käisin aastaid vahetustega tööl, arvan, et mul võtab mitu kuud aega enne, kui teistsuguse graafikuga harjun. Enda treeningud pean ka uue graafiku järgi ümber korraldama, aga küllap see on teostatavav, sest meie riigis väga paljud käivadki E-R graafikuga tööl, leiavad aega nii treenimiseks kui ka võistlustel osalemiseks, küllap siis leian selle aja minagi. 😃

Uus postitus tuleb siis, kui tuju tuleb, aga no vast sel korral ikka natuke varem kui aasta pärast seda postitust. 😃 Kuigi ma siin olen endast vähe märku andnud, siis ma enda Instagrami kontol üldiselt ikka jagan pisikesi kokkuvõtteid enda jooksudest. Kui oled päris inimene, siis võid mulle sinna follow request'i saata ja aktsepteerin, et soovid mu kontot jälgima hakata. Lisaks saad olla mu sportlike tegemistega kursis, kui hakkad mind Stravas jälgima.

Uute väljakutseteni ja näeme jooksurajal!😊





Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Minu tellimused Aliexpressist 2014-2016

Panen siia pildid väikese selgitusega toodetest, mis olen ostnud. Pildid panengi konkreetselt enda asjadest, nii nagu nad kätte sain. Mu kõige esimene proovitellimus oli 16.mail 2014. Tellisin 6.35 eurot maksva siidise vööga kleidi S suurus. Minu mõõdud ongi XS/S (rohkem XS). See oli mulle paraku tiba suur ja ebaõnnestunud ost. Seda kleiti mul enam pole alleski. Nüüd oma aliexpressi lehelt vaadates näen, et olen tellinud samal päeval kaks kleiti. Tellisin ka ühe kollase suvekleidi, maksis 7,09 eurot, samuti S suurus. See oli üks mu lemmikkleite. Panen nüüd ka paar pilti, kus mul on see kleit seljas. :) Sellest kleidist ma jäin ilma, sest juhtus üks tobe õnnetus. Maal trügivad ikka sügisel rotid kappi, mu lemmik kleit oli mingi kurja roti poolt nii katki näritud, et pidin ära viskama. Seda toodet seal enam müügil pole ka, muidu telliks uue, vb sinise, sest tumesinine tundus ka väga ilus. Ma olen sel esimesel korral prooviks kohe mitu asja tellinud, tellisin

Teekond elu esimese operatsioonini ning operatsioon ise (laparoskoopia)

Kui mul 2019 aasta veebruaris esmakordselt müoom diagnoositi, ei osanud ma sellest esialgu mitte midagi arvata. Arst ütles vaid, et ma tuleks aasta pärast kindlasti kontrolli tagasi, aga kui probleeme tekib, võin alati ka varem tulla. Läksin ära, koduteel mõtlesin, et müoom - ma olen seda sõna kuulnud, aga mis see on. Googeldades ehmatas esimese hooga sõna kasvaja ikka väga ära. Uurisin netist selle kohta edasi ja sain aru, et karta pole mul midagi vaja. See healoomuline kasvaja avastataksegi enamjaolt tavalise günekoloogilise läbivaatuse käigus ultraheliga. Pahaloomuliseks muutumise tõenäosus alla 1 protsendi. Sümptomite puhul on naistel sagedaseimaks kaebuseks väga vererohked päevad. Seda probleemi mul polnud. Müoom oli mul väga väike kah - 2,2*2,4 cm. Internetist selle haiguse kohta uurides jäi silma vaid nii palju, et peale esmaskordset avastamist tasuks minna uuesti kontrolli poole aasta pärast. Elasin siis oma tavalist elu edasi, probleeme polnud. Pikematel jooksudel (marat

Kauneid kohti Eestimaal (Põhja-Eesti ümbrus)

Kuna ma käisin juuli lõpus/augusti alguses meie kodumaa kaunites paikades, siis otsustasin teha sel teemal siia blogisse ühe postituse. Nii mõnigi koht oli minu jaoks täiesti uus. Käesoleval aastal on "Puhka Eestis" eriti teemas. Kusjuures meil saab puhata küll. Siin postituses mainitud kohtades  käisime kolme päeva jooksul (aitäh mu  tädile , kes mind neisse kohtadesse sõidutas). Teksti tuleb siin vähe, pilte palju (fotod on tehtud tavalise nutitelefoniga). Esimesel päeval külastasime Jägala juga. Kusjuures mina polnud seal varem käinud. Tegemist on looduslikult ilusa vaatamisväärsusega. Samas jalutamist on seal vähe, vähemalt mulle tundus vaid üks pisike rajake olevat. Kui olime juga, sh jõge, piisavalt imetlenud, läksime vaatama 5 km eemal asuvat Linnamäe hüdroelektrijaama. Õhtupoole jalutasime Kadrioru pargis, sh roosiaias. Park ja roosiaed on mõlemad nii ilusad, et muudkui pildista ja imetle.  Teisel päeval k