Otse põhisisu juurde

Teel oma esimese maratoni poole VII nädal

VII nädalasse jäid kaks jooksu, kaks lühikest kõndimist ning üks pikem suusatrenn. Viimases olen ma täielik algaja. 😄

Teisipäev - Lasime end autost mõned kilomeetrid enne töökohta autost välja visata ning tänu sellele sai teisipäeval kõnnitud 3,23 km.

Kolmapäev - vaba päev, soojenduseks kõndisin 2,72 km ning pärast seda jooksin 6,67 km kolmekümne kuue minutiga. Jooksu keskmine tempo oli 5:26 min/km. Kuna mul metsa vahel GPS vist veidi jamas, siis ei pruugi olla kiireima ja aeglaseima kilomeetri info õige (kiireim viies 5:15, aeglaseim kuues 5:40). Mul on  tänu Katile pulsikell ja saan tänu sellele treeningute ajal oma pulssi nüüd jälgida. Kui inimese max pulss, millega võib treenida peaks olema 220 lahutada vanus, siis minu max pulss võib olla 193. Sellel jooksul oli max pulss 188, madalaim oli 166, panin siis keskmiseks pulsiks 175, sest selle ümbruses püsis südamelöögisagedus kõige rohkem, nii palju, kui oma kella vaatasin jooksu ajal.

Neljapäeval küsis isa minult, kas tahan minna jõusaali või suusatama. Valisin (alguses) jõusaali, mis lõppes sellega, et läksime suusatama. 😃

Mina sain esimest korda elus suusad alla 2010 aastal kehalise kasvatuse tundides ning siis 5 korda. Järgmine kord, kui suusad alla sain, oli 2016, ma arvan, et mingi 3-4 korda. Seejärel sain suusad alla sel neljapäeval. 

Eks ma harjutasin ettevaatlikult ühe lõigu peal edasi-tagasi, korra võtsin ette isegi ühegi minu jaoks keerulisema tõusu ning pärast sama laskumise (kes Tartu maratoni rada teab, siis 13 ja 14 km märgi vahel pendeldasin). Mäest (künkast) üles saamine oli päris raske, kuigi läksin kääri. Alla tulemisega sain hakkama õnneks ilma kukkumiseta. Potsatasin maha siiski mitu korda, need kukkumised juhtusid sirgetel ja vahel ümber pöörates. Kokku suusatasin 10,61 km ühe tunni ja kahekümne nelja minutiga. Kuna ma pulssi jälgisin vähe, siis panin keskmiseks madalaima - 166 bpm, max pulss oli 188 bpm. Ilm oli ilus ja enesetunne pärast trenni oli hea. See suusatamine väsitas mu ikka korralikult ära. Mul olid kaks päeva pärast suusatamist lihased valusad. 
Jooksmine meeldib mulle siiski rohkem kui suusatamine. 😊





Laupäeva hommikul ajasin endale enne tööle minekut jooksuriided selga ning otsustasin 3 km joosta. Esimene kilomeeter kiirendusi ei teinud, aga juba esimese lõigu lõpuks (lõik 250 m) läks pulss 170 bpm peale. Kui minul sörgiga pulss selline, siis tundub ikka päris keeruline minu jaoks madala pulsiga joosta. Kiirendustega läks pulss 194 bpm -200 bpm peale. Need kiirendused olid päris rasked ja väsitavad. Ma arvan, et lumine põhi "aitas" sellele kaasa. Kuna kiirenduste vahepealsetel lõikudel pulss alla 170 bpm ei läinud, siis panin jooksu keskmiseks südamelöögisagedusesks 170 bpm.

Panen statistilise pildi sellest jooksust, kus olemas nii keskmine tempo kui ka kilomeetrite ajad.



Kevad ja jooksuvõistlused ei ole enam mägede taga, kui tahan mais joosta Otepäält Elvasse alla kahe tunni, siis pean oma treenigutesse tasapisi kaasama kiirendustega jooksud. Lisaks peaksin korra nädalas tegema pikema rahulikuma pulsiga (minu puhul vast siis 160 bpm) jooksu nii südame treenimise kui ka maratoniks treenimise mõttes.

"Teel oma esimese maratoni poole VII nädalal" läbisin 26,23 km, tegin trenni 3h:21min ning põletasin 1891 kcal. Muuseas tegin sellise avastuse, et kui Endomondo workout'idesse oma keskmise ja maksimaalse pulsi sisestan, siis muutub kalorikulu kohe suuremaks. Pole siis vist ime, et võin kõike süüa ja kaal langeb vahepeal sellele vaatamata. 😃

Nädalat kokkuvõttev pilt:


Jooksmiseni! 😉

Kommentaarid

  1. Neid pulsinumbreid vaadates tekkis mul Sinu pärast natuke mure. Pidevalt sellise pulsiga treenimine ei tõota head. Soovitan Sul kiiremas korras kardiopulmonaalsel koormustestil ära käia, et saada teada oma aeroobne ja anaeroobne lävi ning vastavalt nendele ka pulsitsoonid ning soovitused, millise pulsiga erineva iseloomuga treeninguid tegema peaks.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mina vaatasin täpselt sama. Tundub, et Sulle on kiirus väga oluline, aga tegelikult on oluline pulsisagedus nn. madalamaks treenida, ehk just hästi rahulikud jooksud madalal pulsisagedusel. Küll ükskord märkad, et suudad sama pulsi juures juba palju kiiremini joosta.

      Kustuta
    2. Hmmm....mulle paar jooksjat kirjutasid täna pärast selle postituse ilmumist sama. Kuigi kiirus on mulle oluline, siis tervis on ikkagi olulisem! :) Mul ei olnud pulsikella varem ja ma kaks aastat jooksnud nii, et pulsist pole olnud õrna aimugi.
      Kuna see aasta tahan maratoni läbida, siis mul ongi vaja enne teada saada, kas tervis üldse lubab ja laseb ja siis harjutada madalama pulsiga jookse, et südant treenida..

      Kustuta
    3. Tegelikult ei treenita end üldse pulsiga, vaid läbi enesetunde. Kui enesetunne läheb liiga raskeks, siis ka pulss liiga kõrge. Kui jooks liiga kerge, siis ka pulss liiga madal. Peab olema paras. Aeglane jooks tekitab vaid selle, et me õpimegi aeglasemalt jooksma ja vajadusel kiiruse lisamine muutub liiga raskeks.
      Pulssi ei tasu ka seetõttu vaadata, et see on kõikidel erinev. Minul pulss keskmisest aeglasem, Crisil kõrgem, kolmandal vahepeal. Pulsiga treenimine on uue aja nähtus, see rohkem nagu moehaigus, et õigustada pulsikellade tootmist ja nende massilist ostmist.
      Loeb ikka ja ainult enesetunne.

      Kustuta

Postita kommentaar

Populaarsed postitused sellest blogist

Minu tellimused Aliexpressist 2014-2016

Panen siia pildid väikese selgitusega toodetest, mis olen ostnud. Pildid panengi konkreetselt enda asjadest, nii nagu nad kätte sain. Mu kõige esimene proovitellimus oli 16.mail 2014. Tellisin 6.35 eurot maksva siidise vööga kleidi S suurus. Minu mõõdud ongi XS/S (rohkem XS). See oli mulle paraku tiba suur ja ebaõnnestunud ost. Seda kleiti mul enam pole alleski. Nüüd oma aliexpressi lehelt vaadates näen, et olen tellinud samal päeval kaks kleiti. Tellisin ka ühe kollase suvekleidi, maksis 7,09 eurot, samuti S suurus. See oli üks mu lemmikkleite. Panen nüüd ka paar pilti, kus mul on see kleit seljas. :) Sellest kleidist ma jäin ilma, sest juhtus üks tobe õnnetus. Maal trügivad ikka sügisel rotid kappi, mu lemmik kleit oli mingi kurja roti poolt nii katki näritud, et pidin ära viskama. Seda toodet seal enam müügil pole ka, muidu telliks uue, vb sinise, sest tumesinine tundus ka väga ilus. Ma olen sel esimesel korral prooviks kohe mitu asja tellinud, tellisin

Kauneid kohti Eestimaal (Põhja-Eesti ümbrus)

Kuna ma käisin juuli lõpus/augusti alguses meie kodumaa kaunites paikades, siis otsustasin teha sel teemal siia blogisse ühe postituse. Nii mõnigi koht oli minu jaoks täiesti uus. Käesoleval aastal on "Puhka Eestis" eriti teemas. Kusjuures meil saab puhata küll. Siin postituses mainitud kohtades  käisime kolme päeva jooksul (aitäh mu  tädile , kes mind neisse kohtadesse sõidutas). Teksti tuleb siin vähe, pilte palju (fotod on tehtud tavalise nutitelefoniga). Esimesel päeval külastasime Jägala juga. Kusjuures mina polnud seal varem käinud. Tegemist on looduslikult ilusa vaatamisväärsusega. Samas jalutamist on seal vähe, vähemalt mulle tundus vaid üks pisike rajake olevat. Kui olime juga, sh jõge, piisavalt imetlenud, läksime vaatama 5 km eemal asuvat Linnamäe hüdroelektrijaama. Õhtupoole jalutasime Kadrioru pargis, sh roosiaias. Park ja roosiaed on mõlemad nii ilusad, et muudkui pildista ja imetle.  Teisel päeval k

Teekond elu esimese operatsioonini ning operatsioon ise (laparoskoopia)

Kui mul 2019 aasta veebruaris esmakordselt müoom diagnoositi, ei osanud ma sellest esialgu mitte midagi arvata. Arst ütles vaid, et ma tuleks aasta pärast kindlasti kontrolli tagasi, aga kui probleeme tekib, võin alati ka varem tulla. Läksin ära, koduteel mõtlesin, et müoom - ma olen seda sõna kuulnud, aga mis see on. Googeldades ehmatas esimese hooga sõna kasvaja ikka väga ära. Uurisin netist selle kohta edasi ja sain aru, et karta pole mul midagi vaja. See healoomuline kasvaja avastataksegi enamjaolt tavalise günekoloogilise läbivaatuse käigus ultraheliga. Pahaloomuliseks muutumise tõenäosus alla 1 protsendi. Sümptomite puhul on naistel sagedaseimaks kaebuseks väga vererohked päevad. Seda probleemi mul polnud. Müoom oli mul väga väike kah - 2,2*2,4 cm. Internetist selle haiguse kohta uurides jäi silma vaid nii palju, et peale esmaskordset avastamist tasuks minna uuesti kontrolli poole aasta pärast. Elasin siis oma tavalist elu edasi, probleeme polnud. Pikematel jooksudel (marat