Otse põhisisu juurde

Ventspilsi külastus/poolmaraton 16.06.2018 - 17.06.2018

Selle postituse esimeses pooles lühidalt kirjas (pigem pildipostitusena) 16.06 linnaskäik ning teises pooles kirjutan pühapäevasest võistlusest.

16.juuni 

Ventspilsi saabusime juba laupäeval. Panime asjad hotelli ära ning läksime linna peale jalutama. Alusasime võistluskeskusest. Meie peatumispaigast oli võistluskeskusesse ca 2 km.



Võistluskeskuses olles lihtsalt pidi minema taas (eelmisel aastal sai ka käidud) tehismäe otsa. Pilved olid nii madalad, et merd ei näinud, aga vaade linnale oli ikkagi väga ilus.



Õhtul käisime veel mere ääres aega veetmas.





17.06.2018

Hommikul 7.30 paiku sõin korraliku hommikusöögi ning peagi pärast seda läksime võistluskeskusesse. Poolmaratoni (kollased numbrid) ning maratoni (rohelised numbrid) start anti korraga kell 10:00 ilutulestikuga. Hakkasin jooksma ning nägin juba esimesel kilomeetril 1:50 tempomeistreid. Kuna tahtsin vähemalt alla 1:46 lõpetada, siis jooksin neist mööda ja üritasin kiiresti joosta. Esimene kilomeeter oligi alla viie minuti ning enesetunne oli hea. Tundus, et teen hea jooksu. Rada oli küllaltki tasane ning ka ilm polnud tapvalt palav. Väljas oli soe ning vahel õnneks veidi isegi kiskus pilve. Kui jõe äärde jõudsime, siis imetlesin piirkonda, aga pildistamise jaoks ei hakanud energiat raiskama. See koht, kus jõe ääres ringi keerasime ja tagasi hakkasime jooksma, seal oli joogipunkt (5.kilomeetril vist). Kastsin end veega ning jõin spordijooki ja jooksin edasi. 



Mingi aeg pärast seda joogipunkti tundsin äkki jõuetust ja et jalad ei jookse nii kiiresti kui ma tahaksin. Kuna teadsin, et varsti on veel üks joogipunkt, siis võtsin natuke rahulikumalt ja otsustasin seal siis kosuda. Järgmisse joogipunkti jõudes kallasin endale kaks topsi vett pähe ning jõin seal pakutavat spordijooki. See oli hea, sest edasi joosta oli juba kergem. Pealegi teadsin, et teisel ringil on juba kolm joogipunkti (teise ringi esimene punkt uue ringi alguses). (Tagasi joostes nägin nii isa kui ka ema rajal). Õnneks jäi ringi sisse pärast joogipunkte ka kastmispunkt, kus mulle lasti voolikuga vett selga. Ma ise näitasin ka, et tahan voolikuga kastmist. See kastmispunkt oli väga kosutav, jõud oli jalgades tagasi. 10 km täitumisel võtsin sisse oma energiageeli, sest teadsin, et varsti hakkab uus ring ja seal saab vett peale juua.

Teine ring - läksin üle finišijoone oma teisele ringile ning siis keeras tee paremale, jõin ka seal vett ning siis vaatasin, et laua peal pakutakse arbuusi. Tegelikult oli see arbuusi värvi švamm. Õnneks ma polnud ainuke, kes nii arvas. Kastsin end veel ka sellega ja mu riided olid nii läbimärjad, et ma mõtlesin, kas nad jõe äärde jõudes äragi kuivavad. See kõik oli väga hea, sest mul oli tänu sellele hea joosta. Lisaks hakkasin teisel ringil arvutama oma eeldatavat lõpuaega, vahepeal läks arvutamine sassi ja siis jälle tundus, et tuleb vist ikkagi uus rekord, kui ma püüdlen. Selle rekordi lootuse pärast ma pingutasin kõvasti. Kuigi sellel ringil jalavigastus kergelt andis tunda, siis õnneks sain ikkagi oma jooksu teha.

Jõe äärde jõudes imetlesin taas jõge ja suuri laevu ning pilti ei teinud, sest ei raatsinud energiat sellele raisata. Pildid sellest vaatest on mu enda mälus. Jõe-äärses joogipunktis taas kastmine ning joomine ja reipal sammul edasi. Tagasi joostes märkasin, et olen küllalti ees, sest päris paljud jooksid teisel pool teed veel nö edasi. Sellel ringil mingit blokki enam ei tulnud, üritasin ikka kiiresti joosta. Suure osa ajast jooksin üksinda. 

Viimases joogipunktis samuti kastmine ja jook. Mõtlesin, et ehk voolikuga ei lasegi end kasta. Sinna jõudes aga ikka näitasin, et tahan kastmist. Jooksin siis selle viimase kilomeetri veel nii kiiresti kui sain, sest Endomondot kuulates tundus, et tuleb uus rekord. Joostes vaatasin korra Endomondot ja see näitas juba aega 1:43 millegagi, aga finišit veel ei tulnud. Finišisirgele jõudes nägin, et ametlik aeg on 1:44-ga midagi. Pingutasin siis veel viimast, et see aeg ka jääks alla 1:45.

Kohe pärast seda astusin kõrvale ja istusin maha ning siis tuldi minu juurde ja pandi mulle ikka medal ka kaela. Ma olin sellest jooksust ja pingutusest nii väsinud, et mul polnud isegi meeles minna medalijagajate juurde. Mu Endomondo näitas maa pikemaks ja selle rakenduse andmetel ma jooksin uue poolmaratoni rekordi ajaga 1:43:08. Kuna loeb siiski ametlik tulemus, siis jooksin poolmaratoni ajaga 1:44:46, mis on mu paremuselt teine poolmaraton ning hetkeseisuga käesoleva aasta parim poolmaraton. Võtsin seal istudes siis endal kiibi kah jalanõu küljest ära.



Kui olin natuke kosunud, siis liikusin finišialas sinna, kus jooksjatele puuvilju jagati. Sõin nii apelsini, arbuusi kui ka banaani. Vaid õuna ei hakanud oma breketite pärast võtma. 

Seejärel vahetasin riided ning ootasin ema. Kui ema läks riideid vahetama, siis ise läksin ringi alguses oleva joogipunkti juurde, et seal isale viimasele ringile energiageel kätte anda. Kohe pärast seda, kui isa oli minust mööda jooksnud, anti ilutulestikuga 5 km ja 10 km start. Seal oli ikka päris palju jooksjaid, mu õde ja tädi olid samuti 10 km rajal. Pärast nende starti liikusin finišialasse. Tegime emaga paar pilti ning ootasime oma lõpetajaid.





Peagi lõpetasid järjest isa oma maratoni, ning õde ja tädi oma 10 km jooksu. Sõime külmsuppi ning hiljem ühes söögikohas korraliku eine ning pärast seda hakkasimegi koju tagasi tulema.

Postituse lõpetan siiski enda jooksu statistlise infoga.

Oma ametliku ajaga 1:44:46 olin üldarvestuses 130. koht (335 lõpetajat), aga ma olin 16.naine (88 naist lõpetas) ning enda vanuseklassis sain 11. koha (56 lõpetajat). Kõige aeglasem oli 9. kilomeeter ajaga 5:15 (ainuke kilomeeter üle 5:05, paar kilomeetrid oli veel üle viie minuti) ning kiireim oli 21. kilomeeter ajaga 4:32. Sellest 21-st kilomeetrist suutsin joosta 15 kilomeetrit nii, et kilomeetri ajad olid alla viie minuti. Selle jooksu keskmine tempo oli 4:55 min/km.


Olen selle jooksuga väga rahul, sest see andis mulle mu kiiruse osas julgust ja enesekindlust juurde. Järgmine Läti jooksusarja võistlus on mul Jelgava ööjooks. Kuna start on alles 22:00 paiku ning rada on seal küllaltki kerge, siis ehk suudan seal joosta oma  uue ametliku poolmaratoni rekordi.

Jooksmiseni! 😉

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Minu tellimused Aliexpressist 2014-2016

Panen siia pildid väikese selgitusega toodetest, mis olen ostnud. Pildid panengi konkreetselt enda asjadest, nii nagu nad kätte sain. Mu kõige esimene proovitellimus oli 16.mail 2014. Tellisin 6.35 eurot maksva siidise vööga kleidi S suurus. Minu mõõdud ongi XS/S (rohkem XS). See oli mulle paraku tiba suur ja ebaõnnestunud ost. Seda kleiti mul enam pole alleski. Nüüd oma aliexpressi lehelt vaadates näen, et olen tellinud samal päeval kaks kleiti. Tellisin ka ühe kollase suvekleidi, maksis 7,09 eurot, samuti S suurus. See oli üks mu lemmikkleite. Panen nüüd ka paar pilti, kus mul on see kleit seljas. :) Sellest kleidist ma jäin ilma, sest juhtus üks tobe õnnetus. Maal trügivad ikka sügisel rotid kappi, mu lemmik kleit oli mingi kurja roti poolt nii katki näritud, et pidin ära viskama. Seda toodet seal enam müügil pole ka, muidu telliks uue, vb sinise, sest tumesinine tundus ka väga ilus. Ma olen sel esimesel korral prooviks kohe mitu asja tellinud, tellisin

Kauneid kohti Eestimaal (Põhja-Eesti ümbrus)

Kuna ma käisin juuli lõpus/augusti alguses meie kodumaa kaunites paikades, siis otsustasin teha sel teemal siia blogisse ühe postituse. Nii mõnigi koht oli minu jaoks täiesti uus. Käesoleval aastal on "Puhka Eestis" eriti teemas. Kusjuures meil saab puhata küll. Siin postituses mainitud kohtades  käisime kolme päeva jooksul (aitäh mu  tädile , kes mind neisse kohtadesse sõidutas). Teksti tuleb siin vähe, pilte palju (fotod on tehtud tavalise nutitelefoniga). Esimesel päeval külastasime Jägala juga. Kusjuures mina polnud seal varem käinud. Tegemist on looduslikult ilusa vaatamisväärsusega. Samas jalutamist on seal vähe, vähemalt mulle tundus vaid üks pisike rajake olevat. Kui olime juga, sh jõge, piisavalt imetlenud, läksime vaatama 5 km eemal asuvat Linnamäe hüdroelektrijaama. Õhtupoole jalutasime Kadrioru pargis, sh roosiaias. Park ja roosiaed on mõlemad nii ilusad, et muudkui pildista ja imetle.  Teisel päeval k

Teekond elu esimese operatsioonini ning operatsioon ise (laparoskoopia)

Kui mul 2019 aasta veebruaris esmakordselt müoom diagnoositi, ei osanud ma sellest esialgu mitte midagi arvata. Arst ütles vaid, et ma tuleks aasta pärast kindlasti kontrolli tagasi, aga kui probleeme tekib, võin alati ka varem tulla. Läksin ära, koduteel mõtlesin, et müoom - ma olen seda sõna kuulnud, aga mis see on. Googeldades ehmatas esimese hooga sõna kasvaja ikka väga ära. Uurisin netist selle kohta edasi ja sain aru, et karta pole mul midagi vaja. See healoomuline kasvaja avastataksegi enamjaolt tavalise günekoloogilise läbivaatuse käigus ultraheliga. Pahaloomuliseks muutumise tõenäosus alla 1 protsendi. Sümptomite puhul on naistel sagedaseimaks kaebuseks väga vererohked päevad. Seda probleemi mul polnud. Müoom oli mul väga väike kah - 2,2*2,4 cm. Internetist selle haiguse kohta uurides jäi silma vaid nii palju, et peale esmaskordset avastamist tasuks minna uuesti kontrolli poole aasta pärast. Elasin siis oma tavalist elu edasi, probleeme polnud. Pikematel jooksudel (marat