Otse põhisisu juurde

August 2020

Selle aasta viimane suvekuu ongi juba läbi saanud ning taas on aeg teha väike kokkuvõte. Möödunud kuuga olin rahul. Osalesin "5 km iga päev" väljakutses, lubatud viiest vabast päevast kasutasin ära vaid kaks. Jalgrattaga sai sõidetud, autokooli sai mindud. Kuu oli asjalik ning piisavalt trennirohke opijärgse kuu kohta.

01.08 - 02.08

Kuu esimesel päeval tulid ette lühemad jalutuskäigud, nt veetsin aega Keila-Joal ning Türisalu pangal. Õhtul sai veel Haabneeme randa ja tagasi jalutatud. Pühapäeval kõndisin Tallinna vanalinnas 3,33 km. Õhtul jõudsin koju ning otsustasin osaleda sel kuul 5 km väljakutses, mis siis, et eelmise päeva tõttu jäi üks päev juba vahele. Jalutasin täpselt 5 km.





03.08 - 09.08

Nii esmaspäeval, teisipäeval, kolmapäeval kui ka reedel jalutasin 5 km, neljapäeval kõndisin 7 km. 
Jalgrattaga sai sõidetud nii teisipäeval, kolmapäeval, neljapäeval, laupäeval kui ka pühapäeval. 
Sel nädalal alustasin tasapisi taas jooksmisega. Neljapäeval jooksin lihtsalt 1,01 km ajaga 6:09, keskmine pulss 153. Reedel jooksin juba 3,1 km 18 minutiga - keskmine tempo 5:49 min/km, keskmine pulss 172. Laupäeval jooksin varahommikul 5,05 km ajaga 29:02, keskmine tempo 5:45 min/km, keskmine pulss 175. 

Nädalas kogunes jooksu kilomeetreid 9,15, kõndimise omi 28,99 ning rattaga sõitsin 72,7 km.





10.08 - 16.08

Sel nädalal sai samuti päris palju kõnnitud. Esmaspäeva lõunal kõndisin 5,06 km ning õhtul veel 7,16 km. Teisipäeval kõndisin 5,05 km, kolmapäeval 7,5 km, reedel 5,5 km ning laupäeval 8,03 km. 
Jalgrattaga sai neljapäeval ning reedel tööle sõidetud ning peale seda võis end puhkuse lainele lasta kuu lõpuni välja. 😃 
Jooksmas käisin sel nädalal lausa kuus korda - esmaspäeval 3,04 km, teisipäeval 4,71 km (Kambja jooksusarja viimane etapp), kolmapäeval 5,05 km, neljapäeval 5,1 km, laupäeval 5,01 km ning pühapäeval juba 7,1 km. Keskmine tempo oli neil jooksudel 5:41 min/km - 5:57 min/km, keskmine pulss 155-167, vaid teisipäevasel võistlusel 172. 

Sel nädalal jooksin 30,01 km, kõndisin 37,85 km ning rattaga sõitsin 20,41 km.


 

17.08 - 23.08

Esmaspäeval ja teisipäeval kõndisin 5,15 km, neljapäeval 12,35 km, reedel 3,37 km, laupäeval 5 km ning pühapäeval 7,77 km. 
Jalgrattaga sõitsin kolmapäeval ning laupäeval. 
Jooksutrenne jäi nädalasse 5 tk. Nii esmaspäeval, teisipäeval, kolmapäeval kui ka pühapäeval jooksin 5 km, neljapäeval aga 7,3 km. Keskmine tempo oli jooksudel 5:36 min/km - 5:56 min/km. Esmaspäevasel jooksul oli keskmine pulss 180, ülejäänutel 161 - 174 (see 174 oli kolmapäeval). 

Augustikuu eelviimasel nädalal jooksin 27,4 km, kõndisin 38,87 km ning rattaga sõitsin 32,2 km.




24.08 - 30.08

Teisipäeval kõndisin paar lühemat otsa ning korra ka 5,58 km. Läksin jalgsi Lõunakeskuse juurest Annelinna, et oma 5 km korraga kätte saada. Viimasel kilomeetril õnnestus vihma kätte jääda. Reedel kõndisin 7,21 km ning laupäeval 5,29 km. Pühapäeval seenel käies kõndisin kokku peaaegu kaks kilomeetrit ning aega kulus selleks natuke alla kahe tunni. 😀
Jalgrattaga sõitsin teisipäeval ning kolmapäeval.
Nädalas jõudsin jooksma viiel korral. Esmaspäeval jooksin 5,12 km, teisipäeval 7,08 km, neljapäeval 7,05 km, laupäeval 5,08 km ning pühapäeval jooksin esimest korda peale operatsiooni 10 km korraga. Jooksude keskmine tempo oli 5:32 min/km - 5:43 min/km. Keskmine pulss oli 165-171.

Sel nädalal jooksin 34,34 km, kõndisin 23,45 km ning rattaga sõitsin 41,93 km.





31.08 

Kuu viimasel päeval lihtsalt jalutasin oma koerakesega 5,36 km. Saime natuke vihma ka, aga samas taevas oli lahe pilvede mäng ning nägin vikerkaart. Selline ilus jalutuskäik oli kuu lõpetuseks.







Augustis oli mu ainuke jooksuvõistlus Kambja tervisejooks, kuid see ei takistanud mul kodus jooksmist. Möödunud kuul jooksin 101 km, kõndisin 150 km ning rattaga sõitsin 167 km. Operatsioonijärgse kuu kohta saan ainult rahul olla. Lisaks kasutasin kuu teisel poolel olevat puhkust selleks, et autokooli teooriat hoolega õppida.

Septembrist olen tagasi täiskohaga tööl, kaks korda nädalas käin autokooli loengutes ning lisaks hakkasid õppesõidud. Ometigi, üritan ka sel kuul liikuda jalgsi (st joostes ja/või kõndides) vähemalt 5 km iga päev, sest värskes õhus liikumine on tervisele ainult kasulik. Valmistuks ehk ka oktoobrikuiseks Tartu linnamaratoniks, aga ma pole sellele veel registreerinud. Kardan, et võib juhtuda nii, et jooks jäetakse viimasel hetkel ikkagi Tartus ära ja toimub ainult virtuaalselt. Poolmaratoni kannataks ka kodus läbida, aga maratoni selle hinnaga kodus jooksma ei hakka.

Jooksmiseni! 😉

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Minu tellimused Aliexpressist 2014-2016

Panen siia pildid väikese selgitusega toodetest, mis olen ostnud. Pildid panengi konkreetselt enda asjadest, nii nagu nad kätte sain. Mu kõige esimene proovitellimus oli 16.mail 2014. Tellisin 6.35 eurot maksva siidise vööga kleidi S suurus. Minu mõõdud ongi XS/S (rohkem XS). See oli mulle paraku tiba suur ja ebaõnnestunud ost. Seda kleiti mul enam pole alleski. Nüüd oma aliexpressi lehelt vaadates näen, et olen tellinud samal päeval kaks kleiti. Tellisin ka ühe kollase suvekleidi, maksis 7,09 eurot, samuti S suurus. See oli üks mu lemmikkleite. Panen nüüd ka paar pilti, kus mul on see kleit seljas. :) Sellest kleidist ma jäin ilma, sest juhtus üks tobe õnnetus. Maal trügivad ikka sügisel rotid kappi, mu lemmik kleit oli mingi kurja roti poolt nii katki näritud, et pidin ära viskama. Seda toodet seal enam müügil pole ka, muidu telliks uue, vb sinise, sest tumesinine tundus ka väga ilus. Ma olen sel esimesel korral prooviks kohe mitu asja tellinud, tellisin

Kauneid kohti Eestimaal (Põhja-Eesti ümbrus)

Kuna ma käisin juuli lõpus/augusti alguses meie kodumaa kaunites paikades, siis otsustasin teha sel teemal siia blogisse ühe postituse. Nii mõnigi koht oli minu jaoks täiesti uus. Käesoleval aastal on "Puhka Eestis" eriti teemas. Kusjuures meil saab puhata küll. Siin postituses mainitud kohtades  käisime kolme päeva jooksul (aitäh mu  tädile , kes mind neisse kohtadesse sõidutas). Teksti tuleb siin vähe, pilte palju (fotod on tehtud tavalise nutitelefoniga). Esimesel päeval külastasime Jägala juga. Kusjuures mina polnud seal varem käinud. Tegemist on looduslikult ilusa vaatamisväärsusega. Samas jalutamist on seal vähe, vähemalt mulle tundus vaid üks pisike rajake olevat. Kui olime juga, sh jõge, piisavalt imetlenud, läksime vaatama 5 km eemal asuvat Linnamäe hüdroelektrijaama. Õhtupoole jalutasime Kadrioru pargis, sh roosiaias. Park ja roosiaed on mõlemad nii ilusad, et muudkui pildista ja imetle.  Teisel päeval k

Teekond elu esimese operatsioonini ning operatsioon ise (laparoskoopia)

Kui mul 2019 aasta veebruaris esmakordselt müoom diagnoositi, ei osanud ma sellest esialgu mitte midagi arvata. Arst ütles vaid, et ma tuleks aasta pärast kindlasti kontrolli tagasi, aga kui probleeme tekib, võin alati ka varem tulla. Läksin ära, koduteel mõtlesin, et müoom - ma olen seda sõna kuulnud, aga mis see on. Googeldades ehmatas esimese hooga sõna kasvaja ikka väga ära. Uurisin netist selle kohta edasi ja sain aru, et karta pole mul midagi vaja. See healoomuline kasvaja avastataksegi enamjaolt tavalise günekoloogilise läbivaatuse käigus ultraheliga. Pahaloomuliseks muutumise tõenäosus alla 1 protsendi. Sümptomite puhul on naistel sagedaseimaks kaebuseks väga vererohked päevad. Seda probleemi mul polnud. Müoom oli mul väga väike kah - 2,2*2,4 cm. Internetist selle haiguse kohta uurides jäi silma vaid nii palju, et peale esmaskordset avastamist tasuks minna uuesti kontrolli poole aasta pärast. Elasin siis oma tavalist elu edasi, probleeme polnud. Pikematel jooksudel (marat