Otse põhisisu juurde

Tartu maastikumaratoni 24 km 08.05.2022

Ma pole jõudnud blogisse väga pika aja jooksul, sest elutempo on olnud töö ja kooli kõrvalt väga kiire. Viimati olen kirjutanud sügisel seoses koroonasse haigestumisega ja linnamaratonil mitte osalemisega. Lõplik taastumine haigusest võttis kuid, sest võhma lihtsalt ei tekkinud ja kõik. Treenitus on olnud küllaltki madal sel aastal. 

Ma ei pannud end Tartu Maastikumaratonile varakult kirja, eeldades tööl olemist sel päeval. Kui selgus nii 2 nädalat enne võistlust, et mul on 8. mai vaba päev, siis otsustasin osaleda ning pidin end kahe ja poole nädalaga ajama vormi 24 km jooksmiseks. Registreerides oli meeldiv avastus, et mul oli 30 eurot krediiti mõnel Tartu maratoni üritusel osalemiseks (kuna linnamaratonil ei saanud Covid 19 tõttu osaleda ja olin korraldajatele seda tõestanud, sain oma krediidi ära kasutada ning pidin vaid 10 eurot juurde maksma).

See nädal, mis oli 18.04 - 24.04, jooksin neljal korral 5 km, järgneval nädalal leidsin vaid esmaspäeval (5 km) ja teisipäeval (10 km) aega jooksmiseks (keskmine tempo 5:55 min/km mõlemal korral). Võistlusnädalal tegin esmaspäeval lausa kaks jooksutrenni - 5 km ja hiljem 3 km. Teisipäeval võtsin ette viimase pika distantsi enne võistlust ning jooksin 14 km (keskmise tempoga 5:56). Kolmapäeval ei jooksnud, neljapäeval ja reedel jooksin taas 5 km ning laupäeval, võistluseelsel päeval, andsin jalgadele jooksmisest puhkust.

Pühapäeval oli võistlus, kuna korralikku põhja polnud aega laduda, siis aja osas suuri eesmärke ei seadnud - kui suudan alla 6 min/km keskmise tempo saada, tundus minu jaoks sel korral piisav eesmärk. Lisaks sai pandud proovile uued Asicsi jooksujalanõud. Kuna oma stardimaterjalid olin päev varem Tartust ise välja võtnud, siis mul polnud põhjust end liiga vara Tehvandile kohale vedada ja isa sõidutas mu sinna vast nii pool tundi enne stardi algust. Tugeva tuule tõttu ei andnud dressipluusi ja kotti pakihoidu enne stardikoridoride avamist. Kui stardikoridorid avati, siis valisin mingi 2.20+ ajaga stardikoridori, humoorikas oli see, et sellest järgmise kiirusega stardikoridori ei läinud peaaegu mitte keegi (ülejärgmises ehk veel eespool juba oli võistlejaid, tagumistes gruppides samuti). Korraldajagi ütles läbi mikrofoni, et tundub, et täna minnakse ilma nautima, aga samas soovitas natuke rajal ikka pingutada ka. 😃

Õnneks peagi anti start, sest kuigi joosta oli T-särgiga paras, siis oodata pisut jahedavõitu. Mul tuli juba esimene km pisut alla 6 minuti ning kui teine km sai täis ajaga 5:30 tõmbasin tempos pisut tagasi, sest ikkagi 22 km pingutamist ootas ees. Olin üllatunud, et asfaltteel tuli joosta ligi 5 km, sealt ära keerates, eeldasin, et kohe on tulemas esimene joogipunkt, ka sellega tuli pisut oodata. Samas, tuulise asfalttee pealt oli väga hea lõpuks ära pääseda. Ma kirjutamise hetkel enam ei mäleta kuna, aga lõpuks tuli ka see oodatud joogipunkt, jõin ühe topsitäie spordijooki ning võistlus võis jätkuda. Rada läks mingiks ajaks täielikult metsateele - seal ei olnud üldse tuult, saigi kevadist jooksuilma nautida.



Tempo püsis mul jooksu esimeses pooles 5:40 ümbruses, nautisin jooksu, pulss ei läinud liiga kõrgele, mis oli meeldivalt üllatav selle maastiku kohta. Joogipunktides peatusin iga kord, teises teeninduspunktis proovisin lisaks joodavale hapukurki ja läks alla küll. Kuskil metsade  vahel enne Hellenurmet oli rada kohati väga porine ja kuigi üritasin muda vältida, siis ühes kohas polnud see võimalik ning uus roosa toss saigi pisut mustaks. 

Kuna mul oli enesetunne hea ja jooksu esimene pool tuli ilma raskema pingutuseta hästi välja, siis peale 12 km otsustasin tõsta tempot, et võistlusel ikka veidikenegi pingutada. Kilomeetrite ajad olidki teises pooles pigem 5:20-5:30 ümbruses.




Kuna viimases joogipunktis pakutakse alguses RC Colat, siis võtsin nii seda kui ka teeninduspunkti lõpus spordijooki (sest koolajooki oli vaid veerand topsitäit). Veel oli vaja joosta viimane järsk tõus ning edasi oli reljeef jooksmiseks juba küllaltki mugav viimastel kilomeetritel. Poolmaratoni koht oli trajektooril samuti ära märgitud ja see sai mul enda kella järgi täis alla 2 tunni.


Viimasel kilomeetril ma juba hakkasin väga oma kella jälgima, et äkki õnnestub saada aeg alla 2:15:00. Kuigi ametlikult tuli aeg 2:15:52, siis ma alustasin juba Tehvandil 400 meetrit enne stardijoont ja mul oli kilomeetritähiste juures samuti kellal 400 meetrit rohkem. Võistlustel loeb aga ametlik aeg, ma lootsin saada keskmise tempo alla 6 min, sain soovitud tempoks 5:48. Loomulikult ma olin rahul. Peale finišeerimist ma olin pingutusest läbi ja väsinud ning naljakal kombel on üks fotograaf selle ära tabanud. 😃


Võtsin medali ja veepudeli, istusin korraks esimesele ettejuhtuvale pingile jalga puhkama. Kuna peale jooksmist hakkab minul küllaltki ruttu külm, siis kaua pingil istuda ei saanud, vaid pidin riided ära vahetama. Käisin diplomi järel, peale seda sõin suppi (võistlusjärgne toitlustus on üks positiivne asjaolu, mis mulle Tartu Maratoni ürituste puhul meeldib) ning varsti võiski ära koju minna.

Väga tore oli osaleda ühel päris võistlusel, see on hoopis teine tunne virtuaaljooksudega võrreldes. Just esimesed kilomeetrid oli päris äge joosta samade puntidega samas tempos. Mida finišile lähemale seda toredam oli ise teistest mööda jooksmine samuti. Ometigi, üks kolmene punt suutis minust veel enne finišit uuesti mööda joosta. Ma olen väga rahul, et mul oli tänavu võimalus sellest üritusest reaalselt osa võtta.



Võistlustest on mul lähitulevikus ees poolmaraton 04. juunil Rakveres ning 10 km 17. juuni hilisõhtul Elva Südaööjooksu raames. 

Kooliasjadega on ka veel vaja veidikene pingutada  - 3 kodust tööd ning 1 eksam tähtaegadega 5. juunist 18. juunini (eksam on 10.06).

Jooksmiseni! 😉

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Minu tellimused Aliexpressist 2014-2016

Panen siia pildid väikese selgitusega toodetest, mis olen ostnud. Pildid panengi konkreetselt enda asjadest, nii nagu nad kätte sain. Mu kõige esimene proovitellimus oli 16.mail 2014. Tellisin 6.35 eurot maksva siidise vööga kleidi S suurus. Minu mõõdud ongi XS/S (rohkem XS). See oli mulle paraku tiba suur ja ebaõnnestunud ost. Seda kleiti mul enam pole alleski. Nüüd oma aliexpressi lehelt vaadates näen, et olen tellinud samal päeval kaks kleiti. Tellisin ka ühe kollase suvekleidi, maksis 7,09 eurot, samuti S suurus. See oli üks mu lemmikkleite. Panen nüüd ka paar pilti, kus mul on see kleit seljas. :) Sellest kleidist ma jäin ilma, sest juhtus üks tobe õnnetus. Maal trügivad ikka sügisel rotid kappi, mu lemmik kleit oli mingi kurja roti poolt nii katki näritud, et pidin ära viskama. Seda toodet seal enam müügil pole ka, muidu telliks uue, vb sinise, sest tumesinine tundus ka väga ilus. Ma olen sel esimesel korral prooviks kohe mitu asja tellinud, tellisin

Teekond elu esimese operatsioonini ning operatsioon ise (laparoskoopia)

Kui mul 2019 aasta veebruaris esmakordselt müoom diagnoositi, ei osanud ma sellest esialgu mitte midagi arvata. Arst ütles vaid, et ma tuleks aasta pärast kindlasti kontrolli tagasi, aga kui probleeme tekib, võin alati ka varem tulla. Läksin ära, koduteel mõtlesin, et müoom - ma olen seda sõna kuulnud, aga mis see on. Googeldades ehmatas esimese hooga sõna kasvaja ikka väga ära. Uurisin netist selle kohta edasi ja sain aru, et karta pole mul midagi vaja. See healoomuline kasvaja avastataksegi enamjaolt tavalise günekoloogilise läbivaatuse käigus ultraheliga. Pahaloomuliseks muutumise tõenäosus alla 1 protsendi. Sümptomite puhul on naistel sagedaseimaks kaebuseks väga vererohked päevad. Seda probleemi mul polnud. Müoom oli mul väga väike kah - 2,2*2,4 cm. Internetist selle haiguse kohta uurides jäi silma vaid nii palju, et peale esmaskordset avastamist tasuks minna uuesti kontrolli poole aasta pärast. Elasin siis oma tavalist elu edasi, probleeme polnud. Pikematel jooksudel (marat

7 kasulikku nõuannet oma esimese poolmaratoni jooksmiseks

Kuna ka minul on esimene poolmaraton peagi ees, otsisin internetist (inglise keeles) nõuandeid poolmaratoni jooksmiseks. Sirvisin paari artiklit ja mulle meeldis just see 7 nõuandega postitus (panen pärast ka lingi) ja jagan neid soovitusi lühidalt ka teiega, kirjutan ise ikka eesti keeles siia, aga panen täiesti oma sõnadega need soovitused, lihtsalt mõte jääks samaks. :) 1. Tee endale treeningplaan! See aitab poolmaratoniks ette valmistada. Ei tasu unustada, et jooksmine võtab aega. Kui sa pole just nagu mingi gasell, et oled võimeline kohe poolmaratoni jooksma (mõni üksik võib olla selline), siis tuleks vähemalt mõni nädalgi enne võistlust hakata treenima ja end end ette valmistama. Treeningplaan aitab kaasa sellele, et sa treeningpäevadel kindlal ajal oma trenni tehtud saad ja seega ka poolmaratoniks valmistuda. 2. Leia endale trennikaaslane/toetaja! Võid osaleda mingis spordigrupis, aga miks mitte ka lihtsalt ühe kindla kaaslasega trennid ära teha. Trennikaaslane on